Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- کارگردان و نمایشنامه نویس ایرانی با تاکید بر لزوم تقویت نمایشنامه نویسی کشورمان گفت: تئاتر ما برای بالا نگه داشتن سطح کیفی خود بی نیاز از نمایشنامه های خارجی نیست.

ایوب آقاخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه باید بزرگان درام نویسی تئاتر جهان در ایران مورد توجه قرار گیرند، تصریح کرد: با این کار می توان بازار کار تئاتر را رونق بخشید زیرا اگر این بازار تقویت نشود انگیزه نمایشنامه نویسان بزرگ از بین رفته و کار کیفی تولید نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نمایشنامه ایرانی را مناسب نیاز جامعه تئاتر امروز دانست و تاکید کرد: این موضوع باعث نمی شود که از نمایشنامه های خارجی بی نیاز باشیم.
آقاخانی افزود: دیدگاه حذف نمایشنامه خارجی به تئاتر آسیب می رساند زیرا باعث زیر پا گذاشتن استانداردهای جهانی خواهد شد.
نویسنده نمایش «تکه های سنگین سرب» با تاکید بر اینکه باید در کنار آثار داخلی از نمایشنامه های خارجی نیز استفاده شود، خاطرنشان کرد: بعضی از افراد در جهان برتر هستند همانطور که نمی توانیم حافظ و سعدی را از شعر جهان حذف کنیم، نباید چخوف و شکسپیر را از تئاتر ایران کنار بگذاریم.
وی با بیان اینکه نیاز به مدیریت آمار اجراهای ایرانی و خارجی وجود دارد، اظهار کرد: با ایجاد فرصت برای نمایشنامه نویسان ایرانی می توانیم افزایش اجرا نیز داشته باشیم تا به لحاظ آماری کمتر از نمایشنامه های خارجی استفاده شود اما نمی توانیم صحنه را از متن خارجی خالی کنیم.
نویسنده و کارگردان نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» بیان کرد: نداشتن نمایشنامه خارجی بر صحنه تئاتر ایران باعث مسابقه دادن با خود و عدم رشد کیفی می شود زیرا نمی توانیم در سطح جهانی کیفیت آثار را بسنجیم.
کارگردان نمایش «پزشک نازنین» با اشاره به کمبود فیلم های سینمایی خارجی در پرده سینماهای ایران خاطرنشان کرد: این روند باعث شده است سطح استاندارد جهانی را در سینمای خود نداشته باشیم و فضای مسابقه را برای افزایش کیفیت از دست بدهیم.
به گفته آقاخانی، نداشتن جریان پویای ادبیات جهان بر صحنه تئاتر ایران به نفع هیچکس نیست و نباید هنر جهان را نادیده گرفت زیرا کمکی به این عرصه نمی کند.
فراهنگ ** 7561 **1055
خبرنگار: سارا کریمیان**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان (عکس)

ستاره ایرانی رم در کنار دو هم‌تیمی خود در تمرین دیده شد.

به گزارش "ورزش سه"، سردار آزمون که روز دوم فروردین ماه امسال در دیدار تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 موفق به گلزنی شد و در لحظات پایانی نیمه نخست به دلیل آسیب‌دیدگی از زمین بیرون رفت، پس از حدود 25 روز فاصله گرفتن از میادین دوباره به تمرینات گروهی بازگشته و با انگیزه بالا کارش را انجام می‌دهد.

ستاره ایرانی جالوروسی که دو روز قبل (سه‌شنبه) به تمرینات گروهی آ. اس. رم اضافه شد، شرایطی در تمرینات داشته که نشان از مصدومیت ندارد و در بازی درون تیمی عملکرد خوبی داشته تا آماده ادامه فصل شود.

سردار آزمون در تمرین روز گذشته جالوروسی در کنار لئاندرو پاردس و لورنزو پلگرینی، ستاره‌های آرژانتینی و ایتالیایی تیمش دیده شد و در کنار آنها عکس یادگاری گرفت.

ستاره ایرانی رم بعید است در مسابقه امشب در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا مقابل میلان حضور پیدا کند، اما از رقابت‌های سری آ احتمالا به فهرست برگردد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امیدواری سردار آزمون به دائمی شدن قراردادش با رم سردار آزمون به رم رسید

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌ معادن و کشاورزی آفریقا برای تجار ایرانی
  • توصیه بیلی وایلدر که به کار کیانوش عیاری در «ویلای ساحلی» می‌آمد
  • المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است
  • هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است
  • تا این لحظه هیچ گزارشی از حمله خارجی به ایران وجود ندارد
  • سردار آزمون در بغل قهرمان جهان (عکس)
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • وعده صادق و یادآوری نیاز به طرحی نو در حقوق بین الملل
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها