Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید در ابتدا به نظر برسد، با کاهش کالری دریافتی می توان توده چربی را کاهش داد و با افزایش کالری دریافتی می توان توده عضلانی را افزایش داد .اما با این وجود، آیا واقعا چربی سوزی و عضله سازی همزمان ممکن است؟

کارشناس ارشد تربیت بدنی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: تغییر ترکیب بدن فقط به میزان کالری دریافتی وابسته نیست، بلکه  پیام های درونی و بیرونی نیز بر ترکیب بدن تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرضیه سلمانی ادامه داد: یکی از پیام های درونی که باعث کاهش توده چربی (چربی سوزی) و افزایش توده عضلانی (عضله سازی) می شود، هورمون تستوسترون است. به خوبی مستدل شده است که تستوسترون، سنتز پروتئین عضلانی را بدون افزایش برداشت اسیدهای آمینه به داخل سلول افزایش داده است و در افراد مسن همزمان باعث چربی سوزی و عضله سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پیام های بیرونی تاثیرگذار بر ترکیب بدن، خوردن پروتئین بوده که منجر به سنتز پروتئین در بدن انسان می شود. دیگر پیام بیرونی برای تغییر ترکیب بدن، تمرین مقاومتی (وزنه، دستگاه، کش و...) است. در واقع بیشترین سنتز پروتئین را تمرین مقاومتی ایجاد می کند. همچنین خود ورزش  سبب لیپولیز و اکسایش چربی (چربی سوزی) می شود.

این کارشناس تربیت بدنی بیان داشت: در نتیجه، بدن انسان چیزی بیشتر از یک بمب کالری متر است که فقط کالری ورودی و خروجی بر آن تاثیر داشته باشد و قادر است همزمان هم چربی سوزی و هم عضله سازی داشته باشد. این در حالی است که زنان به ازای هر یک کیلوگرم چربی سوزی در اثر ورزش نیم کیلوگرم عضله سازی دارند.

سلیمانی در خصوص تاثیر نتیجه سریع تر ورزش دراز و نشست زیاد گفت: یکی از اشتباهاتی که هم در میان مردان و هم زنان رایج است این است که فکر می کنند هر چقدر دراز و نشست بیشتری انجام دهند، خیلی سریع به عضلات شکم دلخواه خود می رسند . اما زیاده روی در این حرکت موجب غفلت از عمق، قسمت میانی و کناری عضلات شکم می شود و آسیب به کمر و عضلات شکم را به دنبال دارد.

وی افزود: بنابراین برای کاهش چربی شکم، رعایت تغذیه مناسب بسیار مهم تر از فعالیت ورزشی است در کنار آن با انجام تمرینات هوازی و شکمی می توان راحت تر به عضلات شش تکه رسید.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلنگ صورتی عضله‌ای: این شخصیت دیگر خنده دار نیست! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • (تصاویر) کارخانه عضله سازی هادی چوپان افتتاح شد!
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • پلنگ صورتی عضله‌ای: این شخصیت دیگر خنده دار نیست! (عکس)
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند