Web Analytics Made Easy - Statcounter

شغل آتش نشانی هر چند در گروه مشاغل سخت و زیان آور قرار دارد که با تاخیر در پرداخت حقوق آتش نشانان زاهدانی این روزها سختی زندگی هم به سختی کار افزوده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، علاقه مهمترین بعد هر حرفه است و آتش‎نشانی به عنوان یک حرفه پرخطر ارتباط مستقیمی با علاقه مندی دارد، بسیاری بر این باورند که آتش نشانی شغل نیست؛ عشق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر کسی پوشیده نیست که آتش نشانان با فداکاری و حضور به موقع حتی از جان خود می گذرند تا جان یک شهروند را نجات دهند در کنار همه این سختی ها اما تاخیر در پرداخت حقوق این افراد باعث می شود مشکلات زندگی نیز بر دوش آنها بیشتر از همیشه سنگینی کند.

در همین خصوص یکی از آتش نشانان زاهدانی ضمن انتقاد از تاخیر در پرداخت حقوق نزدیک به 200 آتش نشان زاهدانی گفت: متاسفانه کلی از حقوق پایان سال95 و نیمی از حقوق شهریور و تمام روزهای ماه مهر تاکنون که به پایان آبان نزدیک می شویم پرداخت نشده است.

وی ضمن تشکر از مدیرعامل آتش نشانی که پیگیری مناسبی برای پرداخت حقوق و معوقات کارکنان آتش نشانی داشته است ادامه داد: متاسفانه بیمه درمانی برخی از همکاران منقضی شده و این افراد به صورت آزاد در حال درمان خانواده خود هستند.

این آتش نشان ادامه داد: مخارج زندگی و در کنار آنها آغاز سال تحصیلی نیز مشکلات آتش نشانان را دو چندان کرده است، امیدواریم مسئولین شهرداری در این خصوص ترتیبی اتخاذ کرده و مشکل حقوق ما را برطرف کنند.

در همین خصوص حسین زیرکی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان در خصوص ادعای برخی از آتش نشانان مبنی بر تاخیر چندماهه در پرداخت حقوق آتش نشانان زاهدانی به عصرهامون گفت: چند ماه نیست فقط حقوق مهرماه این عزیران پرداخت نشده آن به دلیل عدم پرداختی از سوی شهرداری بوده است، البته به دلیل مشکلات مالی شهرداری زاهدان هم تاکنون پرداختی نداشته است.

وی افزود: در سالهای گذشته نیز سابقه تاخیر در حقوق آتش نشانان بوده است اما به دنبال این هستیم که با کمک شهرداری زاهدان این مشکل را مرتفع سازیم.

زیرکی با بیان اینکه آتش نشانی سازمانی درآمدزا نیست بیان کرد: وابستگی زیادی به شهرداری وجود دارد و انصافا تا امروز هم کمک های فراوانی صورت گرفته است اما مشکلات مالی گسترده باعث تاخیر در پرداخت حقوق این عزیران شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان در پاسخ به این سئوال که آیا نبود شهردار در شهرداری زاهدان باعث تاخیر در پرداختی حقوق آتش نشان شده است نیز گفت: مشکلات مالی شهرداری بسیار زیاد است و تفاوتی ندارد که شهرداری با سرپرست اداره شود یا شهردار، بالاخره همه افراد تلاش می کنند تا مشکل مالی آتش نشانان سریع تر حل شود.

عبدالجلیل شهنوازی رئیس شورای شهر زاهدان با بیان اینکه شورای شهر زاهدان پیگیر موضوع تاخیر پرداخت حقوق آتش نشان است ادامه داد: متاسفانه کمبود اعتبار شهرداری و تاخیر در دستیابی به درآمدها باعث تاخیر در حقوق آتش نشانان شده است.

وی ادامه داد: البته برخی دیگر از ارگان های وابسته به شهرداری نیز با مشکلات مالی روبرو هستند که امیدواریم با برنامه ریزی مناسب این مشکلات در آینده حل شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد

شرکت‌های نفتی روسیه با تاخیر چند ماهه برای دریافت پول فروش نفت و سوخت مواجه هستند، زیرا بانک‌های چین، ترکیه و امارات عربی متحده نسبت به تحریم‌های ثانویه آمریکا، محتاط‌تر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، تاخیر در پرداخت، درآمد کرملین را کاهش داده و آن را نامنظم می‌کند و به واشنگتن اجازه می‌دهد تا به اهداف تحریمی دوگانه خود یعنی مختل کردن درآمد نفتی کرملین و در عین حال، حفظ عرضه انرژی در بازار جهانی، دست پیدا کند.

هشت منبع آگاه به رویترز گفتند: چندین بانک در چین، امارات و ترکیه، الزامات پایبندی به تحریم‌های خود را در هفته‌های اخیر افزایش داده‌اند که منجر به تاخیر یا حتی رد انتقال پول به مسکو شده است.

بانک‌ها، با احتیاط نسبت به تحریم‌های ثانویه آمریکا، از مشتریان خود درخواست کرده اند تضمین‌های کتبی ارائه دهند که هیچ شخص یا نهاد تحت تحریم آمریکا، در معامله دخالت نداشته یا از پرداختی، بهره‌مند نیست.

دو منبع اظهار کردند: در امارات، بانک‌های فِرست ابوظبی و بانک اسلامی دوبی، حسابهای مرتبط با تجارت کالاهای روسی را به حالت تعلیق درآورده اند.

به گفته چهار منبع آگاه، بانک مشرق امارات، زیارت و واکیف بانک ترکیه و بانک‌های چینی ICBC و بانک چین، هنوز پرداخت‌ها را انجام می‌دهند، اما پردازش آنها هفته ها یا ماهها طول می‌کشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در مورد گزارش‌هایی مبنی بر اینکه بانک‌ها در چین پرداخت‌ها را کند کرده‌اند، گفت: مشکلات پرداخت وجود دارد. پسکوف در کنفرانس روزانه خود با خبرنگاران گفت: البته فشار بی سابقه آمریکا و اتحادیه اروپا بر جمهوری خلق چین، همچنان ادامه دارد.

پسکوف گفت: البته این امر، مشکلات خاصی ایجاد می‌کند، اما نمی‌تواند مانعی برای توسعه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی ما با چین شود.

فرمان اجرایی آمریکا

غرب پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، تحریم‌های زیادی را علیه روسیه اعمال کرده است. معامله با نفت روسیه تا زمانی که زیر سقف قیمتی ۶۰ دلار در هر بشکه توسط غرب فروخته شود، غیرقانونی نیست.

صادرات نفت روسیه و پرداخت‌های آن در ماه‌های اول جنگ مختل شد، اما بعدا با تغییر جریان تجارت مسکو به آسیا و آفریقا از اروپا، عادی شد.

یک منبع تجاری گفت: مشکلات از دسامبر پس از اینکه بانک‌ها و شرکت‌ها متوجه شدند تهدید تحریم‌های ثانویه آمریکا، واقعی است، بازگشت. این منبع آگاه به یک فرمان اجرایی خزانه داری آمریکا که در ۲۲ دسامبر سال ۲۰۲۳ منتشر شد، اشاره کرد که هشدار می‌داد ممکن است تحریم‌هایی را برای فرار از سقف قیمتی روسیه بر تحریم‌های خارجی اعمال کند و از آنها خواسته بود تا پایبندی خود را افزایش دهند. این اولین هشدار مستقیم در مورد احتمال تحریم‌های ثانویه علیه روسیه بود که آن را در برخی زمینه های تجاری، با تحریم‌ها علیه ایران، برابر ساخت.

به گفته منابع تجاری، پس از دستور آمریکا، بانک‌های چینی، امارات و ترکیه که با روسیه همکاری می‌کنند، بررسی ها را افزایش داده اند، درخواست ارائه اسناد اضافی را آغاز کرده اند و کارکنان بیشتری را آموزش داده اند تا مطمئن شوند معاملات با سقف قیمت مطابقت دارند.

به گفته یکی از منابع بانکی مطلع، در پایان فوریه، بانک‌های امارات متحده عربی مجبور شدند نظارت دقیقی بر پرداخت‌ها انجام دهند، زیرا از آنها خواسته شد تا در صورت داشتن تراکنش‌هایی که از طرف یک نهاد روسی به چین انجام می‌شود، داده‌هایی را در اختیار بانک‌های آمریکایی مربوط و خزانه‌داری آمریکا قرار دهند. این به معنای تاخیر در پردازش پرداخت‌ها به روسیه بود.

یک منبع گفت: یکی از پرداخت‌ها دو ماه به تعویق افتاده است، در حالی که منبع دیگری گفت: تاخیر،  دو تا سه هفته است.

بر اساس گزارش رویترز، یکی از معامله گران گفت: این امر حتی برای معاملات دلار سخت شده است. گاهی اوقات هفته ها طول می‌کشد تا معامله مستقیم یوان-روبل انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حکم کسی که کفاره خود را به تاخیر انداخته چیست؟
  • استقرار آتش‌نشانان در محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر
  • آماده‌باش آتش‌نشانان تهران در شب‌های قدر
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • نجات ۸۵ حادثه‌دیده توسط آتش‌نشانی کرج
  • نجات راننده خودروی پژو ۴۰۵ با تلاش آتش نشانان ارومیه
  • آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • حریق در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه + عکس
  • جزئیات آتش گرفتن خودروی برلیانس در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • مخبر: دولت تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه و معیشت مردم بکار می‌گیرد