Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمد حسینی در گفت وگوی با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اهمیت تولید فیلم های مشترک ایران با سایر کشورها و همچنین بی محتوا بودن فیلم های سینمایی اخیر، اظهار کرد: اگر ما می خواهیم فرهنگمان را به سایر کشور ها معرفی کنیم و فیلم های با محتوای مناسب بسازیم، باید به معرفی مفاخر و مشاهیر کشورمان بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست است که اندیشمندان بسیاری درباره این شخصیت ها مقاله می نویسند اما برای اینکه این موضوعات در عامه تاثیرگذار باشد، بهتر است که فیلم و تئاتر ساخته شود.

وی با اشاره به بی محتوا بودن بیشتر فیلم های ساخته شده، ادامه داد: فیلم هایی که در حال حاضر ساخته می شود از جاذبه های بصری و محتوایی پایینی برخوردار است که باید با استفاده از مزیت تولید مشترک، مردم را در موضوعات مختلف درگیر کنیم. بطور مثال اگر نقش بلال حبشی را یک فرد آفریقایی بازی کند بسیار تاثیر گذارتر از گریم های مصنوعی است.

دبیرکل کانون کانون دانشگاهیان ایران اسلامى همچنین به مسائل راهبردی در ساختن فیلم اشاره کرد و گفت: ما نباید مسائل راهبردی را رها کنیم و به موضوعات تکراری بپردازیم. بطور مثال درست است که در فیلم پیامبر نقدهای بسیاری وجود داشت اما یکی از مهم ترین مزیت های ساخت این مجموعه این بود که در کشور های مختلف نیز پخش شد.

حسینی با اشاره به فیلم شیخ قومی که میان ایرانیان و مردم نیجریه ارتباط برقرار می کرد، یادآور شد: اگر فیلم شیخ قومی ساخته می‌شد، میان مردم کشور ما و نیجریه پیوندی معنادار برقرار می شد و بسیار متاسف هستم که این فیلم ساخته نشد.

** نشان دادن ناهنجاری های جامعه خواسته غربی ها است

وی همچنین از نشان دادن برخی ناهنجاری ها در فیلم ها انتقاد کرد و گفت: غربی‌ها می‌خواهند که ما زیبایی‌های فرهنگ‌مان را به نمایش نگذاریم و از فرهنگ اصیل ایرانی تنها ناهنجاری‌ها به گوش مردم دنیا برسد؛ فیلم «خانه پدری» که مظهر خشونت است اگر بدون اصلاحات لازم به جشنواره برسد، غربی‌ها را به خواسته‌شان رسانده‌ایم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هزینه بسیار فیلم‌های تاریخی، خاطرنشان کرد: ساختن فیلم‌های تاریخی مشترک با سایر کشورها هزینه و زحمت بسیاری دارد که هر کسی از عهده ساخت اینگونه کارها بر نمی آید.

حسینی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه نباید به هر قیمتی از فیلم ها حمایت کنیم، گفت: اینکه فیلم‌ها را به هر قیمتی اکران کنیم، منطقی نیست که بگوییم چون یک فیلم ساخته شده حتما باید اکران شود. بسیاری از صحنه‌ها در فیلم‌های ساخته شده باید حذف یا اصلاح شوند سپس فیلم به نمایش درآید. بطور مثال می‌گوییم که صحنه قتل را بطور کامل نشان ندهیم همین که مخاطب بداند یک شخص کشته می شود، کافی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه اگر قرار است که هرچه ساخته شد را پخش کنیم که دیگر نظارت معنایی ندارد، افزود: دولت اعلام کرده که مردم خودشان باید صحنه ها را فیلتر کنند اما اگر این چنین باشد، پس دیگر چرا افرادی را به عنوان مسوول بر پست، سمت و وظیفه ای قرار داده اند. مسوولان هستند تا کیفیت آثار ساخته شده را به درستی بررسی کنند تا فضای درستی را برای مخاطب بوجود آورند.

** لغو کنسرت ها در دولت روحانی بسیار بیشتر از گذشته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم درباره لغو کنسرت‌های موسیقی، اظهار کرد: در دوره ای که من وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم، هیچگونه مخالفتی با برگزاری کنسرت ها وجود نداشت. بسیاری از اجراهای لغو شده نیز به دلیل مشکلات شخصی خوانندگان بود که در فضای رسانه ای برجسته شد.

حسینی ادامه داد: بسیاری از رسانه‌ها می‌خواستند نشان دهند که لغو کنسرت‌ها را دولت انجام داده اما در واقعیت اینگونه نبود. لغو کنسرت‌ها در دولت دکتر روحانی بسیار بیشتر از دولت قبل است. در حال حاضر بسیاری از قانون و ضوابط را برداشته‌اند و قانون واحدی برای برپایی اجراها در داخل و خارج از کشور وجود ندارد.

** عملکرد دکتر صالحی موفق تر از وزرای پیشین به نظر می‌رسد

دبیرکل کانون کانون دانشگاهیان ایران اسلامى درباره دوران وزارت دکتر جنتی، اظهار کرد: بهتر است که درباره این دوران قضاوت نکنم اما همانطور که مشخص شد، دکتر جنتی نتوانست رضایت مردم و اهالی فرهنگ را جلب کند و در مدت کوتاهی از این سمت کنار رفت.

وی درباره پیش بینی خود از نحوه کار سیدعباس صالحی در آینده، خاطر نشان کرد: دکتر صالحی به دلیل پایه‌های دینی و مذهبی که در حوزه دارند، به نظر موفق تر از وزرای قبل عمل می کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دکتر صالحی به مراتب وعده داده است که می‌خواهد به طوری عمل کند که رهبر انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ دغدغه نداشته باشند، اگر بتواند همین یک موضوع را رعایت کند بی‌شک دیگر با مشکلی در حوزه فرهنگی برنمی‌خوریم.

حسینی همچنین با اشاره به مشخص بودن خط مشی رهبری، افزود: نظرات رهبری درباره موضوعات مختلف کاملا مشخص است. دکتر صالحی در انجام پست گذشته خود ضعف هایی داشته چراکه رهبر انقلاب که شدیدا به کتاب دلبسته هستند در دولت یازدهم تنها یکبار در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کردند و این مسئله نشان از گلایه و عدم رضایت ایشان نسبت به مدیریت این حوزه بوده است.

این استاد دانشگاه تهران با اشاره به انتشار کتاب‌های مروج بی‌اخلاقی در دولت یازدهم، گفت: امیدوارم در وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی تحول شگرفی صورت گیرد و شرایط به گونه ای نباشد که نیروهای متمدن و مذهبی کنار گذاشته شوند.

**روحانی نمی‌خواست کسی از دولت قبل مسئولیت داشته باشد

حسینی همچنین در پاسخ به این سوال که زمزمه‌هایی درباره حضور شما در راس مدیریت سازمان صدا و سیما پس از پایان کار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؟ گفت: این خبر کار شما رسانه‌ای‌ها بود اما روی ما به دلیل حضور در دولت دهم حساسیت‌های زیادی بود و در واقع دولت روحانی می‌خواست کسی از افراد دولت احمدی‌نژاد در جایی مسئولیت نداشته باشد.

وی افزود: قطعا اگر افرادی مانند ما در جایگاه ریاست صدا و سیما قرار می‌گرفت بهانه‌ای برای دولت بود که اینها به دلیل اینکه رقیب سیاسی ما هستند خدمات دولت را منعکس نمی‌کنند اما بعد کسانی غیر از ما وقتی در آن جایگاه قرار گرفتن در واقع دولت خلع صلاح شدن، چون عملکردی نداشت که منعکس کنند.

دبیرکل کانون کانون دانشگاهیان ایران اسلامى در ادامه به تناقض‌هایی آماری که از سوی مدیران دولت منعکس می شود اشاره کرد و ادامه داد: در همین هفته‌های اخیر معاون اول رئیس جمهور در صدا و سیما می‌گوید ما یک ونیم میلیون شغل ایجاد کردیم در حالی که قبل از او وزیر کار گفته ما چهار صد هزار شغل بیشتر نمی‌توانیم با همه ظرفیت‌ها ایجاد کنیم و مرکز آمار نیز چیزی غیر از این اظهارات می گوید.

حسینی با تاکید بر اینکه دولت اینقدر ضعف دارند که نیازی نیست امثال ما بخواهیم آنها را مطرح کنیم، خاطرنشان کرد: هر کسی که اندک انصافی داشته باشد این تناقض‌‎ها را می‌تواند بیان کند ما نیز در هرجایی باشیم کار فرهنگی و ارشادی خود را انجام می‌دهیم.

گفت‌وگو از: نازنین میرزایی

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی سید محمد حسینی فیلم تئاتر بلال حبشی سینما موسیقی لغو کنسرت ها سید عباس صالحی جنتی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه شرق در گزارشی نوشت؛

در شرایطی که دولت سیزدهم بدون ارائه اطلاعات و جزئیات قابل استناد معتقد است عملکرد مثبتی در اقتصاد داشته اما منتقدان خواستار ترمیم و اصلاح تیم اقتصادی دولت هستند زیرا معتقدند بهبود اقتصادی شاخص‌هایی دارد که قابل لمس و رؤیت توسط مردم است و با وعده و وعید گره‌ای باز نمی‌شود.

وضعیت نابسامان این روزهای اقتصاد کشور حتی آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی را هم به انتقاد وا داشته است.

او اولین منتقد ملبس به لباس روحانیت در مقام آیت‌اللهی نیست و چندی پیش هم آیت‌الله نوری‌همدانی با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین‌بودن ارزش پول ملی گفته بود: «باید خدمت‌رسانی و اقدامات در این زمینه در زندگی و سفره مردم نمایان باشد. متأسفانه گرانی مسکن و بالابودن اجاره‌بها یکی از دغدغه‌های مردم شده است. باید متولیان مسکن هر چه سریع‌تر تصمیم و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات مسکن و مسائل پیرامون آن داشته باشند.»

در آخرین روز سال ۱۴۰۲ هم آیت‌الله علوی‌بروجردی در انتقاد از وضعیت اقتصادی مردم گفت: «وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد متخصص و کار درست بیاورید. تورم زندگی مردم را از بین برده است. چه بخواهیم، چه نخواهیم، مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند.»

در کنار جامعه روحانی و چهره‌های برجسته این طیف، انتقادات کارشناسان و نمایندگان مجلس هم ادامه دارد اما هیچ یک از این انتقادات تاکنون راه به جایی نبرده‌اند. اصرار رئیسی برای حفظ تیم اقتصادی که نتیجه عملکردش کاهش روزافزون ارزش پول ملی و سخت‌شدن معیشت مردم و به رؤیا پیوستن نه فقط خانه‌دارشدن که حتی اجاره‌نشینی در کلان‌شهرها از جمله تهران بوده، ادامه دارد و هفته گذشته گزینه استیضاح خاندوزی از روی میز بهارستان‌نشینان برای چندمین بار کنار گذاشته شد تا آخرین امیدها برای اصلاح کابینه به بن‌بست برسد.

حتی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با ادعای بهبود اوضاع اقتصادی اظهار کرد: «اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بی‌کاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است. شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.»

این سخنان در حالی بیان شد که مجلس بعد از تعطیلات نوروز مدعی تلاش برای اصلاح تیم اقتصادی بود و سرلیست تغییر هم، طرح استیضاح خاندوزی بود اما به یکباره مانند دفعات قبل این طرح به حاشیه رفت.
بنابراین دراین روزگار نامساعد اقتصادی که شاهد کوچک‌شدن سفره مردم و زیر خط فقر ماندن بخشی از جامعه و بی‌توجهی دولت به ترمیم معیشت طبقه متوسط و ضعیف جامعه هستیم همچنان خبری از رئیسی و همراهانش که قبل از انتخابات قرار بود یک‌هفته‌ای مشکلات بورس و ارز و... را حل کنند، نیست.

۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898128

دیگر خبرها

  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور
  • چرا رئیسی مسئولیت کار‌های خود و دولتش را قبول نمی‌کند؟
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم