Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام قاسمی در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه عربستان سعودى در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونى، این اظهارات را ادامه سخنان بی‌پایه و اساس و بی‌منطق قبلی، کلامی سخیف و توهین‌آمیز خواند و گفت: وزیر امور خارجه دولت سعودى با وارونه جلوه دادن همه حقایق، تلاش بی‌ثمر و بیهوده‌ای که بارها تکرار و تجربه کرده است را بکار می‌بندد تا شاید افکارعمومى را از اقدامات بى‌ثبات‌ساز عربستان در منطقه، به مسیرى دیگر منحرف کند؛ حال آنکه اکنون دولت‌ها و ملت‌هاى منطقه به خوبى شاهد این سیاست‌هاى تفرقه‌افکنانه سعودى‌ها هستند که این بار پس از خلیج فارس و یمن، میل به لبنان و ایجاد ناآرامی در این کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سعودى‌ها دیگران را با دروغ و دغل به حمایت از تروریسم متهم مى‌کنند

به گزارش صدای ایران،وی با ردّ کامل ادعاهاى این مقام سعودى، به جنایات جنگی افسارگسیخته سعودى‌ها در یمن اشاره کرد و اظهار داشت: سعودى‌ها فرافکنى را به بالاترین حدّ خود رسانده‌اند و درحالى که خود مهد تفکّر افراطى‌گرى و مظهر عینى اقدامات تروریستى و دخالت آشکار در امور دیگر کشورهای منطقه هستند، دیگران را با دروغ و دغل به حمایت از تروریسم متهم مى‌کنند.

ایران از هیچ تلاشى براى امنیت و آرامش در سطح بین‌المللى و منطقه‌ای دریغ نکرده است

سخنگوى دستگاه دیپلماسى با اشاره به تحولات روزهاى اخیر در منطقه تصریح کرد: درحالى که جمهورى اسلامى ایران طى سالیان بسیار از هیچ تلاشى براى کمک به ثبات، امنیت و آرامش در سطح بین‌المللى و منطقه‌ای دریغ نکرده است، این بار منطقه درگیر سیاست‌هاى افراطى ناپخته‌اى شده است که امروز بخشی از آن به خاطر انحراف افکارعمومی از مصائب خودساخته داخلی و خارجی آنان است؛ شرایطی که درایت و عزم جدّى تمام کشورهاى منطقه را براى مقابله با آثار ویرانگر آن طلب مى‌کند.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟