Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@14:53:49 GMT

حقوق برباد رفته دانش‌آموزان

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۴۸۰۸

حقوق برباد رفته دانش‌آموزان

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم،فاطمه سعیدی در رابطه با جایگاه تشکل‌های دانش‌آموزی در اجرای سند تحول بنیادین اظهارکرد: سازمان دانش‌آموزی نهاد عمومی غیردولتی و وابسته به آموزش‌وپرورش است، وقتی سند تحول بنیادین را نگاه می‌کنیم متوجه خواهیم شد که به صورت کامل در آموزش‌وپرورش اجرا نشده است. سند تحول با وجود آنکه بالاترین سند در نظام تعلیم و تربیت است و سندی بهتر از آن برای آموزش‌وپرورش وجود ندارد اما به طور کامل در اجرای آن به موفقیت نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در اجرای سندتحول بنیادین، بودجه نقش مهمی دارد و تمام وزرای آموزش‌وپرورش دلسوز نظام بودند اما عامل اصلی عدم اجرای سند تحول کمبود بودجه و نپرداختن به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین است. آموزش‌وپرورش اولویت اصلی در دولت‌‌های مختلف نبود و نیست یعنی افرادی که بودجه را تقسیم می‌کنند برخی وزارتخانه‌ها برای آنها در اولویت است و هر دولتی که بر سر کار آمده است به آموزش‌وپرورش توجهی نداشته است اما انتظار جامعه این است که آموزش‌وپرورش در اولویت دولت‌ها قرار بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه دولتمردان نگاه مناسبی به آموزش‌وپرورش ندارند در حالیکه این وزارتخانه 13 میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد که آینده کشور را خواهند ساخت. وقتی اعتباری برای پرداخت حق‌التدریس معلمان و سرانه مدراس نیست دیگر چگونه می‌توان به سایر مسائل از جمله فضای فیزیکی و محیط پرنشاط مدارس توجه کرد متاسفانه اصل آموزش‌وپرورش یعنی دانش‌آموزان را فراموش کرده‌ و هیچ وقت آنها را ندیده‌ایم.

سعیدی بیان کرد: سازمان دانش‌آموزی وظیفه تربیت اجتماعی را برعهده دارد و در سند تحول بنیادین تربیت انسان مومن، معتقد، متعهد عدالت‌خواه، صلح‌جو و ظلم‌ستیز مدنظر است اما نمی‌توان در کلاس‌های درس به این اهداف دست یافت و باید نهادهای عمومی، دولتی و تشکل‌های دانش‌آموزی به کمک آموزش‌وپرورش بیایند.

وی با اشاره به اینکه معاونت پرورشی در بحث تربیت دانش‌آموزان وظایف مهمی را برعهده دارد و باید این معاونت را پررنگ‌تر در نظر بگیریم، افزود: در طول 30 سال فعالیت معاونت پرورشی نمی‌توان نمره مناسبی را به آن داد ولی در سال‌های اخیر اهمیت معاونت و تلاش‌ها بیشتر شده است.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری