Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@07:05:12 GMT

آلودگی هوا و ارتباط آن با مشکلات استخوانی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۴۸۷۰

آلودگی هوا و ارتباط آن با مشکلات استخوانی

طبق نتایج یک مطالعه جدید، قرارگیری در معرض آلاینده‌های هوا ریسک پوکی استخوان و شکستگی استخوان را در افراد مسن افزایش می‌دهد.

ایران آنلاین / محققان داده های بیش از ۹.۲ میلیون نفر را در آمریکا که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ به خاطر شکستگی در بیمارستان بستری شده بودند بررسی کردند.

پژوهشگران دریافتند حتی افزایش کم قرارگیری در معرض ذرات آلاینده هوا موسوم به PM۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵  با افزایش شکستگی استخوان در بین افراد مسن مرتبط است. طبق اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا، PM۲.۵  برچسبی برای ذرات ریز قابل استنشاق با قطر ۲.۵ میکرومتر یا کوچک تر است.

محققان همچنین ۸ سال پیگری وضعیت ۶۹۲ فرد میانسال را طبق نظرسنجی سلامت بوستون ارزیابی کردند.

یافته ها نشان داد افراد ساکن در مناطق دارای میزان بالا PM۲.۵ و کربن سیاه (آلودگی ناشی از اگزوز وسائط نقلیه) دارای میزان کمتر کلسیم و هورمون مرتبط با استخوان در بدن شان بودند و در مقایسه با افرادی که کمتر در معرض این دو آلاینده بودند، تراکم معدنی استخوان شان کاهش بیشتری یافته بود.

دکتر آندرا باکارلی، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کلمبیا نیویورک، در این باره می گوید: «تحقیقات متعددی ریسک آلودگی هوا را در مورد بیماری های قلبی-عروقی و تنفسی، سرطان و اختلال شناختی و مهارت های فکری اثبات کرده بودند و حال ارتباط آلودگی هوا با پوکی استخوان مشخص شده است.»

به گفته محققان، با وجود مشخص شدن ارتباط بین آلودگی هوا و مشکلات استخوانی، هنوز رابطه علی و معلولی آن به اثبات نرسیده است./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام دبیری ظهر سه شنبه در همایش بزرگداشت روز شوراها و تجلیل از شوراهای برتر استان سمنان در سالن اجتماعات کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: کارهای اساسی و ماندگار در سطح شورای عالی استان ها کشور در دستور کار است.

وی با بیان اینکه بودجه و امکانات شوراها دچار مشکلات قانونی است، افزود: از نظر محل، بودجه و امکانات مشکلاتی در سطح شوراها وجود دارد که باید خلاء قانون آن حل شود.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور ادامه داد: این مساله مهم همراه با مدیریت یکپارچه شهری در راستای ارتقاء جایگاه شوراها نیز مدنظر و اولویت است.

دبیری با بیان اینکه مباحث و مسائل رفاهی اعضای شوراهای اسلامی از جمله بیمه شورای روستایی در دستور کار قرار داشته و پیگیری می شود، تاکید کرد: تلاش داریم مشکلات حوزه بیمه حل شود.

استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه ضمن بیان اینکه در راستای نگاه حمایتی از شهرداری ها و دهیاری ها، بودجه حوزه دهیاری ها در سال ۱۴۰۲ به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، گفت: در بحث حمایت از شهرداری ها و دهیاری ها، از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، در سال ۱۴۰۳ پرداختی به شهرداری های استان بالغ بر یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان و به دهیاری ها نیز ۳۱۰ میلیارد تومان بوده است.

سید محمد رضا هاشمی بیان کرد: افزایش ۳۴۰ درصدی اعتبارات عمرانی، برگزاری مطلوب جشن احیاء ۲۰۱ واحد راکد، بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی، واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط و… در زمره مسائلی است که در سفر هیات دولت به استان سمنان محقق شد.

کد خبر 6093285

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است