Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر بیست و پنجمین دوره هفته کتاب گفت: امید است که با همراهی رسانه‌ها بتوان شعار آینده روشن و خانواده کتابخوان را محقق کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، مجید غلامی در آئین تجدید میثاق کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور با آرمان‌های امام راحل (ره)، ضمن خیرمقدم به کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: امید است این هفته، هفته‌ای پرتلاش و تأثیرگذار در جهت کتاب و کتابخوانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر بیست و پنجمین دوره هفته کتاب ادامه داد: به خوبی می‌دانیم که کتاب نقش تعیین‌کننده‌ای در بنیان‌بخشی به خانواده دارد و می‌تواند سطح آگاهی خانواده‌ها را افزایش دهد و به همین نسبت جهت ارتقای فرهنگی جامعه موثر باشد.

غلامی با اشاره به اینکه در شورای سیاستگذاری هفته کتاب شعار «آینده روشن و خانواده کتابخوان« برگزیده شده که حکایت از اهمیت نقش کتاب دارد گفت: همگی ما مسئول هستیم تا به‌ویژه در این هفته و همچنین در تمام طول سال جهت توسعه کتاب و کتابخوانی تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: اگر موفق به ترویج کتابخوانی نشدیم یکی از دلایل اصلی آن عدم نفوذ کتاب در خانواده‌هاست؛ یعنی متاسفانه خانواده‌ها چندان توجهی به بحث کتابخوانی ندارند که امید است با ظرفیت رسانه‌ها این هفته به قدری پررنگ شود تا شاهد حرکتی نهادینه و تأثیرگذار در خانواده‌ها و به تبع آن در جامعه در حوزه کتابخوانی باشیم.

انتهای پیام/

R7840/P41362/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم

شهرام محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ درباره سیاست‌های وزات کار برای تحقق شعار سال اظهار کرد: به دلیل ۱۴ میلیون کارگر و۶۰۰ هزار کارفرما که با خانواده آنان بیش از نیمی از جمعیت کشور می‌باشد، یکی از اصلی‌ترین مصادیق مشارکت مردم، وازرت کار است.

وی بیان داشت: اگر جامعه هدف وازرت کار در تولید مشارکت بکند، قسمت قابل توجهی از اهداف شعار سال محقق می‌شود.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تعابیر مقام معظم رهبری درباره کارگران، کارفرمایان و خانواده آنان، یادآور شد: اگر این افراد با وجدان کاری و حس وطن‌دوستی و ایمان به خدا پای شعار سال بایستند، جهش تولید با مشارکت مردم اتفاق می‌افتد.

محمدی با بیان اینکه در وزارت خانه قرارگاهی برای تحقق شعار سال تشکیل شده و مؤسسه کار و تأمین اجتماعی نیز عضو این قرار گاه است، تصریح کرد: در بخش تعاون و واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار می‌توانیم کمک قابل توجهی به تحقق شعار سال داشته باشیم.

برای تحقق شعار سال قرارگاه‌هایی شکل گرفته است

وی بر آمادگی برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و قرارگاه شکل گرفته؛ کارها در حال انجام است.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یکی از کارهای مهم که از گذشته شروع و در آینده هم در دستور کار است اشاره و اذعان داشت: بنگاه‌های زیر مجموعه وزارت کار را به مردم به صورت واقعی واگذار می‌کنیم؛ به صورت عرضه اولی، آنچه که مردم در فرابورس یا بورس خریداری می‌کنند؛ به صورت بلوک‌هایی به تشکل‌های شبه دولتی نیست.

وی تاکید کرد: در بحث واگذاری دستگاه‌ها و شرکت‌ها در وزارت کار و هم در بخش تعاون ارتباط تنگاتنگی با شعار سال داریم؛ حتماً برای تحقق شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری تا سرحد توانایی کار انجام می‌دهیم.

محمدی در خصوص ایمنی کار کارگران که یکی از مفاد سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری جهت جلوگیری از خسارت جانی و مالی حین کار کارگران است اشاره و خاطر نشان کرد: وزارت کار و خصوصاً مؤسسه کار و تأمین اجتماعی آموزش‌های متعددی در زمینه ایمنی، روانشناسی، حفاظت کار انجام می‌دهد.

وی با اشاره به شعار امسال سازمان بین‌المللی کار که حفاظت بیولوژیک نیروی کار است، اظهار کرد: در بخش اقتصاد مراقبتی، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و وزارت خانه اهتمام ویژه ای به این موضوع داریم.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: ۴ میلیون کارگر داریم که در بنگاه‌های دارای زیر ۱۰ نفر کارگر، کار می‌کنند؛ این‌ها بعد از انقلاب و حتی قبل از انقلاب هیچ آموزشی برای ایمنی کار ندیده‌اند؛ مؤسسه کار و تأمین اجتماعی طی تفاهم نامه با معاونت وزات کار وزارت خانه مقرر شده که در طول دو الی سه سال تمام ۴ میلیون نفر در سراسر کشور آموزش ایمنی ببینند.

وی در خصوص تأمین اعتبار آموزش‌ها توسط مؤسسه کار و تأمین اجتماعی افزود: تفاهم نامه با معاونت بین الملل وازت کار، معاونت روابط کار وزارت کار، تشکل‌های کارگری با شورای اسلامی کار، امضا شده است.

محمدی با بیان اینکه ۲ میلیارد تومان برای آموزش‌ها تأمین اعتبار شده است، گفت: در استان‌ها به تناسب جمعیت کارگران را معرفی می‌کنند و اولویت بنگاه‌های زیر ۱۰ نفر کارگر است.

کد خبر 6094114

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • نقش محوری کارگران در تحقق شعار سال
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد