Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان بیمه سلامت ایران از پرداخت بدهی های سنواتی به داروخانه های بخش خصوصی تا پایان ۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پاشا با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت درحال حاضر ۴۰ میلیون نفر بیمه شده دارد، گفت: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به این تعداد به طورحتم بار مالی بسیار بالایی برای دولت دارد، هرچند که این مسئله به نوعی سرمایه گذاری برای سلامت مردم محسوب می شود؛  خوشبختانه در سال ۹۶ با تدبیر مسئولان بار مالی برای ۱۰ میلیون نفر بیمه شده همگانی مورد پذیرش دولت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه بدهی های سنواتی بسیاری پس از اجرایی طرح تحول تا کنون برای بیمه سلامت به وجود آمده است، افزود: مجلس شورای اسلامی سال گذشته با اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان به شکل اوراق به بیمه سلامت در پرداخت بدهی های این سازمان کمک موثری کرد؛ همچنین در حال حاضر براساس اسناد موجود ۷۰ درصد هزینه های بیمه سلامت دربخش دولتی است.

وی با تاکید براینکه ۳۰ درصد هزینه های بیمه سلامت در بخش خصوصی است، تصریح کرد: البته اهم این میزان هزینه در بخش خصوصی  در حوزه دارو  وداروخانه ها قرار دارد، بنابراین سازمان برنامه و بودجه تدبیر ویژه ای را در سال ۹۶ برای این سازمان در نظرگرفت؛ به طوری که هم اکنون بخشی از منابع برای پرداخت بدهی ها به بخش دولتی از سوی سازمان برنامه و بودجه به سازمان بیمه سلامت تعلق گرفته است.

پاشا با اشاره به اینکه بیمه سلامت بدهی سنواتی به  داروخانه های بخش خصوصی ندارد، گفت: بدهی های بیمه سلامت به داروخانه های بخش خصوصی تا پایان سال ۹۵ پرداخت شده است، البته تا اردیبهشت سال جاری نیز بخشی از بدهی ها تسویه شده است؛ اما در پرداخت بدهی ها به بخش دولتی ضعف هایی وجود دارد، ولی با اختصاص هزار و صد میلیارد تومان به بخش دولتی قسمتی از بدهی ها  پرداخت می شود؛ بنابراین اگر این میزان پرداخت شود حدود دو هزار و چهارصد میلیارد تومان از بدهی ها باقی می ماند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۵ درصد از منابع دولتی برای بیمه سلامت دریافت شده است،افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به بخش دولتی تا آبان سال گذشته صورت گرفته است، بنابراین با پرداخت هزار و صد میلیارد تومان از ۳ هزار میلیارد تومان بدهی به بخش دولتی  حدود هزار و نهصد میلیارد تومان باقی می ماند .

معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید براینکه الحاق سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت از هدررفت منابع جلوگیری می کند، تصریح کرد: دربحث عرضه و تقاضا درحوزه سلامت باید نگاه ها ویژه باشد،به عنوان نمونه اگر دربخش سیاستگذاری سلامت به بیمه ها توجه ویژه نشود، به طورحتم انحرافات بودجه ای بیشتر می شود؛ باید سیاست بیمه ای در مدیریت عرضه افزایش داد، یعنی نظام ارجاع ، سطح بندی  و پزشک خانواده را به طور کامل و درست اجرا کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی ناصحی، در ارتباط تلفنی با بخش خبری سیما، پیرامون علت بروز اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک، توضیحاتی داد و گفت: سامانه بیمه سلامت از جهت زیرساختی، نیاز به تقویت داشت و کار در حال انجام است.

وی افزود: قبل از بروز اختلال، اطلاع رسانی به مؤسسات و مراکز درمانی و مطب‌ها و داروخانه‌ها اعلام شده بود که سامانه دچار کُندی خواهد شد.

ناصحی با عنوان این مطلب که خسارت ناشی از اختلال سامانه به مردم پرداخت خواهد شد، گفت: اگر جایی بوده که نسخه کاغذی را قبول نکرده‌اند یا خدمات را آزاد پرداخت کرده‌اند، سازمان بیمه سلامت قبول کرده این پرداختی‌ها را در قالب خسارات متفرقه عودت دهد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: اختلال سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک، تا پایان هفته رفع خواهد شد.

کد خبر 6081228 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • بروز رسانی علت نوسانات سامانه نسخه الکترونیک