Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@02:32:00 GMT

افزایش 10 درصدی برداشت پیاز از مزارع یزد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۷۹۷۵

افزایش 10 درصدی برداشت پیاز از مزارع یزد

ایران اکونومیست - «محمد علی حاتمی زاده» ، ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کرد: پیاز گیاهی سازگار با اقلیم‌های گرمسیر و سردسیر است که در اکثر نقاط دنیا نیز کشت می‌شود و در عین این که محصول فصول خنک سال است ولی در دو نیمه سال شاهد کشت و برداشت آن در استان هستیم .

وی با بیان این که اکثر شهرستان‌های استان در زمینه کشت پیاز فعالیت دارند، اظهار کرد: شهرستان‌های ابرکوه، اشکذر و خاتم از مهمترین تولیدکنندگان ارقام پیاز سفید و زرد محلی در استان محسوب می‌شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان در مورد ویژگی پیازهای تولید استان بیان کرد: پیازهای تولیدشده در استان به دلیل ترد و آبدار بودن قابلیت انبار کردن ندارند لذا بلافاصله پس از برداشت روانه بازارهای خارج از استان که عمدتاً خوزستان و فارس هستند، می‌شود.

گفتنی است، این نوع پیاز به دلیل شیرینی و آبدار بودن مورد علاقه رستوران‌ها هستند و معمولاً مخاطبان خاص خود دارند هر چند که در مقایسه با پیازهای قرمز قیمتی به مراتب پایین‌تر دارند و در میادین خارج از استان تا هر کیلو 1200 تومان نیز به فروش می‌رسد.

«حسین مشرف» رییس اتحادیه میادین و تره بار استان نیز در همین رابطه با اشاره به افزایش 26 درصدی قیمت پیاز قرمز در استان به خبرنگار ایسنا، گفت: قیمت پیاز قرمز اخیراً از 1700 تومان به 2300 تومان رسیده است و رشدی قریب به 26 درصد داشته است .

وی این افزایش قیمت را ناشی از نگهداری بسیار راحت‌تر پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد عنوان کرد که در تنظیم بازار صنف سبزی‌فروشان نقش بسزایی دارد و این در حالی است که پیاز سفید و زرد هم‌چنان به نرخ ثابت 1550 تومان در میادین یزد به فروش می‌رسد .

مشرف استان‌های تامین‌کننده پیاز استان به رغم تولیدات خوب این محصول در استان گفت: مشهد، تبریز و شیراز به ترتیب از مهمترین تولیدکنندگان پیاز کشور محسوب می‌شوند و پیاز قرمز این شهرها هم‌اکنون در میادین استان یزد عرضه می‌شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت   چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از  از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • قیمت پیاز در میادین میوه و تره بار کاهش یافت