Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آلودگي هوا به استخوان‌ها هم آسيب مي‌رساند، علائم سرطان دهان را بشناسيد، قارچ پتانسيل ضد پيري دارد و ... را در بسته سلامت امروز بخوانيد.
به گزارش خبرنگار گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، آلودگي هوا به استخوان ها هم آسيب مي رساند، علائم سرطان دهان را بشناسيد، قارچ پتانسيل ضد پيري دارد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در بسته سلامت امروز بخوانيد.
قارچ پتانسيل ضد پيري دارد
گيزمگ: ارگوتيونين و گلوتاتيون دو آنتي‌ اکسيداني هستند که محققان معتقدند نقش مهمي در زمينه مقابله با پيري و بيماري‌هاي مرتبط با آن ايفا مي‌کنند. در مطالعه جديد محققان دانشگاه پنسيلوانيا، مشخص شده است که مقادير زيادي از اين دو ترکيب در قارچ‌هاي خوراکي وجود دارد و خبر خوب اين است که اين ترکيبات با قرار گرفتن در معرض حرارت تغيير ماهيت نداده و حفظ مي‌شوند. يکي از اتفاقاتي که با افزايش سن در بدن رخ مي‌دهد، فعال شدن راديکال‌هاي آزاد است. راديکال‌هاي آزاد اتم‌هاي اکسيژني هستند که الکترون جفت نشده دارند و به همين دليل واکنش‌پذيري بالايي دارند تا بتوانند نقصي الکتروني خود را تکميل کنند. راديکال‌هاي آزاد براي يافتن الکترون مورد نياز خود به سلول‌ها، پروتئين‌ها و حتي DNAها آسيب مي‌رسانند. ارگوتيونين و گلوتاتيون موادي هستند که مي‌توانند با روند فعاليت راديکال‌هاي آزاد مقابله کنند و در بدن نيز وجود دارند اما با افزايش سن ميزان آن ها کاهش يافته و بيماري‌هايي نظير سرطان، بيماري‌هاي قلبي و عروقي و آلزايمر ايجاد مي‌شوند. بنابراين رساندن اين آنتي‌اکسيدان‌ها به بدن مي‌تواند در مهار اين بيماري‌ها کمک قابل توجهي کند و هيچ منبعي بهتر از قارچ براي دستيابي به اين مواد وجود ندارد.

درمان آلزايمر با نوشيدن يک ترکيب معجزه گر
مهر: نوشيدني Souvenaid با درمان علت ريشه اي آلزايمر که ناشي از نابودي سيناپس هاي مغزي است، عمل مي کند. اين نوشيدني غليظ شبيه ماست حاوي اسيدهاي چرب امگا3 موجود در ماهي هاي چرب نظير سالمون و خال مخالي همراه با دوز بالا ويتامين B13، B، C و E است. اين ترکيب موجب افزايش توليد سيناپس هاي جديد شده و ارتباط بين مناطق مغز را بازسازي و ترميم مي کند، بدين ترتيب موجب بهبود حافظه و ساير عملکردهاي شناختي مي شود. در مطالعه جديد که 24 ماه به طول انجاميد، به بيش از 300 بيمار مبتلا به آلزايمر در مراحل اوليه به طور تصادفي نوشيدني Souvenaid يا دارونما داده شد. محققان دريافتند بيماران دريافت کننده Souvenaid در مقايسه با گروه دارونما شاهد 45 درصد زوال شناختي کمتري بودند. بيماراني که Souvenaid نوشيده بودند روند تشديد عملکرد شناختي و کارکردي کمتر و بهبود حافظه کلامي شان بهتر بود. مهم تر اينکه، Souvenaid منجر به کاهش 26 درصدي نابودي حجم هيپوکامپ شد، وضعيتي که در مراحل اوليه آلزايمر بروز مي کند. سرپرست تيم تحقيق در اين باره مي گويد: نتايج نشان مي دهد Souvenaid قادر به کند کردن يا توقف کامل روند پيشرفت بيماري آلزايمر در مراحل بسيار اوليه است.

نکته سلامت؛ علائم سرطان دهان را بشناسيد
سرطان دهان معمولا بين سنين 55 تا 64 سال تشخيص داده مي شود. سرطان دهان در مردان بيش از زنان شايع است و حدود 3 درصد تمام سرطان هاي تشخيص داده شده در سال 2017 سرطان دهان بوده است. طبق اعلام انجمن دهان و دندان امريکا، علائم سرطان دهان بدين شرح است: زخم يا سوزش دهان که در عرض 3 هفته ناپديد نشود، ايجاد تکه هاي قرمز يا سفيد در دهان، ايجاد يک توده، نقاط درشت و ناهموار در نواحي صاف دهان، مشکل نامشخص گوش يا گلو، دورگه شدن مکرر صدا هنگام صحبت کردن.

روغن ماهي و ويتامين D به کاهش علائم لوپوس کمک مي کند
طبق نتايج يک مطالعه مقدماتي، افراد مبتلا به لوپوس در صورت گنجاندن ويتامينD و چربي امگا3 کافي در رژيم غذايي شان احساس بهتري خواهند داشت. در مطالعات جداگانه، محققان دانشگاه ايالتي اوهايو ارتباط دو ماده مغذي يا کمبودشان را با ريسک بالا برخي علائم لوپوس و عوارض آن بررسي کردند. در يک مطالعه، بيماران مبتلا به لوپوس داراي ميزان پايين ويتامين D در خون شان با ريسک بالاتر آسيب کبدي در مقايسه با افراد داراي ميزان کافي اين ويتامين مواجه بودند. در مطالعه ديگر، افرادي که چربي امگا3 بيشتري مصرف مي کردند علائم خارش با شدت کمتري داشته و کيفيت خواب شان بهتر بود. ماهي هاي چرب حاوي چربي هاي امگا3 هستند. بيماري لوپوس چندين نوع است که شايع ترين آن «لوپوس اريتماتوي سيستميک» است. در بيماري SLE سيستم ايمني به اشتباه آنتي بادي هاي عليه بافت خود بدن توليد مي کند. اين تهاجم تبعات گسترده اي داشته و به پوست، مفاصل، قلب، ريه ها، کليه ها و مغز اسيب مي رساند. طبق اعلام انجمن لوپوس آمريکا، بيماري لوپوس در زنان شايع تر بوده و معمولا در دهه هاي 20 و 30 سالگي آغاز مي شود.

آلودگي هوا به استخوان ها هم آسيب مي رساند
طبق نتايج يک مطالعه جديد، قرارگيري در معرض آلاينده هاي هوا ريسک پوکي استخوان و شکستگي استخوان را در افراد مسن افزايش مي دهد. محققان داده هاي بيش از 9.2 ميليون نفر را در آمريکا که از سال 2003 تا 2010 به خاطر شکستگي در بيمارستان بستري شده بودند بررسي کردند. پژوهشگران دريافتند حتي افزايش کم قرارگيري در معرض ذرات آلاينده هوا موسوم به PM2.5 با افزايش شکستگي استخوان در بين افراد مسن مرتبط است. طبق اعلام سازمان حفاظت از محيط زيست آمريکا، PM2.5 برچسبي براي ذرات ريز قابل استنشاق با قطر 2.5 ميکرومتر يا کوچک تر است. محققان همچنين 8 سال پيگري وضعيت 692 فرد ميانسال را طبق نظرسنجي سلامت بوستون ارزيابي کردند. يافته ها نشان داد افراد ساکن در مناطق داراي ميزان بالا PM2.5 و کربن سياه (آلودگي ناشي از اگزوز وسائط نقليه) داراي ميزان کمتر کلسيم و هورمون مرتبط با استخوان در بدن شان بودند و در مقايسه با افرادي که کمتر در معرض اين دو آلاينده بودند، تراکم معدني استخوان شان کاهش بيشتري يافته بود. سرپرست تيم تحقيق از دانشگاه کلمبيا نيويورک، در اين باره مي گويد: تحقيقات متعددي ريسک آلودگي هوا را در مورد بيماري هاي قلبي-عروقي و تنفسي، سرطان و اختلال شناختي و مهارت هاي فکري اثبات کرده بودند و حال ارتباط آلودگي هوا با پوکي استخوان مشخص شده است. به گفته محققان، با وجود مشخص شدن ارتباط بين آلودگي هوا و مشکلات استخواني، هنوز رابطه علي و معلولي آن به اثبات نرسيده است.

سيگار به روده ها آسيب مي رساند
بيماري کرون يک بيماري مزمن روده التهابي است که بر پوشش دروني دستگاه گوارش تاثير گذاشته و موجب درد شديد مي شود. به گفته متخصصان، به احتمال زياد اين بيماري در افراد مبتلا به برونکواسپاسم روي مي دهد که مي تواند بيانگر اين مسئله باشد که التهاب در ريه ها با التهاب در روده ها مرتبط است. سيگار کشيدن همچنين موجب افزايش ميزان سلول هاي CD4+ T مي شود، نوعي سلول سفيد خون که موجب آزادشدن پروتئين التهابي موسوم به اينترفرون گاما مي شود. اين سلول هاي سفيد خون از طريق سيگار کشيدن در ريه ها فعال شده، به سمت روده حرکت کرده و موجب کوليت روده مي شوند؛ کوليت نوعي التهاب روده شبيه به بيماري کرون است. به گفته محققان، نتايج نشان مي دهد که کشيدن سيگار موجب فعال شدن سلول هاي سفيد خون در ريه شده که ممکن است بعدا به سمت روده رفته و موجب بروز التهاب روده شود. متخصصان تاکيد مي کنند افراد سيگاري، بخصوص افراد مبتلا به بيماري روده اي، بايد سيگارشان را کم کنند. محققان همچنين متوجه افزايش مخاط و التهاب در روده و وجود خون در مدفوع موش هاي شدند که در معرض سيگار قرار گرفته بودند.

فوايد چرت زدن در طول روز
جام جم: چرت زدن در طول روز مي‌تواند در الگوهاي خواب شبانه‌تان اختلال ايجاد کند که اين در نتيجه مي‌تواند به سلامت کلي‌تان صدمه وارد کند اما در طول تاريخ افراد بزرگ و معروفي مثل اديسون، انيشتن، چرچيل، ناپلئون و خيلي‌هاي ديگر بوده‌اند که تحت هيچ شرايطي از چرت روزانه‌شان نمي‌گذشتند. چطور مي‌شود که چرت زدن در عين حال که چيز بدي است، توسط مشاهير گوناگون هم به شدت انجام شود؟ خب بايد گفت آنچه از چرت زدن عايد شما مي‌شود به 2 عامل بستگي دارد: شما که هستيد و چطور چرت مي‌زنيد. همانطور که انتظار مي‌رود چرت زدن باعث تقويت انرژي مي‌شود. اين موضوع اگر شما کاري داريد که به نهايت دقت و توجهتان در بازه‌هاي زماني مختلف احتياج دارد خيلي مهم است. شايد به همين دليل باشد که خيلي از افرادي که نام برديم هيچ جوره بيخيال چرت زدن نمي‌شوند اما با اين حال اگر خيلي کوتاه و خيلي طولاني هم چرت بزنيد، وقتي بيدار مي‌شويد احساس خواب آلودگي و گيجي بيشتر مي‌کنيد، به همين دليل بايد روش مناسب را در پيش گرفته و تعادل ايجاد کنيد. وقتي اوضاع خيلي در هم و پريشان کننده مي‌شود بد نيست که به مغزتان کمي استراحت بدهيد؛ به همين دليل است که وقتي صبح‌ها بيدار مي‌شويد اوضاع به نظرتان کمي آرام‌تر مي‌آيد، چون شب که خوابيديد و در هوشياري نبوديد ذهنتان روي مشکلات کار کرده و در واقع نوعي پردازش رواني برايتان انجام داده تا وقتي بيدار شديد بتوانيد با شرايط کنار بياييد. اگر يک چرت به اندازه‌ کافي طولاني باشد که چرخه‌ خواب REM کامل شود مغزتان پيوندهاي جديدي برقرار کرده و در نتيجه وقتي بيدار مي‌شويد از خلاقيت بيشتري برخوردار هستيد. متاسفانه چرت‌هاي خيلي کوتاه اين ويژگي را ندارند چرا که شما براي تکميل چرخه‌ خواب REM به حدود 90 دقيقه زمان احتياج داريد. اگر شما احساس خستگي کمتر، انگيزه‌هاي بيشتر و استرس کمتر مي‌کنيد، در حقيقت خلق و خويتان تقويت و بهتر شده است که اين نه تنها براي خودتان، بلکه براي اطرافيانتان هم خوب است!

رفع بوي پا با چند روش ساده و شگفت انگيز
مي‌توان به‌راحتي و با رعايت بهداشت روزانه پا، از شر بوي پا خلاص شد. معمولا اين کار از طريق شستن پاها با صابون ضدباکتري انجام مي‌گيرد. هر روز حتما پاهايتان را بشوييد و بعد همه‌ قسمت‌هاي پا مخصوصا لاي انگشتان‌تان را به‌طور کامل خشک کنيد. سپس تکه‌اي پنبه را به سرکه سيب آغشته کنيد و لاي انگشت‌هايتان را با آن مرطوب کنيد. استفاده از برس پاي ضدباکتري نيز مي‌تواند به درمان بوي پا کمک کند. اما اگر دچار ترک پا يا اگزما پوستي هستيد، از اين برس‌ها استفاده نکنيد. ناخن‌هايتان را هميشه کوتاه و تميز نگه داريد. اين کار از بروز قارچ ناخن (يکي از انواع قارچ پوستي) جلوگيري مي‌کند. مي‌توانيد قسمت‌هاي سخت‌شده‌ پوست پا و پينه‌ها را به‌آرامي با سنگ پا يا سوهان برداريد. پوست سخت پا هنگام تعريق بسيار مرطوب و به محل ايدئالي براي رشد باکتري‌ها تبديل مي‌شود. از پودرهاي جذب‌کننده‌ي رطوبت استفاده کنيد، وقتي پاهايتان را تميز و خشک کرديد، مي‌توانيد از پودرهايي مانند جوش شيرين، نشاسته‌ي ذرت و پودر بچه استفاده کنيد. اين پودرها به‌خوبي رطوبت را جذب مي‌کنند. از محلول‌هاي طبيعي ضدقارچ استفاده کنيد. براي درمان موقتي بوي پا مي‌توانيد از سرکه سيب استفاده کنيد. براي اين کار يک سهم سرکه سيب را با دو سهم آب ترکيب کنيد و پاهايتان را در آن قرار بدهيد تا با از بين بردن باکتري‌ها، به کاهش بوي پا کمک کنيد. سرکه سيب با خاصيت ضدقارچي‌اش با بوي پا مبارزه مي‌کند.

فوايد مصرف کره حيواني براي سلامتي
هلث‌لاين: کره حيواني غني از ويتامين‌هاي حل‌شونده در چربي است، کره داراي ويتامين‌هايي است که در چربي حل و قابل استفاده براي بدن مي‌شوند، از جمله ويتامين A و E و K2 است. قصد بزرگنمايي درباره ويتامين‌هاي A و E را نداريم. اگر شما در رژيم غذايي فعلي‌تان غذاهاي حيواني و گياهي را مصرف مي‌کنيد، پس احتمالا از هر دوي آنها بهره‌مند هستيد. ولي کمي در مورد ويتامين K2 بگوييم که در رژيم‌هاي جديد کمياب است و بسياري از مردم از آن اطلاعي ندارند. K2 تأثيرات قدرتمند و مفيدي دارد. اين ماده در سوخت‌وساز کلسيم دخالت دارد و مصرف کم آن مي‌تواند با بيماري‌هاي بسيار جدي مرتبط باشد. از جمله آنها مي‌توان به بيماري‌هاي قلبي و عروقي، سرطان و پوکي استخوان اشاره کرد. لبنياتي که از شير گاو گرفته شده‌اند حاوي ويتامين K2 هستند. پيکار با چربي‌هاي اشباع شده عواقب بدي دارد؛ طبق تحقيقات انجام شده هيچ وجه مشترکي بين چربي‌هاي اشباع شده و امراض قلبي وجود ندارد. چربي‌هاي اشباع شده باعث افزايش کلسترول در خون مي‌شوند و کلسترول LDL را از ابعاد کوچک با تراکم زياد به نوع بزرگ و کم‌چگال تبديل مي‌کند که از نظر پزشکي خوب است. علاوه بر اين کره حاوي چربي‌هايي با زنجيره‌هاي کوتاه و متوسط است که سوخت‌و‌ساز آنها متفاوت از ساير چربي‌ها است. آنها حس سيري ايجاد مي‌کنند و ميزان سوزاندن چربي را افزايش مي‌دهند. بيشتر اوقات دستورالعمل‌هاي رايج غذايي، برخلاف هدف اصلي‌شان عمل مي‌کنند و روي سلامتي ما اثر نامناسبي دارند. اولين مثال را مي‌توان در اين مطلب گفت که آن‌ها مارگارين را جايگزين کره حيواني مي‌کنند. اين چيزي ست که اساتيد گفته‌اند و ما هم انجام مي‌دهيم! اما آن اتفاقي که مي‌افتد، جايگزيني کره حيواني سالم، يک غذاي خوب، با چربي‌هاي مضر و ناسالم است. در يک پروژه تحقيقاتي بر روي گروهي از بيماران قلبي، کره و مارگارين امتحان شدند و اين نتيجه به دست آمد: مارگارين خطر حملهٔ قلبي را افزايش داد و ولي کره حيواني هيچ‌گونه اثر بدي نداشت. مطالعه ديگري نشان داد که مصرف بالاي چربي‌هاي لبني خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را 69% کاهش مي‌دهد و احتمالاً اين به خاطر مصرف بالاي ويتامين K2 است.

انتهاي پيام/
خبرگزاري ميزان: انتشار مطالب و اخبار تحليلي ساير رسانه هاي داخلي و خارجي لزوماً به معناي تاييد محتواي آن نيست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضاي رسانه اي منتشر مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید و مضرات روغن حیوانی

تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق، روغن حیوانی یا گی (Ghee) در واقع شکلی از کره است که برای پخت‌وپز، طعم‌ دادن به غذا و همچنین به‌عنوان منبع چربی استفاده می‌شود.

این روغن قرن‌ها است که وجود دارد و در کشورهای مختلف از جمله ایران استفاده می‌شود. در طب سنتی هند هم به نام آیورودا ریشه دارد. در این سیستم پزشکی سنتی، روغن حیوانی ماده‌ای ارزشمند برای تقویت و ایجاد تعادل میان اجزای مختلف بدن به شمار می‌رود. با این حال برای اثبات فواید این ماده غذایی برای قلب، روده یا کنترل وزن، چنانچه امروز ادعا می‌شود، تحقیقات بالینی محدودی انجام شده است.

روغن حیوانی چیست؟

روغن حیوانی یا گی، نوعی کره تصفیه‌شده است که برای تهیه آن، کره را مدت زمان طولانی‌ حرارت می‌دهند تا مواد جامد شیر (پروتئین‌ و لاکتوز) از آن جدا و ته‌نشین شود و عطروطعمی شبیه آجیل بوداده پیدا کند.

گرما پروتئین‌های شیر مانند کازئین و نیز لاکتوز آن را تجزیه می‌کند و بر این اساس روغن مشخصه تغذیه‌ای منحصربه‌فرد به دست می‌آورد: کسانی که با تحمل لاکتوز مشکل دارند و نمی‌توانند کره بخورند، می‌توانند روغن حیوانی را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن در هند نیز یک عنصر کلیدی در آشپزی به شمار می‌رود. هندی‌ها روغن حیوانی را خالص و ناب می‌دانند و هرچیزی که با این روغن پخته شود هم خالص و ناب محسوب می‌شود.

در طب آیورودا، بر فواید درمانی روغن حیوانی یا گی، چه به صورت مجزا و چه همراه با سایر ترکیب‌های دارویی تاکید و حتی گفته می‌شود که مصرف روزانه و همیشگی این روغن ضرری ندارد.

ارزش غذایی روغن حیوان یا گی

مشخصات تغذیه‌ای این روغن شبیه کره است و هر یک قاشق چای‌خوری از آن ۱۲۳ کالری، ۱۴ گرم چربی، ۱۱۸ میکروگرم ویتامین آ و ۰.۴ میلی‌گرم ویتامین ئی دارد. روغن حیوانی تقریبا تماما چربی است (۹۵ درصد) و رطوبت آن به کمتر از ۰.۵ درصد می‌رسد.

این روغن منبع مهم اسید لینولئیک مزدوج یا سی‌ال‌ای (conjugated linoleic acid)، نوعی اسید چرب غیراشباع امگا ۶، است. سی‌ال‌ای به طور طبیعی در محصولات لبنی یافت می‌شود و برای سلامتی مزیت‌هایی دارد، از جمله در زمینه‌هایی مانند چاقی، سرطان، فشار خون (کاهنده فشار خون)، دیابت (تعدیل‌کننده قند خون) و تقویت‌کننده سیستم ایمنی.

در روغن حیوانی یا گی ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین آ وهمچنین بسته به نشان تجاری این روغن، ویتامین‌های دی، ئی و کا وجود دارند. مصرف ویتامین‌های محلول در چربی همراه با منبع چربی مانند روغن حیوانی در جذب مواد مغذی موثر است.

تاثیر روغن گی بر سلامتی؛ مزایا و مضرات

تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی یا گی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. با این حال به منظور اثبات فواید این روغن‌ برای سلامتی انسان‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

یک مطالعه در پاکستان‌ نشان داد که این نوع روغن برخلاف تصور عمومی، بیماری عروق کرونر را در مصرف‌کنندگان کاهش داد نه افزایش. با این حال توصیه انجمن قلب آمریکا این است که پنج تا شش درصد کالری‌ مصرفی روزانه از چربی‌های اشباع‌شده باشد. زیرا ارتباط میان مصرف چربی اشباع‌شده با کلسترول بد (ال‌دی‌ال) و افزایش خطر بیماری قلبی پیش‌تر اثبات شده است.

از آنجا که روغن حیوانی یا گی، کره تصفیه‌ شده و فاقد کازئین یا لاکتوز است، افرادی که به بیماری عدم تحمل لاکتوز دچارند، می‌توانند این روغن را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن حاوی نوعی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ام‌سی‌تی (MCT) است؛ نوعی چربی که با سرعت بیشتری در بدن تجزیه و جذب می‌شود. طبق برخی پژوهش‌ها، ام‌تی‌سی‌ها مصرف انرژی را افزایش می‌دهند و بر احساس سیری تاثیر می‌گذارند و می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

به رغم فواید فراوان روغن حیوانی یا گی، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی به دلیل اینکه روغن یک چربی‌اشباع‌شده‌ محسوب می‌شود، باید در مصرف آن احتیاط کنند اما می‌توان از این روغن حیوانی به عنوان یکی از عناصر رژیم غذایی سالم بهره‌مند شد.

منبع:سلامت نیوز

دیگر خبرها

  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم