Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@03:05:52 GMT

حمایت ویژه دولت از عشایر با ارائه تسهیلات کم بهره

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۰۳۱۲

حمایت ویژه دولت از عشایر با ارائه تسهیلات کم بهره

رئیس سازمان امور عشایر از حمایت ویژه دولت از عشایر با ارایه تسهیلات کم بهره خبرداد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، کرمعلی قندالی رییس سازمان امور عشایر ایران در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات عشایر شهرستان ماکو با حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران و هیات همراه، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، مدیرکل اداره امور عشایر استان ، فرماندار و اعضای شورای اداری و جمعی از عشایر این شهرستان درسالن جلسات فرمانداری شهرستان ماکو برگزار شد با اشاره به اینکه همه توان خود را برای توانمند کردن عشایرکشور به کار خواهیم بست، گفت: یکی از اهداف بلند مدت سازمان ایجاد تنوع درآمد در حوزه های مختلف است و در این راستا تعدادی پروژه در زمینه های خود کفایی عشایر اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قندالی اظهارکرد: ایجاد زنجیره گوشت قرمز، کشت گیاهان دارویی، توسعه صنایع دستی و گردشگری از جمله ظرفیت های عظیم و دست نخورده ای است که می تواند برای عشایر درآمدزا باشد.

وی افزود: با پیشنهاد دولت تخصیص یک میلیارد دلار تسهیلات اعتباری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای عشایر در اولویت برنامه ریزی های کلان قرار گرفته و پیش بینی می شود هزار میلیارد تومان از محل این تسهیلات با سود ۶ درصد و دوره برگشت ۵ الی ۷ ساله از طریق سازمان و تشکلها در مسیر تولید و اشتغال عشایر تزریق شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: عشایر استان نگران تسهیلات اعتباری نباشند و وارد فعالیتهای جدید در زمینه گیاهان دارویی ، گردشگری و صنایع دستی شوند چرا که دولت از تمامی این فعالیتها حمایت می کنند.

قندالی در ادامه بر ضرورت اهمیت دادن به موضوع آموزش فرزندان عشایری تاکید کرد و افزود: بنده ناراحتم از اینکه فرزندان عشایری از آموزش باز می مانند به مسئله آموزش باید بیشتر از گذشته توجه شود.

وی ادامه داد: حضور عشایر در مرزها دلگرمی برای مرزبانان بوده و در تامین امنیت کشور آنها را یاری می نمایند.

در ادامه اسمعیل کریم زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این جلسه افزود: ایران اسلامی رنگین کمان قومیت هاست و به خصوص در استان آذربایجان غربی صفا و صمیمیت حاکم در بین اقوام و عشایر استان مثال زدنی است.

وی با بیان اینکه سازمان عشایر توسط حضرت امام خمینی(ره) جهت خدمت ویژه به عشایر بنیان گذاری شد، اضافه کرد: از موضوعات مهم طرح تعادل دام و مرتع ، طرح اسکان عشایر است که انشاا... سعی خواهیم کرد در این راستا اقدامات لازم را انجام دهیم.

کریم زاده تصریح کرد: عشایر آذربایجان غربی 25 درصد تولیدات پروتئینی استان را تامین می کنند و درهر کجا جوانان و زنان عشایری دچار مشکل شوند ، برای حل مشکلات آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

علیزاده فرماندار شهرستان ماکو نیز با اشاره به سیمای عشایر شهرستان ماکو گفت: عشایر شهرستان که از 2 ایل جلالی و میلان با 10 طایفه و 20 هزار نفر جمعیت تشکیل یافته بخش عمده جمعیتی این شهرستان را تشکیل می دهند وعشایر شهرستان قریب به 220 هزار راس دام کوچک و 16 هزار راس دام بزرگ دارند.

وی از مشکلات مهم عشایر شهرستان به توسعه نیافتگی منطقه بورالان، بیکاری، عدم خرید محصولات عشایری ، از بین رفتن ایل راه ها اشاره کرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان صبح امروز در جلسه ستاد خانواده و جمعیت استان با اشاره به اینکه اجرای قانون جوانی جمعیت تکلیف قانونی دستگاه‌های متولی است، افزود: ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان با جدیت بر اجرای قوانین این حوزه نظارت داشته و تصمیمات براساس اولویت‌های آذربایجان غربی در این حوزه اتخاذ خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اطلاع رسانی ظرفیت‌های قانونی پیش بینی شده برای جوانی جمعیت در جامعه، خاطرنشان کرد: دستگاه هایی، چون صداوسیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ...، با برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین تولید محتوای مناسب و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مستمر برای جامعه هدف، برنامه جوانی جمعیت را در بین جوانان ترویج کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ضرورت فرهنگ سازی و تولید محتوا در حوزه ترویج جوانی جمعیت نیز اشاره کرده و افزود: با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت، ازدواج و فرزندآوری، از ظرفیت نخبگان و کارشناسان و دانشگاهیان و صاحب نظران برای اطلاع رسانی این مباحث به جامعه هدف استفاده شود.

معتمدیان با تاکید بر تولید محتوا توسط دستگاه‌های متولی جوانی جمعیت برای فضای مجازی، اضافه کرد: از ظرفیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه‌های انقلابی و تشکل‌های مردمی جهت ارتباط گیری صحیح با جامعه هدف استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی تبیین جوانی جمعیت در استان، گفت: از ظرفیت دانشگاهیان، روحانیون و نخبگان که به موضوع جوانی جمعیت اشراف دارند، روند تبیین سیاست‌های نظام و دولت سیزدهم در این حوزه تبیین شده و زمینه گفتگو و اقناع سازی جامعه فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر آگاه سازی جامعه از ظرفیت‌های قانون جوانی جمعیت، افزود: ظرفیت‌های قانونی برای ارائه تسهیلات تشویقی از قبیل ارائه زمین، مسکن و تسهیلات بانکی، به جامعه هدف جوانی جمعیت اطلاع رسانی شده تا واجدین شرایط بتوانند از این موارد تشویقی بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند