Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-29@10:39:26 GMT

آفت‌های بی‌پایان فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۰۳۲۵

داستان عجیبی که در روزهای پایانی هفته برای مهدی طارمی و سحر قریشی پیش آمد، یک‌بار دیگر آفت‌های فضای مجازی را پدیدار کرد.

به گزارش شریان نیوز، یک شوخی ساده، یک توئیت کاملاً شخصی با یک خبر غیررسمی «همزمان» شد و این همزمانی شائبه‌ها و شایعه‌هایی را به وجود آورد که به فاصله چند ساعت، کار از مرز درگیری لفظی نزدیکان طرفین هم گذشت و برای سینمای نحیفی که بازیگرانش با انواع و اقسام تهمت‌ها مواجه هستند و فوتبال توسری‌خوری که همه هر چه فریاد دارند، بر سرش می‌کشند، بحران تازه‌ای ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی می‌گوییم فضای مجازی و این شبکه‌های اجتماعی بی‌در و پیکر برای ستاره‌های فوتبال و چهره‌های سرشناس حکم سم را دارد، عده‌ای گمان می‌برند از لج این که اینترنت و تلگرام و اینستاگرام و... رقیب رسانه‌های رسمی و کاغذی شده‌اند، این رسانه‌نماها و شبکه‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی که به غلط در ایران، کارکرد رسانه را پیدا کرده‌اند را نفی می‌کنیم اما حقیقت اینجاست که همین فضای مجازی هزاران دردسر برای چهره‌های سرشناس ساخته است.

برخی ستاره‌ها به اشتباه، گمان می‌کنند اگر به جای گفت‌وگو با رسانه‌ها و پاسخ دادن پرسش‌های رسانه‌ها که گاهی اوقات خوشایندشان نیست، بی‌واسطه و از طریق کانال تلگرامی، توئیتر یا صفحه اینستاگرام با مردم در ارتباط باشند، راحت‌ترند اما همین ارتباط بی‌واسطه است که چنین سوءتفاهم‌هایی ایجاد می‌کند. طبیعی هم هست، کسی که در کاری تخصصی ندارد، معمولاً امتیازهای آن کار را به ابزارهای ضد خودت بدل می‌سازد.

درست مثل این است که یک منتقد بخواهد به جای نقد بازی تیم ملی، خودش برای تیم ملی بازی کند... نتیجه کار معلوم است؛ هم خودش می‌بازد و هم تیم ملی... ستاره فوتبال هم وقتی می‌خواهد رسانه را به عنوان پل ارتباطی میان خودش و مردم حذف کند و بی‌واسطه با مردم مواجه شود و در نقش خبرنگار و فعال رسانه‌ای فرو برود، نتیجه‌اش همین می‌شود که روز بازی تیم ملی یک پیام بی‌ربط می‌گذارد و همان پیام با یک شوخی بی‌ربط‌تر،‌ بحران به وجود می‌آورد. 

منبع:خبرورزشی

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ جهت عضویت در کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در پیام رسان بله کافیست عدد ۱۷۱ را به شماره ۱۰۰۰۵۸۸۲ پیامک کنید.

نشانی کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در سایر پیام رسان‌های داخلی به شرح زیر است:

splus.ir/Tv_Golestan
eitaa.com/Tv_Golestan
https://rubika.ir/Tv_Golestan
https://ble.ir/Tv_Golestan
http://Golestan.irib.ir
@Tv_Golestan

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • عهد کردیم خودسانسوری نکنیم
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم