Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – رئیس خبرگزاری رسمی کنگو (ای سی پی)، ایران را پنجره‌ای رو به خاورمیانه و آسیا دانست و گفت که ای سی پی ، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را به عنوان نخستین شریک حرفه‌ای خود در این منطقه انتخاب کرده است.

'محمد خدادی' مدیرعامل ایرنا روز شنبه در دیدار با 'جاستین خوسی' رئیس خبرگزاری رسمی کنگو (ای سی پی)، تبادل اطلاعات صحیح را بسترساز همکاری میان کشورها دانست و نقش رسانه‌های رسمی را در این زمینه، به دلیل انتشار اطلاعات صحیح، مهم ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خدادی در این دیدار که در دفتر مرکزی خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: متاسفانه شیوه خبررسانی در غرب به‌گونه‌ای است که وقتی کسی نام کنگو را می‌شنود، احتمالا بحران‌های اقتصادی و خشکسالی، نخستین تصویری است که به ذهنش می‌رسد.
وی افزود: رسانه‌های غربی در مورد ایران نیز تصویری نادرست ارائه می‌کنند اما وقتی می‌خواهند درباره کشورهای خودشان گزارش تهیه کنند، تمرکز بر رویدادهای جذاب و مثبت است.
مدیرعامل ایرنا نقش خبرگزاری‌ها را در ارائه تصویر واقعی از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و زمینه‌های همکاری میان کشورها بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر خبرگزاری‌ها بتوانند با ارتباط مستقیم و دسترسی به اخبار دست اول، وابستگی کمتری به رسانه‌های بین‌المللی داشته باشند، امکانِ انتشار خبرهای صحیح و موثق نیز بیش از گذشته فراهم خواهد شد.
جاستین خوسی نیز با تایید سخنان خدادی گفت: ما در این زمینه، مشکلی مشترک داریم. خبرهایی که رسانه‌های بزرگ و بین‌المللی از ما و شما منتشر می‌کنند، تصویر کشورهایی را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند که همواره درگیر جنگ و شورش هستند. کار آنها مانند نمایش تصویر، روی آینه‌ای خردشده است.
وی افزود:به نظرم، ایرنا و 'ای سی پی' می‌توانند نقش آینه‌هایی بزرگ و سالم را برای نمایش واقعیت‌های دو کشور ایفا کنند.
خوسی تاکید کرد: ایران پنجره‌ای رو به خاورمیانه و آسیا است و درست به همین دلیل، 'ای سی پی' ، ایرنا را به عنوان نخستین همکار خود در خاورمیانه برگزیده است.
براساس این گزارش، مدیرعامل ایرنا و رئیس خبرگزاری ای سی پی، پس از این دیدار، تفاهم‌نامه‌ همکاری‌های دو خبرگزاری را با هدف تبادل تجربیات و محصولات خبری امضا کردند.
جاستین خوسی امروز همچنین از اتاق خبر و اداره‌کل محصولات چندرسانه‌ای ایرنا دیدن کرد و از نزدیک با روند تولید و انتشار اخبار در خبرگزاری جمهوری اسلامی آشنا شد.
وی قرار است در مدت اقامت خود در ایران، از چند مرکز رسانه‌ای بازدید کند و ضمن سفر به اصفهان، با جاذبه‌های گردشگری در این شهر آشنا شود.
خاورم** 9163 ** 1324// انتشار دهنده: فردین پازوکی
خبرنگار: زمان رضاخانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار برخی فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب در پرونده نیکا شاکرمی

برخی فعالان رسانه‌ای که با استناد به گزارش جعلی و پر از اشتباه بی‌بی‌سی با همراهی گروه‌های ضد انقلاب اقدام به انتشار مطالب کذب در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی کرده بودند به دادستانی تهران احضار شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از قوه قضاییه، دادستانی عمومی و انقلاب تهران به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، علیه تعدادی از خبرنگارها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

روز گذشته در حالی سایت bbc جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز به طور رسمی در رسانه‌ها اعلام شد.

کد خبر 749804

دیگر خبرها

  • احضار برخی فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب در پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه دروغگویان درباره نیکا شاکرمی
  • دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی اعلام جرم کرد
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • پشت‌پرده گزارش بی‌بی‌سی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰