Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی رسانه ها به اشتباه نوشته اند محرم آصفی‌ ساکن آذربایجان شرقی با ۱۲۰ سال سن، پیرترین مرد جهان است، اما فراموش کرده اند حاج احمد صوفی در سقز با ۱۳۶ سال سن و ننه مسطوره طوماری هم با 131 سال سن هر دو در کُردستان زنگی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، برخی رسانه ها به اشتباه نوشته اند محرم آصفی‌ ساکن آذربایجان شرقی با ۱۲۰ سال سن، پیرترین مرد جهان است، اما فراموش کرده اند حاج احمد صوفی در سقز با ۱۳۶ سال سن و ننه مسطوره طوماری هم با 131 سال سن هر دو در کُردستان زنگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


کیلومترها از شهر و زندگی ماشینی که سرتا سر روز را برای بدست آوردن پول از صبح تا شب می دویم دور می شویم و راهی روستایی می شویم که کهن ترین بانوی ایران در آنجا زندگی می کند ، راهی روستایی می شویم که آدم های آنجا در جستجوی زندگی آرام و به دور از ازدحام شهرها روزگار می گذرانند ، و باید گفت خوشا به حال روستایی که خبری از هیاهوی زندگی شهری و ماشینی ندارد.

 


مسطوره طوماری بانوی کُردستانی است که متولد 1265 از روستایی در شهرستان بیجار است، وی دارای 30 فرزند می باشد که تنها 7 فرزند آن باقی مانده و مابقی فرزندانشان فوت کرده اند.

 


پیر ترین بانوی جهان که در کتاب گینس به ثبت رسیده است از این بانوی بیجاری 4 سال کوچکتر است اما ننه مسطوره هنوز عمرش به عنوان پیترین زن جهان در کتاب گینس به ثبت نرسیده است و در روستای " شریف کندی " با اینکه بینایی چشمهایش را تا حدودی از دست داده و در خاطرات کهنه او می توان از حمله روسها در 19 فوریه 1916 به بیجار، حرف ها شنید اما قبراق با 88 فرزند، نوه و نتیجه اش زندگی می کند.

 


وی نماز را موجب آرامش خود در زندگیش می‌داند و می گوید: صبح‌ها با بانگ اذان از خواب بیدار و سری به بچه هایم می زنم و سپس منتظر بانگ ظهر می‌مانم و پس از استراحت بازهم منتظر بانگ عصر می‌مانم، زیرا آرامشی که نماز و راز و نیاز با خدا به انسان می‌دهد، جایگزینی ندارد.

 


برخلاف شهرنشینیانی که زندگیشان را در کالاهای لوکس و تجملات معنا کرده اند ننه مسطوره ی قصه ی ما تمامی زندگی خود را در کنار فرزندانش و راز و نیاز با خدای خود می‌داند!

 

 


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش زنده: ایران 0 - 0 ازبکستان

به گزارش ورزش سه، دومین نبرد نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2024 بین تیم های ملی ایران و ازبکستان پیگیری خواهد شد و برنده این جدال حریف تیم ملی تایلند در فینال رقابت ها می‌شود. هدایت تیم ملی ازبکستان بر عهده وناسیو لوپز سرمربی مشهور فوتسال دنیا است و این دوئل از وجه تاکتیکی بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.

ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتسال ایران در مقابل ازبکستان

مسعود محمدی | محمد حسین درخشانی | سالار آقاپور | مهدی کریمی | بهروز عظیمی

دیگر خبرها

  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • فرایند پخت نیمرو با 1000 تخم مرغ توسط آشپر روستایی (فیلم)
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • تبدیل شیر گاو به پنیر توسط بانوی مسن آذربایجانی (فیلم)
  • مردی که «کمجان» را زنده کرد/ دیدار با سیروس زارع که زندگی‌اش را وقف نجات یکی از تالاب‌های کشورمان کرده است
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید
  • گزارش زنده: ایران 0 - 0 ازبکستان