Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: 12 هزار کودک دچار سوء تغذیه در مناطق شهری و روستایی این استان شناسایی شده اند که هر 2 ماه یک‌ بار حواله اعتباری خرید مواد غذایی از سوی این نهاد برای آنان صادر می شود.

اسماعیل بذرافشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کودکان دارای سوء تغذیه استان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی به کمیته امداد این استان معرفی و پس از یک دوره 6 ماهه درمان دوباره مورد پایش و کنترل مرکز بهداشت قرار می گیرند تا در صورت بهبودی کامل از چرخه حمایتی خارج و افراد دیگر جایگزین شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: طرح همسفره برای حضور فعال و گسترده حامیان در زمینه بهبود وضعیت کودکان دچار سوءتغذیه ناشی از نبود مواد غذایی در محل سکونت و ناآگاهی‌های تغذیه ای در حال اجراست.
وی ادامه داد: با انعقاد قرارداد همکاری این نهاد و فروشگاه‌های زنجیره ای سراسرسیستان و بلوچستان تمامی خانوارهای دارای کودکان مبتلا به سوء تغذیه می توانند به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه و سبدغذایی خود را دریافت کنند.
وی ادامه داد: امسال زنان و کودکان دچار سوءتغذیه مناطق محروم استان علاوه بر سبد متعارف به ارزش 72 هزار تومان از کمک ویژه به ارزش 47 هزار تومان نیز برخوردار شدند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سبدهای غذایی شامل برنج، روغن، ماکارونی، تن ماهی، لبنیات، حبوبات و گوشت قرمز است گفت: پنج میلیارد و 898 میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از سوء تغذیه کودکان این استان در6 ماهه نخست سالجاری اختصاص یافته است.
بذرافشان اضافه کرد: مردم نیکوکار سیستان و بلوچستان می‌توانند با شماره گیری کد#2222*780* و یا با مراجعه به سایت همسفره www.hamsofreh.ir کمک‌های خود را به دست کودکان نیازمندان برسانند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع و بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت ساکن در 19 شهرستان، پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
هم اینک 246 هزار نفر در قالب افزون بر 103 هزار خانوار در استان زیر پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان قرار دارند.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • درخواست تلخ و گریه‌آور کودکان سیل زده سیستان بلوچستان | فیلم
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل