Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد:به مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای ربودن عبدالله گولن مبلغ ۱۵ میلیون دلار پیشنهاد شده بود. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سی ان ان روز شنبه با انتشار این خبر گزارش داد: بنابر گزارش وال استریت ژورنال؛ مقامات دولت ترکیه پس از منصوب شدن فلین به سمت امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا با وی برای ربودن و خارج کردن عبدالله گولن در نیویورک ملاقات داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شبکه خبری آمریکایی افزود: این دیدار دراواسط ماه دسامبر و در 'باشگاه شماره ۲۱ ' در منهتن نیویورک صورت گرفت که به مایکل فلین و پسرش برای ربودن گولن روحانی ترکیه به خارج از آمریکا مبلغ ۱۵ میلیون دلار پیشنهاد شده بود.
'جیمزگریمالدی' (James Grimaldi) خبرنگار وال استریت ژورنال که این گزارش را منتشر کرده، به سی ان ان گفت که این مساله بسیار حائز اهمیت است.
سی ان ان افزود:این مطلب در پی کشف برخی اسناد درکمیته 'تحقیق روسیه' به سرپرستی بازرس ویژه 'رابرت مولر' صورت گرفت که به پیشنهاد به مایکل فلین برای ربودن عبدالله گولن اشاره دارد.
این شبکه تلویزیونی درادامه گزارش داد: طرح این بوده است که گولن که از سوی ترکیه به نقش داشتن در کودتا متهم بوده و وی آنرا رد می‌کند، از محل سکونتش واقع در ایالت پنسیلوانیا آمریکا توسط یک هواپیمای خصوصی ربوده شده و به زندانی دریک جزیره متعلق به ترکیه فرستاده شود.
سی ان ان افزود: با این وجود مشخص نیست که در این دیدار آیا توافقی صورت گرفته و یا دراین زمینه پولی ردو بدل شده یا خیر؟.
درهمین حال سی ان ان افزود: پیش از انتشار گزارش وال استریت ژورنال، این شبکه خبری در ویژه برنامه 'جی. پی. اس' دراین زمینه از 'بینالی یلدیریم' نخست وزیر ترکیه درباره دادن ابراز اطمینان از سوی مایکل فلین به دولت ترکیه برای استرداد گولن پرسش شد که وی آنرا را کرد و گفته بود که دولت ترکیه تن‌ها با دولت آمریکا دراین باره گفت و گو میکند و درپاسخ به این پرسش که فلین بعنوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا بعنوان نماینده دولت آمریکا دراین زمینه محسوب می‌شود بار دیگر این نکته را رد کرده بود.
خبرنگار سی ان ان در پایان گزارش داد: حال مشخص نیست چه افراد دیگری دراین نشست حضور داشته و چه کسانی دیگری ازاین مطلب آگاه بوده اند.
به گزارش ایرنا، مایکل فلین ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا، کم‌تر از یکماه در سمت مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا قرار داشت، وی به دلیل فشار‌ها و داشتن تماس با سفیر وقت روسیه در آمریکا در جریان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، و اینکه دراین مورد به مایک پنس معاون اول رئیس جمهوری آمریکا واقعیت را به درستی عنوان نکرده است از مقام خود استعفا داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۲۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مهرداد اقلیمی در این خصوص توضیح داد: بیش از یک دهه پیش قراردادی بین شرکت توانیر از ایران و شرکت خصوصی ترکیه‌ای گنت منعقد شد که در سال‌های منتهی به ٢٠١٦ میلادی به دلیل امتناع شرکت مذکور در پرداخت بدهی بابت واردات برق از ایران، صادرات به این کشور قطع و متوقف شد.

وی افزود: بر این اساس شرکت توانیر مطالباتی حدود ٢٦٣ میلیون دلار از شرکت یاد شده بابت بهای برق فروخته شده دارد که به رغم تمام پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده از جمله مذاکرات طرفین و تلاش‌های دیپلماتیک از مجاری مختلف، همچنان بلا وصول مانده است.

به گفته اقلیمی، شرکت توانیر به منظور وصول مطالبات خود، قصد طرح اختلاف در مرجع داوری پیش بینی شده در توافقنامه فی مابین را دارد که مطابق آن مؤسسه داوری سوئیس به عنوان مرجع داوری انتخاب شده است.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق توانیر در پایان خاطرنشان کرد: براساس اصل ١٣٩ قانون اساسی و با هماهنگی معاونت حقوقی ریاست جمهوری لایحه دولت برای ارجاع موضوع به داوری تنظیم و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده بود که به دنبال طرح موضوع در جلسه مورخ ١٩ فروردین امسال مجلس، ارجاع موضوع به داوری بین المللی به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

کد خبر 6080741 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • (عکس) کنایه مشاور روحانی به حمله جعلی امروز اسرائیل
  • هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است
  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه