Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@16:56:51 GMT

اصفهان با سونامی گردشگری مواجه است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۳۱۳۳

اصفهان با سونامی گردشگری مواجه است

اصفهان - استاد دانشگاه و متخصص حوزه گردشگری گفت: قدم‌های خوبی در حوزه گردشگری در اصفهان برداشته شده است به طوری که در سال های اخیر با سونامی گردشگری مواجه ایم.

ویکتوریا عزتیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال های اخیر شاهد اقدامات خوبی در حوزه گردشگری از سوی سازمان‌های مختلف از جمله شهرداری، میراث فرهنگی و استانداری و بنگاهای مسکن و غیره بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در شهر اصفهان قدم‌های خوبی در حوزه گردشگری برداشته شده است و در سال های اخیر با سونامی گردشگری مواجه ایم، ادامه داد: نظارت ها در حوزه گردشگری افزایش یافته و با ساماندهی هتل‌ها، اماکن و حتی قهوه‌ خانه‌های بین شهری و تعبیه اقامتگاه‌های خوبی برای استقبال از مسافران مواجهیم.

استاد دانشگاه و متخصص حوزه گردشگری اضافه کرد: گردشگری امروز به مرحله صنعت و درآمدزایی رسیده است و بر اساس آمار سال گذشته، ایران رتبه ۲۵ دنیار را در حوزه جاذبه‌های گردشگری دارد و از نظر تاریخی و باستانی جایگاه ۱۰ را در سطح دنیا دارد.

وی با اظهار اینکه ما هنوز در حوزه درآمد به حد استاندارد نرسیدیم و این در حالی است که ترکیه با جذب گردشگر توانسته درآمدهایی بالایی را کسب کند، تصریح کرد: گردشگری انواع و اقسام مختلفی دارد و در جایی که با خشک شدن زاینده رود آمار گردشگران طبیعی و اکوتوریسم کم شده است اما در شرق اصفهان با وجود بیابانها می توانیم گردشگران بسیاری را جذب کنیم.

عزتیان با اشاره به اینکه باید با توسعه گردشگری فرهنگی و باستانی و همچنین جذب گردشگران سلامت بتوانیم راهی برای جذب گردشگران را به اصفهان جذب کنیم، افزود: حوزه گردشگری نیاز به اقدامات بسیاری دارد که باید تمام دستگاه ها به آن ورود کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در کوه صفه با عنوان طرح تفریحی و گردشگری کوهِ نورِ صفه احداث شده است و در ساعت فعالیت آن بیش از ۲ هزار نفر به این مجموعه مراجعه می‌کنند.

سعید ساکت با اشاره به اجرای طرح تفریحی و گردشگری نخستین پارک نوری موضوعی کوهِ نورِ صفه افزود: این طرح در مساحتی با بیش از  ۴۴۰۰ مترمربع از اوایل بهمن ۱۴۰۲ آغاز و در هفته نخست فروردین ۱۴۰۳ به‌طور غیررسمی به بهره‌برداری رسید.

او با بیان اینکه بیش از ۴۰ المان نوری موضوعی در این مجموعه مستقر شده ، گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۲۹ هزار نفرساعت اقدام فنی، تخصصی و عمرانی انجام شده است.

ساکت  هدف از اجرای این طرح  را ارتقای خدمات گردشگری در مجتمع گردشگری صفه دانست و گفت: احترام به محیط طبیعی صفه با انتقال پارکینگ و حذف تردد‌های آلاینده، ارتقای آرامش در محیط طبیعی صفه، حذف فضا‌های بی‌دفاع شهری و ارتقا به محیط امن و خانوادگی، توجه به الگوی تعامل اجتماعی با محور خانواده، افزایش ضریب آشنایی کودکان با موضوعات طبیعی و حیات وحش، ایجاد ارتباط مؤثر موضوعی در اجرای المان‌های نوری مطابق با فضای محیطی و طبیعی کوه صفه، اجرای نماد گردشگری جدید بدون انجام عملیات‌های عمرانی سنگین با هدف دوستی با طبیعت از دیگر اهداف این طرح است.

او ادامه داد: این طرح، بزرگترین پارک نور موضوعی کشور بوده و طراحی آن به شکلی انجام شده است که میزان استفاده از انرژی در آن به حداقل ممکن رسیده و بالاترین بازدهی را داشته باشد.

ساکت  با بیان اینکه چهار برنامه استفاده از منابع الکتریکی برای این مجموعه در نظر گرفته شده گفت: با توجه به اینکه میزان مصرف برق این مجموعه از مصرف بعضی فروشگاه‌های داخل شهر هم کمتر است، اما برای تأمین برق آن، فرایند نصب پنل‌های خورشیدی به‌منظور ایجاد نیروگاه داخلی ۵۰ کیلوواتی آغاز شده ، همچنین از ظرفیت ژنراتور تخصصی مجموعه در نیز مواقع استفاده در پیک مصرف بهره خواهیم برد، ضمن اینکه استفاده از برق شهری در مواقع غیر پیک و کمک از ظرفیت توربین بادی نیز این مجموعه را در ردیف بخش‌هایی قرار می‌دهد که به محیط زیست احترام ویژه می‌گذارد.

ساکت با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت بخش خصوصی فعال شده ، تاکید کرد: در ساعت فعالیت کوه نور صفه بیش از ۲ هزار نفر به این مجموعه مراجعه می‌کنند و ایجاد ظرفیت گردشگری و حضور شهروندان زمینه کاهش مصرف برق خانگی و توجیه‌پذیر کردن این طرح را همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • سونامی لیست های انتخاباتی /خانه انقلاب هم کاندیداهایش را معرفی کرد +اسامی
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد