Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبسایت رسمی برنامه نود - بازی با تیم‌های رده 49 و 51 فیفا، دستاورد ایران از تعطیلات رسمی فیفا بود. دستاوردی که به نظر نمی‌رسد امکانات کافی برای ایران در مسیر روسیه باشد.

به گزارش وبسایت نود، در شرایطی که تیم‌های آسیایی برای آمادگی جام جهانی روبروی بهترین تیم‌های جهان قرار می‌گرفتند، ایران پنجشنبه شب با پاناما بازی کرد و دوشنبه هم باید مقابل ونزوئلا به میدان برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم‌های که هر دو، در رنکینگ فیفا پایین‌تر از ایران هستند و نمی‌توانند کمک چندانی به تیم ملی برای آمادگی جام جهانی بکنند. گمانه زنی‌های زیادی درباره دلایل بازی نکردن ایران با تیم‌های بزرگ دنیا وجود دارد، اما سوال اینجاست در سال‌هایی که کی‌روش در ایران بوده، تیم ملی چند بار با تیم‌هایی که در حال حاضر بین 40 کشور برتر دنیا قرار دارند بازی کرده است؟

دو بازی با شیلی و سوئد که فروردین 94 برگزار شد و یک بازی با تونس، تنها مسابقات دوستانه ایران با کشورهایی بوده که در رنکینگ فیفا، در رده‌ای بهتر از چهلم قرار دارند. شیلی تیم نهم و سوئد، تیم بیست و پنجم دنیا هستند. تونس هم در رده بیست و هشتم جهان قرار دارد. بجز این سه کشور، 22 کشور دیگری که ایران در بازی‌های دوستانه رو در روی آن‌ها قرار گرفته و با بعضی از آن‌ها بیشتر از یک بار هم بازی کرده است، در بین 40 کشور برتر دنیا نیستند. در حالی که ایران خودش در رده 34 فیفا قرار دارد و حداقل باید بخشی از بازی‌هایش را، به تیم‌های بهتر از خودش اختصاص بدهد.

بازی با تیم‌های ضعیف‌تر و پیروزی مقابل آن‌ها، باعث شده جایگاه ایران در رنکینگ فیفا همیشه مناسب باشد اما همین موضوع، می‌تواند روی آمادگی تیم کی‌روش برای بازی‌های بزرگ جام جهانی تاثیر بگذارد. ایران در جام جهانی قبل با آرژانتین، نیجریه و بوسنی همگروه شد که هیچکدام جایگاهی پایین‌تر از رده 41 رنکینگ فیفا را ندارند و شاید بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ، می‌توانست تیم ملی را به لحاظ روانی و فنی برای این مسابقات آماده‌تر کند.

جایگاه رقبای دوستانه ایران در رنکینگ فیفا

تیم

رنک فیفا

ماداگاسکار

103

فلسطین

84

اردن

113

آلبانی

71

تونس

28

تاجیکستان

123

عمان

110

گینه

66

بلاروس

91

مونتنگرو

54

آنگولا

139

ترینیداد و توباگو

83

کره جنوبی

62

عراق

80

شیلی

9

سوئد

25

ازبکستان

76

ژاپن

44

مقدونیه

85

قرقیزستان

120

گینو نو

159

توگو

124

روسیه

65

پاناما

49

ونزوئلا

51

 

22330

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۳۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد میرزاخانی مسؤول امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان مهمان ویژه در کنفرانس علمی «توسعه ورزش‌های الکترونیک دانشگاه سینرجی روسیه»، به معرفی ظرفیت‌های صنعت بازی ایران پرداخت.

میرزاخانی مقدم که به‌صورت آنلاین در این کنفرانس شرکت می‌کرد در سخنانی به معرفی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان تنها متولی صنعت بازی در ایران پرداخت و برگزاری دوره‌های بازی‌سازی و برگزاری جشنواره بازی‌های جدی را از زمینه‌های شکل‌گیری همکاری‌های مشترک میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه سینرجی روسیه دانست.

وی نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای ایران (اسرا) را یکی از ۷ نظام رده‌بندی سنی دنیا و تنهاترین آنها در میان کشورهای اسلامی دانست و در ادامه گزارشی از روند شکل‌گیری و توسعه همکاری میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان توسعه بازی‌های رایانه‌ای روسیه در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، سرمایه‌گذاری، نشر بازی‌های ایرانی در روسیه و نشر بازی‌های روسی در ایران ارائه داد.

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به برگزار شدن جلسات حضوری و وبیناری میان دو مجموعه در سال گذشته و شکل‌گیری روابط علمی، پژوهشی و تجاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی، از طراحی پروژه‌ها و رویدادهای علمی و تجاری مشترک در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به لزوم حمایت دستگاه‌های حاکمیتی مختلف از بازی سازان و ناشران گفت: ایران با وجود ۳۴ میلیون بازیکن، جمعیت جوان و میزان بسیار بالای کاربران اینترنت کشوری دارای ویژگی‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی حوزه بازی‌های رایانه‌ای است.

مقدم، در جریان برگزاری این کنفرانس نیز به پرسش‌های مطرح شده در خصوص آمارهای مربوط به بازار بازی‌های رایانه‌ای ایران و فعالیت‌های بین‌المللی شرکت‌های ایرانی و حمایت حاکمیت از آنها پاسخ دادند.

در پایان مقدم با قدردانی از میخائیل پیمنوف مدیر بین‌الملل دانشگاه سینرجی روسیه، نسبت به تحکیم روابط علمی و پژوهشی میان اساتید و دانشجویان این صنعت در دو کشور ابراز امیدواری کرد.

کد خبر 6092094 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • شروع خوب نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان
  • پیروزی بی دردسر نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس
  • یک امتیاز، نتیجه رقابت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با حریفان در مسابقات هندبال کشور
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • قطعی: بارسلونا پایان فصل در کره جنوبی
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران