Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@13:35:22 GMT

به نیابت از شهید کاظم پور در پیاده‌روی شرکت کردم

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۳۹۰۱

به نیابت از شهید کاظم پور در پیاده‌روی شرکت کردم

در ایام اربعین حسینی سالانه زائرین و خادمین بسیار زیادی از کشورهای اسلامی از شهر نجف تا کربلا به مسافت 80 کیلومتر پیاده‌روی می‌کنند که حس و حال معنوی بسیار خوبی دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس؛ در ایام اربعین حسینی سالانه زائرین و خادمین بسیار زیادی از کشورهای اسلامی از شهر نجف تا کربلا به مسافت 80 کیلومتر پیاده‌روی می‌کنند که حس و حال معنوی بسیار خوبی دارد، به همین منظور پایگاه خبری تحلیلی ترنم دشتی گفت‌وگویی با یکی از زائرین انجام داده است که در ادامه می‌خوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودتان را معرفی کنید؟

مبین شجاعی مقدم  هستم کارشناس روابط عمومی 26ساله از بوشهر

برای چندمین سال است به کربلا برای زیارت و خدمت می‌روید؟

امسال اولین سالی بود که توفیق حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی و زیارت سید سالار شهیدان به همراه برخی از دوستان نصیبم شد و توانستم همه ائمه معصومین که در کشور عراق هستند را به‌صورت کامل زیارت کنم.

توضیح در خصوص نوع فعالیت خود بدهید؟

در قالب نائب الشهید به نیابت از شهید رضا کاظم پور در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین شرکت کردم تا جای شهدا در این گردهمایی سیاسی خالی نباشد.

چه فعالیت‌هایی از طرف زائرین و خادمین در ایام محرم و صفر انجام می‌شود؟

فعالیت‌های بسیار زیادی از طرف زائرین و خادمین انجام می‌شود که می‌توان به فعالیت‌های خدماتی، بهداشتی، ارائه سرویس‌های مجازی، توزیع طعام، فعالیت‌های درمانی و غیره به چشم می‌خورد.

فعالیت‌هایی که در ایام به‌صورت فردی و گروهی انجام می‌شود چیست؟

فعالیت‌های گروهی که انجام می‌شود ایجاد فضای مناسب و خوب برای استراحت زائرین،ف ساخت و توزیع طعام در سه وعده غذایی و فعالیت‌های فردی مانند نظافت محیط پیاده‌روی، ماساژ بدن زائرین و غیره به چشم می‌خورد.

انگیزه شما برای حضور در کربلا برای خادمی چیست؟

انگیزه من برای حضور در مراسم پیاده‌روی همین‌طور که در ابتدا گفتم به نیابت از شهید کاظم پور و خدمت به اهل‌بیت و زیارت سید سالار شهیدان بوده است.

محبین اهل‌بیت که شرایط حضور در کربلا ندارند چه اقداماتی در شهرهای خود می‌توانند انجام دهند؟

افرادی که شرایط حضور در  پیاده‌روی اربعین ندارند می‌توانند با برگزاری مراسم‌های عزاداری، ایجاد موکب‌های صلواتی، زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی خلأ حضور خود در مراسم پیاده‌روی را پر کنند؛ اما واقعاً حضور در پیاده‌روی اربعین و دیدن صحن امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و نشست در بین‌الحرمین عجب صفایی دارد.

حال و هوای محرم و صفر امسال نسبت به سال‌های گذشته برای شما چطور بوده است؟

حال و هوایی که در این ایام در کربلا حاکم است با هیچ قلم و زبانی نمی‌توان آن را نشان داد فقط باید آدم یک‌بار این حس معنوی را تجربه کند.

چه قشر و سنی بیشتر در پیاده‌روی اربعین حضور داشتند؟

در این پیاده‌روی حسینی همه اقشار و سنین به چشم می‌خورد اما چیزی که نظر آدم را جلب می‌کند خردسالان و معلولین است که با چه شوق و اشتیاقی مسیر نجف تا کربلا را طی می‌کنند و عزاداری می‌کنند.

نقش محرم و صفر در اتحاد و همدلی کشورهای مسلمان چگونه است؟

محرم و صفر نقش بسیار مؤثر و مهمی در اتحاد و همدلی مسلمانان جهان دارد و در پیاده‌روی اربعین همه مسلمانان جهان حضورشان احساس می‌شود.

از چه کشورهایی برای خادمی امام حسین حضور داشتند؟

کشورهای بسیار زیادی مانند ایران، یمن، آلمان، سوریه، عراق، لیبی، افغانستان، پاکستان و غیره حضور داشتند.

تأثیرات حضور در مراسم سوگواری در کربلا و نجف بر روی افراد چگونه است و چه تغییرات مثبتی بر زندگی آنان دارد؟

مراسم‌های عزاداری در کربلا و نجف بر روی افراد بسیار زیاد است و هرکسی درصحنه‌ای اهل‌بیت حضور پیدا می‌کند تغییراتی در رفتار و کردار او ایجاد می‌شود.

حضور و فعالیت مداحان در این ایام در کربلا چگونه است؟ آیا گروه‌ها دسته‌های عزاداری از شهرهایی ایران در مسیر پیاده‌روی وجود دارد؟

مداحان به‌صورت مداوم در مسیر پیاده‌روی و بین‌الحرمین حضور داشتند و دائماً در  حال عزاداری بودند؛ دسته‌های عزاداری از همه شهرهای ایران حضور داشتند و فضای کربلا را با ندای حسین آرام جانم پرکرده بودند.

چه چیزهای مشهود علمی، فرهنگی، سیاسی و ورزشی در پیاده‌روی اربعین دیده می‌شد؟

حرکت پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی و سیاسی است که به دشمنان اسلام نشان می‌دهد که ما مسلمانان با اتحاد و همدلی و پیروی از ولایت‌فقیه که رأس آن امام خامنه‌ای است دست هر ظالمی را قطع خواهیم کرد.

به دلیل پیاده‌روی 80 کیلومتری و رویدادهایی که در طول مسیر مشاهده می‌شود ورزشی و علمی است که در هیچ جای جهان نمی‌توان آن را پیدا کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین

 نشست بررسی دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور به ریاست سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، محسن صادقی مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری این معاونت، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جمعی از مدیران عامل و رؤسای شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این نشست ابتدا دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور تشریح شد که بر این اساس؛ «اولویت با شرکت‌های حمل‌ونقلی یا کارگزار‌های آنها برای واردات باشد»، «شرکت‌های حمل‌ونقل، باید تعهد بدهند پس از تأیید تخصیص ارز در زمان حداکثر یک هفته‌ای نسبت به تهیه نقدینگی نهایی اقدام کنند.

بدیهی است اگر این زمان افزایش یابد شرکت در لیست سیاه قرار گرفته و حداکثر تا یک سال آینده امکان واردات نخواهند داشت.»، «هر شرکت می‌تواند حد اکثر ۲۵ دستگاه وارد کند (مگر در شرایط خاص) لیکن اگر مشکل نقدینگی دارند باید همان ابتدا تعداد دقیق را مشخص کنند. در غیر این صورت حتی اگر بخشی از نقدینگی هم تأمین نشود در لیست سیاه قرار می‌گیرند»، «شرکت‌ها تا رسیدن اتوبوس به سن ۱۰ سالگی امکان فروش آنها را ندارند»، «حداکثر پیمایش اتوبوس‌ها در سال در حوزه بین شهری باید ۱۵۰هزار کیلومتر باشد مگر اینکه با توجه به شرایط روز (مثل کرونا...) این مقدار توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش یابد»، « واردکننده باید با شفاف سازی نرخ ارز تحت نظارت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حداکثر ۳ ماه پس از خرید اتوبوس، آن را با سود متعارف واگذار کند. بدیهی است در صورتی که خریدار وجود نداشته باشد امکان تطویل زمان از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امکان پذیر خواهد بود.»، «شرایط تامین نقدینگی و مشخص کردن حداکثر تعداد (بند ۳)، برای شرکت‌های وارد کننده نیز برقرار خواهد بود».

در ادامه این نشست، سید کمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی  بر برگزاری عملیات جابه‌جایی زائران ابا عبدالله در اربعین حسینی (ع) امسال تأکید کرد و گفت: شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری در نظر داشته باشند با برنامه‌ریزی و همکاری، مشکلات و موانع برطرف می‌شود.

وی افزود: با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس برون‌شهری مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو و همچنین ۴هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات با سود ۹ درصد از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون شهری برای واردات ناوگان مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: در فاز اول؛ مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس با عمر کمتر از ۵ سال (و قیمت هر دستگاه تا ۲۲۰ هزار دلار) در نظر گرفته شده است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه، تعداد ناوگانی که امکان واردات دارند را به معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کنند.

هادیان فر خاطرنشان کرد: این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد.

منبع: روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • برگزاری همایش پیاده‌روی در مهر
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!