Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذر زمان جمع بیشتری از رزمندگان دفاع مقدس با ورود به دوران سالخوردگی نیازمند مراقبت و حمایت های ویژه پزشکی و مالی می شوند؛ افرادی که بسیاری از آنها به رغم مشکلاتی که دارند بنا به دلایل مختلف از اینگونه حمایت ها محروم می شوند. همانند جانبازی که تقریباً 3 ماه است در خیابان وصال شهر تهران چادرنشین است و کسی پاسخ قانع کننده ای به او نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش«تابناک»، نزدیک به 3 ماه است که رهگذران خیابان وصال شهر تهران، حد فاصل بلوار کشاورز تا خیابان آیت الله طالقانی به صورت روزانه با جانبازی رو به رو می شوند، که رو به روی ساختمان کمیسیون عالی پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور چادر زده است و در فضای محدودی از پیاده رو زندگی می کند.
این جانباز دوران دفاع مقدس که «س -ح»، نام دارد، چادر نشینی رو به روی دبیرخانه کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران را راهی برای رسیدن به حقی که احساس می کند از او دریغ شده است و تأکید دارد مادامی که پاسخ قانع کننده ای به او داده نشود به چادر نشینی خود ادامه خواهد داد.
جانبازی که از او یاد شد، در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار «تابناک»، در رابطه با چرایی این اقدام و نیز خواسته هایش گفت: مدتی پیش و به پیشنهاد یکی از دوستان دوران دفاع مقدس که گفت برای تشکیل پرونده و کسب حمایت های مالی و پزشکی به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید مراجعه کنم، این تصمیم را گرفتم و با توجه به مشکلات پزشکی ناشی از جراحت های جنگی و مشکلات مالی به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کردم.
وی ادامه داد: بنیاد برای انجام معاینات پزشکی بنده را به دفتر این سازمان در خیابان آیت الله طالقانی معرفی کرد و از آنجا نیز به کمیسیون پزشکی میدان 7 تیر معرفی شدم.
وی افزود: در کمیسیون پزشکی میدان 7 تیر که با حضور 4 دکتر متخصص برگزار شد، همه پزشکان مشکلات پزشکی بنده را تأیید کردند و برای تشکیل پرونده و اقدام نهایی بنده را به کمیسیون عالی پزشکی واقع در خیابان وصال معرفی کردند.
این جانباز دوران دفاع مقدس اضافه کرد: رئیس دبیرخانه کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از دیدن مدارک به من گفت وضعیت شما را تایید کرده اند ولی باید صبر کنید تا جواب استعلامات ما برسد. پس از یک ماه که برای گرفتن نتیجه رفتم، به من گفتند در کمیسیون نهایی صلاحیت شما برای تشکیل پرونده تأیید نشد و ما نمی توانیم از شما حمایت پزشکی و مالی انجام دهیم.
وی ادامه داد: من به دلیل ترکش و موج های انفجار دوران جنگ آرامش اعصاب ندارم و پس از شنیدن این جواب غیر منتظره با رئیس دبیرخانه کمیسیون پزشکی بحثم شد که در همین گیر و دار او مرا به سمت پله ها هل داد و سرم پس از برخورد به دیوار شکست و مدارکم را هم پاره کرد.
این شهروند تهرانی که تأکید دارد در عملیات های بیت المقدس و آزادی خرمشهر حضور داشته و در عملیات بیت المقدس مجروح شده است، اضافه کرد: من قبل از حضور در جبهه در شرکت کفش ملی کار می کردم، اما بعد از جنگ به دلیل مشکلات روانی اجازه ادامه همکاری من با این مجموعه داده نشد و در این مدت 30 سال دستفروشی کرده ام و حالا به دلیل سن بالا و هزینه های درمانی بالا دیگر توان ادامه زندگی و اداره خانواده با کار دست فروشی را ندارم.

شرایطی که به آن اشاره شد، ادعاهای شهروندی است که با استنادهای قانونی نزدیک به 3 ماه است که رو به روی ساختمان دبیرخانه کمیسیون پزشکی و درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، چادر زده و به صورت شبانه روزی آنجا زندگی می کند.
اگر این ادعا و سندها صحت ندارد و اقدام او اخلال در نظم عمومی شهر است که باید با وی برخورد قانونی شود، ولی اگر شرایطی که آمد صحت دارد نیاز است تا نهادهای مسئول این حوزه به آن ورود کنند و حقوق ضایع شده این جانباز دوران دفاع مقدس را جبران کنند.
ذکر این نکته نیز ضروری است که در شرایط کنونی جمع زیادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس که به احتمال زیاد تا کنون از خدمات پزشکی و مالی نهادهای مسئول بهره نبردند، به دلیل ورود به سن بالا و سالخوردگی در شرایطی قرار دارند که بدون حمایت های مذکور با مشکلات فراوانی رو به رو خواهند شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» روایتی از شهید «حسین لشگری»

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهید «امیر سرلشگر خلبان حسین لشگری» نامی شناخته شده برای همه ماست. قهرمانی ملی از دوران دفاع مقدس که رکورد طولانی‌ترین دوره اسارت در زندان‌های بعثی را داشت و ملقب به سیدالاسرای ایران شد.

به انگیزه روز ۲۹ فروردین که در تقویم رسمی کشور ما به اسم روز ارتش جهوری اسلامی نامگذاری شده است، نگاهی کرده‌ایم به بازی «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» که با موضوع شهید سرلشگر حسین لشگری و در مرکز تولید محتوا مجازی نیروی هوایی ارتش ساخته شده‌است.

مرکز تولید محتوا مجازی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با هدف معرفی قهرمانان نیروی هوایی، بازنمایی وقایع دوران دفاع مقدس و نقش ارتش جمهوری اسلامی در این دوران برای نسل جوان جامعه، از سال ۹۴ تولید بازی‌های موبایلی و رایانه‌ای را در فعالیت‌های فرهنگی خود قرار داد.

این مرکز که بازی‌های «شکارچی ۱ و ۲»، «صاعقه»، «خلبان کوچولو» و «سرباز قهرمان» را طی سال‌های گذشته تولید و منتشر کرده است در سال ۱۴۰۲ نیز بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» را رونمایی کرد. بازی «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» در حقیقت براساس تعداد روز‌های اسارت شهید لشکری نام‌گذاری شده است.

شهید سرلشگر حسین لشگر از شهدای بزرگ خانواده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی است که ۱۸سال در اسارت عراق بود و ۱۰سال در سلول انفرادی زندگی کرد. داستان این بازی از آنجا شکل گرفت که براساس خاطرات خودنوشت شهید لشگری، او تا روز‌های آخر منتهی به شهادتش از کابوس اتفاقات دوران اسارت رنج می‌برد و مرتب کابوس می‌دید. این امر دستاویز خط داستانی این بازی شد تا براساس آن بخشی از کابوس‌های شهید حسین لشگری در قالب یک بازی در اختیار کاربران قرار گیرد.

داستان بازی درباره قهرمان بزرگ ایران شهید حسین لشکری است که برای بررسی حرکت‌های عجیب عراقی‌ها در مرز عراق به ماموریت فرستاده می‌شود. پس از برخورد موشک عراقی‌ها به هواپیمای او، حسین درون یک جنگل تاریک مرموز سقوط می‌کند.

در حقیقت بازی ۶۴۱۰ روز بی‌آینه، روایت داستانی کوتاه در ژانر «Walking Simulator» یا شبیه‌ساز راه‌رفتن اول شخص است که گیمر با المان‌های ترس روانشناختی و روایت شهودی-کلامی مواجه می‌شود.

کاربر در این بازی وارد کابوس شهید حسین لشکری می‌شود و آنجا نه خبری از سلاح است و نه دشمن. در واقع مخاطب بازی مسیر ذهنی این شهید بزرگوار را طبق یک توالی تاریخی طی می‌کند. کاربر در این مسیر دوران اسارت ایشان تا لحظه آزادی را در چند مرحله جداگانه طی می‌کند.

مخاطب بازی گروه سنی ۱۸+ است و مدت زمان بازی ۴۰ دقیقه است. این بازی در ژانر ماجرایی طراحی شده و نصب آن برای مخاطبان رایگان است. بازی ۶۴۱۰ روز بی‌آینه، در نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر نیز به‌عنوان بهترین بازی اقتباسی مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازی «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» روایتی از شهید «حسین لشگری»
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • کمک به محرومین سرلوحه کار محمد کیانی رزمنده هشت سال دفاع مقدس
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • حاج محمد کیانی جهادگر و راوی دوران دفاع مقدس
  • یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست
  • درگذشت رزمنده دوران دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری
  • حوزه پزشکی در دوران گذار از مدرن به پزشکی شخصی‌سازی است