Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه اعتبارات قطره چکانی جوابگوی هزینه های کلان پروژه های عمرانی نیست، گفت: باید تدابیری بیاندیشیم تا پروژه های استان، برای جذب اعتبارات در اولویت قرار گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در جلسه بررسی طرحهای ملی استان مرکزی جهت درج در لایحه بودجه سال ١٣٩٧گفت: با توجه به شرایط فعلی، وضعیت بودجه کشور در سال ۹۶ و ۹۷ در بخش عمران تعریف ویژه‌ای ندارد و باید با اتخاذ تدابیر و سیاست های دیگر پروژه های عمرانی را به درستی اجرایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه اعتبارات قطره چکانی جوابگوی هزینه های کلان پروژه های عمرانی نیست، اظهار کرد: باید تدابیری بیاندیشیم تا پروژه های مهمتر که امسال قابلیت اجرایی در استان دارند، برای جذب اعتبارات در اولویت قرار گیرند که لازم است همه به صورت مشترک این پروژه ها را پیگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید در بودجه به درآمدهای نفتی متکی بود، ادامه داد: در شش ماه نخست امسال صادرات نفت کشور کاهش داشته است.

امام جمعه اراک بیان کرد: با توجه به سیاست های رئیس جمهور جدید آمریکا، توطئه های جهانی بر علیه جمهوری اسلامی ایران و شرایطی که آل سعود در منطقه به وجود آورده است، نمی توان بر روی درآمدهای نفتی حساب ویژه ای باز کرد.

وی اضافه کرد: دولت و مجلس در این شرایط باید بر روی یارانه و قیمت حامل های انرژی برنامه ریزی خوبی داشته باشند تا بخشی از درآمدهای دولت از این طریق تامین شود.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه سهم تولید در هدفمندی یارانه ها پرداخت نشده است، افزود: قرار بود ۳۰ درصد از درآمدهای هدفمندی یارانه ها به بخش تولید کشور تزریق شود که این مهم محقق نشده است. اگر این امر صورت گرفته بود امروز تولید کشور وضعیت بهتری داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه افزایش مالیات در شرایط موجود راهکار مناسبی برای تامین درآمدهای دولت نیست، ادامه داد: هم‌اکنون هزینه تولید در کشور در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار بالاست اگر این موضوع به درستی مدیریت نشود درهای کشور برای ورود قانونی و غیر قانونی واردات گشوده می شود.

چانه اعتبارات استان مرکزی از محل اعتبارات ملی کم است

سید علی آقازاده، استاندار مرکزی نیز در ادامه این جلسه گفت: در این روزها که در آستانه تدوین بودجه سال آینده کشور هستیم باید پروژه های اولویت دار استان را شنایی کنیم و برای تامین اعتبارات اجرایی شدن آنها اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم.

آقازاده با اشاره به اینکه اعتبارات سال آینده نسبت به امسال کاهش داشته است، افزود: مجمع نمایندگان و مدیران دستگاه های اجرایی باید با اتحاد و همدلی در جهت جذب اعتبارات تلاش کنند.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته روز سه شنبه ۲۳ آبان ماه همراه با مجمع نمایندگان استان جلسه ای را با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می کنیم.

استاندار مرکزی اظهار کرد: همچنین در تلاش هستیم با هماهنگی هایی که با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام می دهیم، برای پروژه های استانی، اعتبارات ملی جذب کنیم.

 آقازاده با اشاره به اینکه چانه اعتبارات استان مرکزی از محل اعتبارات ملی کم است گفت: پیگیر هستیم که شاخص اعتبارات ملی استان مرکزی را در بودجه سال ۹۷ افزایش دهیم.

وی با انتقاد از پرداخت نقدی یارانه ها به مردم گفت: می توان با هدفمند کردن این یارانه و هدایت آن به سمت تولید و زیر ساخت های کشور، علاوه بر اینکه بخشی از کمبود اعتبارات را جبران کنیم رشد و توسعه را برای کشور به ارمغان آوریم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت مناسب خراسان شمالی در حوزه کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی طی سال جاری، توجه ویژه‌ای به تخصیص اعتبارات استان خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، هوشنگ محمدی امروز _ سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین _ در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: برای سال جاری در تخصیص منابع حوزه بخش کشاورزی عنایت ویژه وجود دارد تا جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی در حوزه کشاورزی نقش بسزایی در تأمین معیشت مردم دارد، افزود: استعداد این منطقه در حوزه دامی باید بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اعتبارات حوزه تملکی سال گذشته در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این زمینه ۶۳ درصد از اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی استان جذب شده است.

محمدی در خصوص ساخت مسکن کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان و پیگیری استخدام نیروی انسانی در این سازمان، تصریح کرد: اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است و برنامه‌هایی از جمله برگزاری آزمون جذب نیروی متخصص مختص وزارت جهاد کشاورزی برای رفع این مهم در دستور کار قرار دارد.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از پست‌های سازمانی در استان خالی است، پیگیری برای اخذ مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز و تکمیل پست‌ها و همچنین توجه ویژه به مسکن کارکنان را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان، خواستار مساعدت در تخصیص کامل این اعتبارات، برای پیشبرد اهداف و اعتلای بخش کشاورزی شد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی در سالی که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، از ظرفیت مشارکت مردمی در زمینه تحقق و شکوفایی و جهش تولید در بخش کشاورزی در استان بهره ببریم.

کد خبر 745126

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • ۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت
  • عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی
  • ◄ لیست پروژه های حمل ونقلی که در سال 1403 بودجه گرفتند+جدول
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در تنگستان
  • ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد
  • ۶۲.۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است
  • ۶۳ درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شد
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی