Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@01:36:04 GMT

نگرانی از افزایش جمعیت فلسطینی‎ها در قدس

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۵۴۵۷

نگرانی از افزایش جمعیت فلسطینی‎ها در قدس

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری عرب 48 ، صهیونیست ها همیشه نسبت به افزایش جمعیت فلسطینی ها (غیر از غزه) و به ویژه قدس نگرانی هایی داشته اند. این نگرانی هم اکنون در انتخابات شهرداری های سال آینده و مشارکت فلسطینی ها در این انتخابات ظاهر شده است، چرا که امکان دارد فلسطینیان با مشارکت در این انتخابات، نمایندگان خود را راهی شورای شهرداری قدس (که در اختیار صهیونیستها است) کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روزنامه اسرائیل هایوم روز گذشته (جمعه) به نقل از یسرائیل کیمحی از پژوهشگران «مرکز پژوهشی های سیاسی قدس» اعلام کرد: احتمال مشارکت گسترده اهالی قدس در انتخابات شهرداری ها از گذشته تا حال موجب نگرانی اسرائیلی ها بوده است.

وی مدعی شد: البته اهالی یهودی و عرب این شهر نزاع جمعیتی را احساس نمی کنند بلکه این نزاع میان رهبران سیاسی طرفین در این شهر وجود دارد. از دیدگاه اسرائیلی حفظ اغلبیت جمعیتی یهودیان بسیار مهم است تا اینکه اسرائیل روزی با اکثریت نمایندگان عرب در شورای شهر خود مواجه نشود.

بر اساس آمار های اسرائیلی یهودیان 60 درصد از جمعیت قدس را تشکیل داده و 40 درصد باقی مانده از آن فلسطینیان است. در 30 سال گذشته حدود 400 هزار یهودی شهر قدس را ترک کرده اند.

دکتر مایا حوشین مسئول تنظیم آمارهای سالانه می گوید: سیاست های افزایش جمعیت اهالی عرب مبتنی بر رشد طبیعی بوده اما افزایش تعداد یهودیان بر اساس میزان مهاجرت آنها می باشد. این به معنای شکست سیاست های اسرائیلی در این زمینه می باشد علاوه بر اینکه در آستانه ساخت دیوار حائل در قدس 70 هزار فلسطینی به قدس منتقل شده اند تا تحت نفوذ شهرداری قدس زندگی کنند (بیرون از قدس نمانند).

اسرائیل از دو طریق به مبارزه با رشد طبیعی جمعیت فلسطینیان پرداخته: 1- طرح وزیر زئیف الکین و خارج کردن اردوگاه شفعاط و شهرک کفر عقب با 140 هزار فلسطینی از حوزه نفوذ شهرداری قدس 2- طرح «قدس بزرگ» که شهرک های معالیه ادومیم، عوفرا و گوش عتصیون را به حوزه نفوذ شهرداری قدس اضافه خواهد کرد.

کیمحی به مقامات صهیونیست پیشنهاد می دهد تفکر اخراج اهالی مناطق عربی قدس را رها کنند. وی می گوید: این کارها بازی با اعداد است آنها به زندگی و کار خود در حومه قدس ادامه خواهند داد و این کارها مشکلی را حل نمی کند، توسعه شهر قدس باید متوقف شود.

کیمحی از جمله کسانی بوده که در سال 1968 در تهیه طرحی برای قدس جهت عدم افزایش جمعیت آن از 550 هزار نفر سهیم بوده است. این در حالی است که هم اکنون جمعیت قدس نزدیک به 900 هزار نفر می باشد.

وی در این باره اظهار داشت: پیش بینی می شود جمعیت قدس در سال 2020 به یک میلیون نفر و در سال 2040 به 1.5 میلیون نفر افزایش یابد و فلسطینیان 44 درصد از این جمعیت را به خود اختصاص خواهند داد.

سخنان کیمحی در شرایطی است که منابع فلسطینی درصد فلسطینی ها در قدس را بالاتر ارزیابی کرده و تاکید دارند در سال 2020 جمعیت فلسطینی در قدس از یهودیان پیشی خواهد گرفت.

فلسطین جمعیت یهودیان قدس

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳۰ درصدی اسرای فلسطینی از زمان عملیات طوفان الاقصی

یک مقام ارشد فلسطینی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی از افزایش چشمگیر تعداد شهروندان فلسطینی دربند اسرائیل از زمان عملیات طوفان الاقصی بدین سو خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ «قدوره فارس»، رییس شورای رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی در نشستی رسانه ای از افزایش چشمگیر آمار اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر 2023 خبر داد.

فارس در این نشست رسانه ای اعلام کرد تا قبل از عملیات طوفان الاقصی آمار اسرای فلسطینی دربند اسرائیل از پنج هزار نفر فراتر نمی رفت اما این رقم اکنون بدون محاسبه اسرای نوار غزه از 12 هزار نفر عبور کرده است.

رییس شورای اسرا و آزادگان فلسطینی از افزایش 130 درصدی تعداد اسرای فلسطینی از روز عملیات طوفان الاقصی بدین سو خبر داد.

حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماستحماس: جامعه جهانی توحش اسرائیل ضد اسرای فلسطینی را مهار کند




فارس همچنین با اشاره به شکنجه و آزار اسرای فلسطینی، از شهادت 16 اسیر فلسطینی در زمان اسارت در زندان ها و بازداشت گاه های رژیم صهیونیستی خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳۰ درصدی اسرای فلسطینی از زمان عملیات طوفان الاقصی
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار
  • دیدگاه فرهنگی فرزندآوری باید در جامعه اصلاح شود
  • کاهش افق طرح جامع شهر بوکان به تایید و تصویب نهایی رسید
  • تولد نوزادان در قم افزایش یافت
  • افزایش مسمومیت کودکان با مواد مخدر در درگز
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • سال گذشته فرزندآوری در قم نیم درصد افزایش یافته‌است
  • قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد