Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ مهندس مجتبی طاهری در تشریح مهمترین طرح توسعه‌ای مجتمع پتروشیمی نوری (برزویه)، گفت: یکی از طرح‌های استراتژیک پتروشیمی نوری اجرای پروژه شیرین‌سازی برش سنگین بوده که این طرح شامل یک واحد با ظرفیت 2 میلیون تن در سال است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری با اعلام اینکه با توجه به اینکه دانش فنی این طرح در اختیار شرکت اکسنس بوده، مذاکرات با این شرکت فرانسوی انجام شده و دانش فنی و مهندسی اصولی آن را از طریق اکسنس انجام می‌دهیم، تصریح کرد: سپس قرارداد را از طریق EPC و فاینانس از طریق مناقصه پیمانکار را انتخاب خواهیم کرد که جمع سرمایه گذاری این طرح حدود 150 میلیون یورو پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای توسعه پایین دستی و تولید محصولاتی همچون LAB نداریم و این موضوع بستگی دارد به میزان سرمایه گذاری مناسب دارد، بیان کرد: یکی از محدودیت‌های پتروشیمی نوری برای اجرای پروژه‌های جدید توسعه ای به ویژه برای تکمیل زنجیره های ارزش تامین زمین مناسب است.
وی با یادآوری اینکه با اجرای طرح توسعه شیرین سازی برش سنگین برنامه داریم تا دو طرح پایین دستی این زنجیره را در حاشیه پتروشیمی نوری در منطقه عسلویه احداث کنیم، افزود: این طرح می تواند افزایش سودآوری و تکمیل زنجیره ارزش را به همراه داشته باشد.
به گزارش نیپنا، پتروشیمی نوری یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان محصولات آروماتیک در صنایع پتروشیمی جهان با 5/4 میلیون تن ظرفیت تولید است.
خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی نوری میعانات گازی به میزان 5/4 میلیون تن در سال بوده که توسط پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تأمین می‌شود و سالانه 270 هزار تن بنزین پیرولیز از پتروشیمی جم نیز به عنوان خوراک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محصولات تولیدی پتروشیمی نوری در صنایع تکمیلی پتروشیمی در تولید محصولاتی همچون انواع پلی استرها، الیاف مصنوعی، رنگ‌ها و رزین‌ها، حلال‌ها، ترکیبات دارویی و سموم دفع آفات نباتی کاربرد دارد. بازار هدف محصولات صادراتی این مجتمع پتروشیمی هم کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، شبه جزیره هند، چین، کره جنوبی و ... است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۵۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد فعلی روبرتو با باشگاه بارسلونا در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و شایعات زیادی درباره احتمال جدایی یا ادامه حضورش در این تیم در فصل آینده در چند ماه اخیر به گوش رسیده است.

چند رسانه اسپانیایی پیش از این خبر داده بودند که او قصد دارد در پایان فصل جاری به عنوان بازیکن آزاد و به صورت رایگان از بارسلونا جدا شود و راهی لیگ فوتبال آمریکا شود تا مسیر لیونل مسی و سرخیو بوسکتس را ادامه داده باشد.

اما مدیران باشگاه بارسلونا در چند هفته اخیر تصمیم گرفتند که پیشنهادی را برای تمدید قرارداد به کاپیتان این تیم ارائه کنند و مذاکرات برای امضای قرارداد جدید را با او آغاز کنند. هرچند تصمیم ژاوی برای جدایی باعث نگرانی این بازیکن شده بود.

شب گذشته و پس از جلسه مهمی که سرمربی فعلی بارسلونا با مدیران این باشگاه برگزار کرد به صورت رسمی اعلام شد که او از تصمیمش برای ترک بارسا در پایان فصل منصرف شده و در فصل آینده هم هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت و یک خبر بسیار خوبی برای روبرتو است.

حالا فابریتزیو رومانو، خبرنگار ایتالیایی، مدعی شده است که مذاکرات برای امضای قرارداد جدید با این بازیکن به زودی آغاز خواهد شد، چرا که ژاوی معتقد است که او بازیکن بسیار مهمی برای بارسلونا در زمین و در رختکن است و روی حفظ او تاکید دارد.

دیگر خبرها

  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد