Web Analytics Made Easy - Statcounter

احدو ظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به روند بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور طی فردا از وقوع گرد و غبار در استان‌های تهران، قم، البرز، قزوین، مرکزی، سمنان، اصفهان خبر داد.

ایران آنلاین / احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز در برخی نقاط غرب، شمال غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز همچنین در استان هرمزگان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فردا، ۲۱ آبان ماه، با حرکت این امواج به سمت شرق، بارش در استان‌های واقع در نیمه شرقی، شامل استان‌های خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی، شرق یزد، شرق اصفهان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان رخ خواهد داد.

کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در این روز با نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی، تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر به ویژه مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف در ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، سمنان و تهران

وظیفه در ادامه با اشاره به مواج بودن دریای خزر طی فردا اظهار کرد: در این روز بارش در خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استان سمنان نیز قابل ملاحظه خواهد بود و بارش در ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، سمنان و تهران به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

گرد و غبار در استان‌های تهران، قم، البرز، قزوین ، مرکزی، سمنان، اصفهان

این کارشناس هواشناسی در ادامه اظهار کرد: فردا وزش باد شدید در استان‌های تهران، قم، البرز، قزوین، مرکزی، سمنان، اصفهان و روز دوشنبه، ۲۲ آبان ماه وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد که در برخی مناطق با گرد و خاک همراه می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه همچنان ناپایداری‌ها به صورت بارش باران، رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

کاهش محسوس دما در شمال شرق و شرق کشور

به گفته وظیفه، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه (22 تا 24 آبان ماه) کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۸ درجه در شمال شرق و شرق رخ خواهد داد. از بعدازظهر دوشنبه تا روزهای پایانی هفته به سبب پایداری جو، با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور به ویژه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مواجه خواهیم بود که سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی تاکید کرد: از بعدازظهر یکشنبه و  دوشنبه خلیج فارس و روز سه‌شنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: تهران فردا، ۲۱ آبان ماه قسمتی ابری، همراه با وزش باد در بعدازظهر افزایش ابر،در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال باد و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای ۱۸ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین آسمان تهران در روز دوشنبه (۲۲ آبان ماه) صاف در بعدازظهر غبارمحلی با بیشینه و کمینه دمای ۱۸ و ۷ درجه سانتیگراد خواهد بود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه طی روز شنبه در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در کرمان، بارش شدت خواهد داشت، گفت: طی دو روز اخیر در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی کشور، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور، همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب اصفهان، شمال فارس و چهارمحال و بختیاری، به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه در اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی، همچنین در دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی شامل استان‌های همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، بعضی نقاط اصفهان، شمال و شرق فارس و در یزد، نیمه غربی کرمان و شمال هرمزگان، در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در کرمان، بارش شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه علاوه بر ادامه این وضعیت در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات یزد، شمال شرق فارس و کرمان، به تدریج در ساعات بعدازظهر با نفوذ موج تراز میانی جو به غرب کشور، ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه این سامانه در کل نوار غربی، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، استان‌های اصفهان، یزد، شمال فارس و بوشهر و ارتفاعات کرمان فعال خواهد بود، همچنین سه‌شنبه از میزان ابرناکی و بارش در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران کاسته می‌شود و گستره ابرناکی و بارندگی در استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور در شهر لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس خواهد بود.

وی گفت: طی دو روز اخیر در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی کشور، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست؛ دوشنبه شمال خلیج فارس و از سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز، مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۷ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، قسمتی ابری گاهی افزایش باد شدید و بارش باران با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.‌

کد خبر 745901

دیگر خبرها

  • بارش پراکنده باران در هرمزگان
  • شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد
  • تداوم بارش‌های رگباری در جنوب شرقی کشور
  • وقوع رگبار باران در ارتفاعات/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان/ رگبار باران در این ارتفاعات
  • وقوع رگبار باران در ارتفاعات
  • هواشناسی: تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • تندباد و بارش های رگباری در راه است/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور