Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:07:20 GMT

افزایش بیش از 2 برابری اعتبارات خوزستان امسال

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۵۹۷۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: اعتبارات استان امسال بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. این اعتبارات حدود 1200میلیارد تومان است که رقم خوبی برای توسعه استان است.

به گزارش خبرنگار ایسنا،«امید حاجتی» در نشست شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان که امروز، 20 آبان ماه در محل استانداری در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده ای از تخصیص اعتبارات در خوزستان مانند سایر استان های کشور از اسناد خزانه است و این اسناد به معنی آن است که پول مانند یک چک مدت دار نقد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اعتبارات استان امسال بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. این اعتبارات حدود 1200میلیارد تومان است که رقم خوبی برای توسعه استان است.

حاجتی تصریح کرد: اعتبارات اسناد خزانه نخستین تجربه بود و به این دلیل در جذب اعتبارات اسناد خزانه اندکی دچار مشکل شدیم اما با پیگیری‌هایی که انجام گرفت تا انتهای سال اوضاع استان بهتر شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال مشاهده می‌شود که دستگاه‌ها آنطور که باید در بحث جذب اسناد خزانه فعال نشدند و پیش از آن‌که به پایان سال مالی برسیم، باید مدیریتی انجام شود تا بیشتر از این اعتبارات استفاده شود.

حاجتی افزود: اگر که دستگاه‌ها مانند گذشته بخواهند وضعیت نامناسبی در جذب اعتبارات داشته باشند در تخصیص اعتبارات آنها بازنگری خواهیم کرد و حتی ممکن است اعتبارات مصوب آنها را نیز در صورت لزوم جا به جا کنیم.

وی افزود: در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بررسی و تصویب سه طرح که مربوط به طرح‌های برنامه‌ریزی شهری هستند، انجام گرفت. در این زمینه امروز دو طرح هادی شهری و یک طرح جامع تفصیلی شهری به تصویب رسید.

حاجتی گفت: طرح‌های شهری باعث می‌شوند تا آینده روشن و مطلوب‌تری را برای شهروندان در شهرها داشته باشیم. به جهت کندی که در روند بررسی این طرح‌ها وجود داشت، در سال گذشته در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بررسی این طرح‌ها در دستور کار قرار گرفت و اکنون با سرعت خوبی این طرح‌ها در حال بررسی و تصویب هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان افزود: در کنار این سه طرح که امروز به تصویب رسید، 13مورد مصوبه کارگروه زیربنایی مربوط به ساخت و سازهای درون و خارج از حریم شهرها بود که این 13طرح نیز بررسی و به تصویب رسید.

وی افزود: هم‌چنین امروز گزارشی از تغییر ویژگی‌های جمعیتی استان بر اساس طرح سرشماری سال 95 ارایه شد.

حاجتی با بیان این‌که نرخ بیکاری استان در مقایسه با دوره پیشین سرشماری به مراتب بهتر از کشور تغییر داشته و از 25.7 به 14.2 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: این مسأله نشان‌دهنده آن است که وضعیت استان نسبت به کشور بسیار بهتر است. متوسط نرخ بیکاری کشور بهتر از استان است اما این میزان در کشور ثابت مانده و در استان با تلاش‌هایی که انجام گرفته، این میزان نسبت به سرشماری دوره گذشته کاهش پیدا کرده است اما هنوز تا وضعیت مطلوب در بحث کاهش نرخ بیکاری راه زیادی در پیش است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حسن بابایی در آیین اهدای اسناد مالکیت هفت هزار و ۵۶۰ سند مالکیت روستایی خوزستان در سالن کوثر فرمانداری اندیمشک روند صدور سند در خوزستان را قابل تجلیل دانست و افزود: اسناد مالکیت حدنگاری پنج تالاب در خوزستان، ۲ رودخانه و بزرگترین موقوفه کشور بعد از سال‌ها انتظار در دولت مردمی سیزدهم صادر شد.

وی با بیان اینکه حدنگاری تمام اراضی کشور ملی، کشاورزی، شهری و روستایی با اولویت اراضی کشاورزی مورد تاکید دستگاه قضایی و دولت است، افزود: شفافیت اطلاعات، ساماندهی و تحول وضعیت موجود و همچنین فراهم کردن فرصت برنامه ریزی مدیریتی و اجرایی از جمله دستاورد‌های مهم تکمیل حدنگاری در کشور است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ۵۰ درصد اراضی کشاورزی اندیمشک حدنگاری شده است، گفت: اعتبار ویژه‌ای برای تکمیل حدنگاری اراضی کشاورزی، شهری و روستایی در شهرستان اندیمشک تخصیص داده می‌شود.

وی استمرار همکاری دستگاه‌های مختلف اندیمشک برای تکمیل حدنگاری زمین‌های کشاورزی، شهری و روستایی در این شهرستان را ضروری دانست و افزود: مستندسازی، تهیه نقشه و حدنگاری تمام اراضی اندیمشک با تمهبدات فراهم شده در شهرستان به خوبی در حال انجام است و امیدواریم این حدنگاری تا سال آینده تکمیل شود.

وی با اشاره به آغاز اهدای اسناد مالکیت به اهالی شهرک بنوار ناظر اندیمشک و روستای بنیه امیدیه پس از حدود نیم قرن افزود: روند اهدای اسناد مالکیت به اهالی این ۲ منطقه که از امروز با اهدای صد‌ها سند آغاز شد تا شهریور ماه امسال تکمیل و تمام متصرفان قانونی دارای سند خواهند شد.

بابایی با بیان اینکه مشکل ثبتی موجود در استان‌های مختلف باید به صفر برسد، گفت: کمیته‌ای ویژه در تمام استان‌های کشور برای دسته بندی، اولویت گذاری و پیگیری موانع و مسایل مرتبط با امور ثبتی تشکیل شده است.

وی گره گشایی از مشکلات ثبتی را نیازمند مشارکت فراقوه‌ای میان دستگاه‌های مختلف دانست و افزود: قوه قضاییه به تنهایی نمی‌تواند معضل‌های موجود در بخش ثبتی کشور را برطرف کند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهارکرد: گره گشایی از این مسایل نیازمند همراهی قوه قضاییه، مجریه و مقننه است و هر جا این همکاری وجود داشته دستاورد‌های خوبی رقم خورده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفری ۲ روزه به منظور برگزاری نشست‌های تخصصی درخصوص اسناد مالکیتی و بازدید از برخی شهر‌های خوزستان روز گذشته وارد استان شد.

در این آیین اسناد مالکیت تعدادی از اهالی روستا‌های بنوار ناظر اندیمشک و دونه امیدیه به نمایندگی از هفت هزار و ۵۶۰ اهدا شد.

بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی کشور حدنگاری شده و در حوزه کشاورزی، این مهم به مرز ۴۳ درصد در کل کشور رسیده است.

حدنگاری کشاورزی در ۴۰ شهرستان مهم به اتمام رسیده که تحقق این سیاست با همکاری جهاد کشاورزی و امور اراضی کشاورزی شکل گرفته است.

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • اسناد مالکیت ۳۸۶ هزار هکتار تالاب در خوزستان اهدا شد