Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اقتصادی: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با رد ادعای کرباسیان مبنی بر اینکه قاچاق رسمی در کشور نداریم، گفت: قاچاق رسمی همچنان در کشور وجود دارد و با این قاچاق رسمی و غیر رسمی، نه تنها شغلی در کشور ایجاد نمی شود بلکه سالانه 700 هزار شغل را از بین می برد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به ادعای مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر اینکه قاچاق رسمی در کشور نداریم، گفت: با توجه به اینکه مجلس در حال تحقیق و تفحص از قاچاق کالا در کشور است و تیم کارشناسی در این زمینه در حال بررسی موضوع است باید صبر کرد و نتیجه اقدام مجلس را دید و شنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با رد ادعای کرباسیان مبنی بر اینکه قاچاق رسمی در کشور نداریم، تصریح کرد: تحقیق و تفحص مجلس قطعا روشن می کند که قاچاق کالا به داخل کشور هم بصورت رسمی صورت می گیرد و هم غیر رسمی.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به حجم واردات کالا به داخل کشور افزود: بخشی از این حجم واردات به داخل کشور قانونی است و برخی غیر قانونی.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه واردات و قاچاق به به ضرر منافع ملی و اقتصاد کشور است، افزود: باید از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود اما قاچاق همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: با این حجم قاچاق و واردات به داخل کشور نه تنها شغل جدید ایجاد نمی شود، بلکه سالانه 700 هزار شغل هم از بین می رود.

مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و داریی امشب در بخش خبری 20:30 شبکه 2 گفت که ما قاچاق رسمی به داخل کشور نداریم اما برخی تخلفات وجود دارد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۷۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقبگرد دلار بعد از پاسخ ایران به اسرائیل

به گزارش جام جم آنلاین، محمد قزلباش، کارشناس بازار ارز و طلا در گفتگو با ایسنا با اشاره به روند صعودی بازار طلای داخلی طی هفته‌های اخیر اظهار کرد: بازار طلای داخلی نوساناتی دارد که مهمترین دلیل این موضوع جهش بی‌سابقه قیمت اونس جهانی است. 

وی تصریح کرد: اونس جهانی به دلیل افزایش ریسک های سیاسی دنیا در حال رکوردزنی است، این موضوع موجب شده تا توجه سرمایه گذران جهان به این فلز ارزشمند بیشتر شود. 

این کارشناس بازار ارز و طلا تاکید کرد: مهمترین دلیل افزایش ریسک های سیاسی، تشدید تنش ها در خاورمیانه است، به عبارت دیگر افزایش ریسک های خاورمیانه موجب رکورد شکنی قیمت طلای جهانی شده است، در نتیجه با افزایش قیمت اونس جهانی، در روزهای گذشته قیمت انواع طلا در داخل کشور با روند صعودی مواجه شده است.

دلایل داخلی و خارجی برای افزایش قیمت طلا

این کارشناس بازارهای مالی بیان داشت: همچنین تشدید تنش ها در خاورمیانه تاثیر خود را در بازار ارز داخل کشور گذاشته، به طوری که در داخل کشور با افزایش نرخ ارز نسبت به ابتدای سال مواجه شده ایم. بنابراین افزایش تنش های خاورمیانه از دو بعد موجب افزایش قیمت طلا در داخل کشور شده است که بعد اول افزایش قیمت اونس و بعد دوم افزایش نرخ ارز در داخل کشور است.

نقش سفته بازی در افزایش قیمت طلا

قزلباش در پایان تاکید کرد: یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت طلا در داخل کشور رشد سفته بازی است، به طوری که در روزهای اخیر شاهد فعالیت بیشتر سفته بازها در بازار طلا هستیم، این موضوع موجب شده حباب طلا بیشتر شود، چون زمانی که وضعیت بازار مبهم باشد سفته بازان راحت تر می توانند قیمت ها را افزایش دهند.

بازار به تعادل خواهد رسید

به گفته وی، بعداز پاسخ مقتدرانه ایران به رژیم صهیونیستی، قیمت‌ها در بازار دچار نوسانات یکباره‌ای شد که کاملا هیجانی و کاذب بود به نحوی که در حال حاضر شاهد عقبگرد نرخ دلار هستیم و قطعا با آرام شدن فضای سیاسی-امنیتی بازار بیش‌از این تعدیل خواهد شد؛ چرا که هیچگاه، نوسانات ناشی از مسائل غیراقتصادی پایدار نبوده است.

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب در داخل کشور
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • عمویی نماینده مجلس: توان ایران برای انجام عملیات بزرگ تر و پیچیده تر همچنان باقی و آماده است/ هدف ایران جنگ گسترده نیست
  • درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی نصف می‌شود
  • طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی همچنان در بلاتکلیفی
  • نام و جای ضارب شهید صیاد شیرازی افشا شد
  • واردات شتر از افغانستان​؛ تردد از مرز میلک هنوز هم پرچالش است
  • ساعات کاری هفته کاهش یافت | افزودن یک روز به تعطیلات رسمی هفته
  • عقبگرد دلار بعد از پاسخ ایران به اسرائیل
  • منابع قاچاق کالا و فرار سرمایه از کجا تأمین می شود؟