Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا برنامه‌های طرح ترويج فرهنگ حسيني با اهداف آگاهي، بصيرت و احياء فرهنگ حسيني(ع) را روز عاشورا در کشورهاي ايتاليا، آلمان، نروژ، اتريش، هلند و انگليس برگزار کردند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا برنامه‌های طرح ترويج فرهنگ حسيني با اهداف آگاهي، بصيرت و احياء فرهنگ حسيني(ع) را روز عاشورا در کشورهاي ايتاليا، آلمان، نروژ، اتريش، هلند و انگليس برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف اصلي از اجراي اين طرح، بهره گيري از فضاي عزاداري ايام محرم در اماکن عمومي شهرهاي مختلف اروپا جهت معرفي نهضت عاشورا و چهره راستين اسلام عنوان شده است.


از جمله اقدامات اعضاى اتحاديه انجمن اسلامى دانشجويان در اروپا، در ساليان اخير، اجراى طرح معرفی امام حسین به افراد غیر مسلمان به منظور ترويج و احياء فرهنگ حسينى در اطراف دسته هاي عزادارى روز عاشورا بوده است.



امسال نيز ‎دانشجویان دغدغه‌مند انجمن اسلامى دانشجويان در اروپا در سطح گسترده با توزيع آب معدنى و شاخه هاى گل رز به همراه تراکت‌هاى اطلاع رسانى از جنبش امام حسين(ع) به غير مسلمانان در شهرهاى مختلفى از جمله شهر لندن و برادفورد در انگلستان،



شهر رم، تورين و ميلان در ايتاليا، شهر پاريس در فرانسه، شهر برگن در نروژ، شهر وين در اتريش، شهر لاهه در هلند و شهر آخن و برلين در آلمان و برپايى دسته عزادارى در مراكز اصلي شهرهای مختلف، به ترويج فرهنگ حسينى پرداختند.



از جمله ابتكارات اين دانشجويان به همراه داشتن پرچم ها و شال‌هايى با شعار " من در مصاف بی عدالتی هستم ، آیا به من خواهی‌ پیوست؟" بود كه به زبان های مختلف ترجمه شده و به همراه برشورهايى در خصوص زندگى امام حسين(ع) و حماسه عاشورا، به توزيع آب معدنى كه نمادى بر تشنگى امام حسين(ع) و يارانش است و همچنين شاخه هاى گل رز، كه نمادى بر اتحاد و دوستى است، پرداختند.



اين بروشور ها نيز به زبان هاي بومي (انگليسي ، ايتاليايي، هلندي ،فرانسوي، آلماني و نروژي ) به منظور پاسخ به سوالات و شبهات درباره قيام امام حسين(ع) و تبيين اسلام ناب محمدی(ص) و متمايز کردن آن از جريانهای افراطی و همچنين با هدف مقابله با موج اسلام هراسي در غرب، طراحي و توزيع شد.



منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر هستند

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست انجمن کتابخانه‌های استان قزوین، راه اندازی نخستین کتابخانه سیار سبز را اقدامی سازنده و موثر در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه دانست و گفت: نهاد کتابخانه‌ها بایستی امروز بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

اعلایی افزود: کتابخانه ها، نهاد پویا و فعالی در حوزه فرهنگ کشور محسوب می‌شوند که زحمات و تلاش دلسوزان این بخش در استانی مانند قزوین منجر به نتایجی شده که الان شاهد تبلور آن در اقصی نقاط آن هستیم.

وی با بیان اینکه شاید در این زمینه کوتاهی‌هایی در گذشته با جنبه‌های ساختاری صورت گرفته باشد، تاکید کرد: این کوتاهی‌ها البته تنها مختص به حوزه فرهنگ نبوده بلکه در سایر بخش‌ها از جمله درمان، ورزش و حتی آموزش و پرورش نیز احساس می‌شود.

استاندار قزوین بیان کرد: دلیل این امر هم به این موضوع باز می‌گردد که قزوین استقلال دیر هنگامی را با وجود ظرفیت بالایش از جمله فاصله کم خود با پایتخت و درآمد بالای موجود در آن به دست آورده است.

وی اضافه کرد: در حوزه کتابخانه‌های این استان بایستی اذعان کرد که در این زمینه نیازمند شکل گیری یک همت همه جانبه هستیم تا بتوانیم امکانات و زیرساخت‌های آن را پیگیری کنیم.

به گفته اعلایی، بدون شک مشارکت برخی دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله شهرداری ها، واحد‌های صنعتی و تولیدکنندگان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی می‌تواند در توسعه کتابخانه‌های استان اثرگذار باشد که باید این همکاری‌ها شکل بگیرد و در این راستا ابتکار راه اندازی نخستین کتابخانه سیار سبز کشور در این استان اقدام بسیار مناسبی بود که شکل گرفت.

استاندار قزوین افزود: براساس تصمیمات اخذ شده، قرار است تا با همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم کتاب‌های اضافی موجود جمع آوری و در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قزوین قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • گلایه اروپایی‌ها از قانون هوش مصنوعی: تلخ به کام ما، شیرین به کام چین و آمریکا!
  • شورای اروپا بسته ۵ میلیارد یورویی کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  • بهترین مقاصد اروپایی برای تعطیلات
  • ناتو بزرگترین پایگاه اروپایی خود را در مرز اوکراین می‌سازد
  • مصر دریافت کمک ۷.۴میلیارد یورویی از اتحادیه اروپا را تایید کرد
  • کتابخانه‌های سیار در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر هستند
  • خشم کشورهای اروپایی از سیاست‌های اقتصادی آلمان
  • ترومای اروپایی: چالش سمی بارسلونا و امباپه
  • در هر روستا یک محفل قرآنی ایجاد شود
  • ادعای انتقال موشک بالستیک از تهران به مسکو