Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی سی ان ان با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت استعفای دو تن از وزرای کابینه ترزا مِی در مدت یک هفته، ضربه شدیدی بر پیکره دولت کنونی انگلیس وارد کرده است. از سوی دیگر، دیمین گرین، معاون نخست وزیر و نزدیک ترین متحد ترزا می، نیز با اتهام فساد اخلاقی روبروست. همچنین، درخواست ها برای برکناری بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس، نیز افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه گزارش سی ان ان آمده است روزنامه تایمز با انتشار یک کاریکاتور، بحران کنونی دولت انگلیس را به تصویر کشیده است. این کاریکاتور ترزا می را نشان می دهد که به تنهایی پشت میز کابینه (شبیه یک تابوت) نشسته است. نخست وزیر انگلیس تلاش می کند بدون حمایت اکثریت پارلمان به کار خود ادامه دهد؛ اما به نظر می رسد اوضاع از کنترل او خارج شده است. چندی پیش، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس پس از طرح اتهاماتی علیه او مبنی بر آزار و اذیت جنسی استعفا کرد. علت کناره گیری مایکل فالون انتشار گزارش‌هایی مبنی بر رفتار غیراخلاقی‌اش در گذشته با یک خبرنگار زن اعلام شده است.

از سوی دیگر، پریتی پاتل، وزیر توسعه بین الملل انگلیس، نیز دو روز پیش، پس از افشای سفرش به سرزمین‌های اشغالی و ملاقات با 12 مقام رژیم صهیونیستی وادار به کناره گیری شد. گزارش ها حاکی از آن است که پاتل در این سفر برای توسعه بیمارستان های صحرایی –که تروریست‌های سوریه در آن‌ها مداوا می‌شوند– وعده کمک داده بود.

از سوی دیگر فیلیپ هموند، وزیر دارایی انگلیس، برای ارائه طرح بودجه انقباضی آماده می شود که احتمالاً به مذاق رأی دهنده ها خوش نخواهد آمد.

در ادامه گزارش آمده است با وجود این، مهم ترین چالش کنونی دولت انگلیس طرح برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) است. گفتگوهای حساس اخیر انگلیس و اتحادیه اروپا به سبب اختلافات مالی و ساختار مذاکرات به جایی نرسید. با توجه به این شرایط باید گفت دولت انگلیس به شدت نیازمند یک دستاورد مهم است. دیوید دیویس، وزیر برکسیت، در این باره می گوید دو طرف بر سر حقوق شهروندان اتحادیه اروپا در انگلیس پس از برکسیت، اختلافات زیادی دارند. نشست بلندپایه ماه آینده میلادی از اهمیت زیادی در این باره برخوردار است. 27 عضو اتحادیه اروپا در این نشست اعلام خواهند کرد که آیا برای آغاز گفتگوها درباره آینده مبادلات تجاری با انگلیس آمادگی دارند یا خیر. در صورتی که این کشورها تصمیم‌گیری را تا ماه مارس آینده به تعویق بیندازند، ضربه دیگری بر پیکره دولت ترزا مِی وارد خواهد آمد.

این گزارش می افزاید با وجود همه این مشکلات به نظر می رسد حفظ ترزا می بر سر قدرت در مقطع کنونی به نفع طرفداران و مخالفان برکسیت است. طرفداران برکسیت که خواهان خروج قاطع از اتحادیه اروپا هستند، نگران آن هستند که کناره گیری ترزا مِی این روند را دچار مشکل کند. از سوی دیگر، آنهایی که در همه پرسی برکسیت به ماندن در اتحادیه اروپا رأی دادند و خواستار حفظ روابط نزدیک با بروکسل هستند، معتقدند که رقابت بر سر نخست وزیری انگلیس در مقطع کنونی به روی کار آمدن فردی منجر خواهد شد که خواستار خروج سخت از اتحادیه اروپاست.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۸۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر دارایی بلژیک از تلاش اروپا برای بهره گیری از دارایی های بلوکه شده روسیه خبر داد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش پیشنهاد داد که ۹۰ درصد از سود حاصل از دارایی های خراجی روسیه، به صندوق صلح اروپا واگذار شود تا برای تهیه تسلیحات نظامی برای اوکراین صرف شود و بقیه آن نیز به بودجه اتحادیه اروپا برای حمایت از صنعت دفاعی کی یف منتقل می شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که مسکو با ابتکار غیرقانونی آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه مقابله خواهد کرد.

پسکوف افزود که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد.

کد خبر 6085812

دیگر خبرها

  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است