Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست صنایع روستایی ولایت بامیان، می‌گوید که امسال میزان درآمد بانوان تجارت پیشۀ بامیان از ناحیۀ تولید وفروش صنایع دستی، افزایش یافته است.

مقامات می‌گویند که هم اکنون در سطح ولایت بامیان، بیش از ۲۳۰ گروپ تولیدی کوچک و بزرگ فعالیت دارد که هرکدام آنان ده‌ها نوع محصولات محلی را تولید وبه بازار عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلم بهزاد، رئیس دفتر صنایع روستایی ولایت بامیان، می‌گوید که این گروپ‌های تولیدی کوچک به حمایت آنان ایجاد شده که حدود ۱۵۳گروپ آن را زنان تشکیل می‌دهند.

آقای بهزاد، می‌افزایدکه این گروپ‌های تولیدی کوچک در بخش زنبور عسل، تولید صنایع دستی، لبنیات، گلدوزی، خیاطی و سایر حرفه‌های کوچک فعالیت دارند.

ادارۀ صنایع روستایی ولایت بامیان، می‌گوید که عاید خالص سالانۀ ۲۳۰ گروپ تولیدی کوچک در این ولایت به بیش از چهار میلیون افغانی می‌رسد که برخی از این گروپ‌ها و انجمن‌های تجاری، اکنون به خودکفایی اقتصادی رسیده‌اند.

از سویی هم بانوان تجارت‌پیشه، برگزاری برخی از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را برای عرضۀ محصولات‌شان مفید خوانده و خواستار حمایت‌های بیش‌تر دولت اند.

رگزاری نمایشگاه‌ها از دلایل عمدۀ فروشات صنعت‌کاران زن ولایت بامیان، خوانده شده است

​زنان تجارت‌پیشۀ بامیان، انواع صنایع‌دستی چون لباس‌های خامک دوزی، چادرهای وطنی، بیک و بوت‌های گلیمی، واسکت‌های برک را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

عذرا لعلی، مسئول انجمن تولیدی صلصال، می‌گوید که در این نمایشگاه، بیش‌تر محصولات تولیدی زنان در روستاهای بامیان به نمایش گذاشته شده و تولیدات محلی که قبلآ تولید نمی‌شد، اکنون در حال رشد است و طرف‌داران خاصی پیدا کرده است.

زنان تجارت پیشه و تولیدکنندگان صنایع دستی، می‌گویند که در صورت حمایت‌های بیش‌تر دولت، آنان بهترین و با کیفیت‌ترین اجناس مورد نیاز مردم را تهیه و به بازارهای داخلی و خارجی، عرضه خواهند کرد.

لطیفه صفدری، یکی دیگر از بانوان تجارت‌پیشه، می‌گوید که این محصولات تولیدی محلی، چیزهایی اند که توسط خود زنان با امکانات اندک در خانه تهیه می‌شود و اگر چنین نمایشگاه‌هایی، بیش‌تر برگزار شود زنان می‌توانند به خودکفایی اقتصادی برسند و بیش‌تر تشویق شوند.

بانوان تجارت‌پیشۀ بامیان، می‌گویند که پس از اشتراک در برخی از نمایشگاه‌های صنایع دستی در کشورهای خارجی، اکنون این محصولات متقاضیان بیشتر خارجی را نیز به سوی خود جلب کرده است.

اما برخی از بانوان تجارت‌پیشۀ محلی در بامیان، خواهان همکاری‌های بیش‌تر دولت شده و می‌گویند که این صنایع، مارکیت مشخص و بازار مناسب فروش تا کنون در داخل وخارج افغانستان ندارد.

این در حالی است که مقامات می‌گویند، در سال‌های اخیر، بیش از ۱۲۳ نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات محلی در داخل و خارج از افغانستان به منظور فراهم‌آوری بازار مناسب و افزایش فروشات این محصولات محلی از سوی دولت برگزار شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی روز یکشنبه در نشست کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: این حمایت‌ها شامل بازدیدهای مسوولان، تبلیغات رسانه‌ای و برخورداری از مزایای تبصره ۱۸ قانون بودجه است.   امیررضا رجبی افزود:در دولت سیزدهم سهم مالیات تولیدکننده کاهش یافته است؛ به طوریکه در حال حاضر سهم تولیدکنندگان در حوزه مالیات ۱۸ درصد است؛ اما در گذشته این رقم ۲۵ تا ۳۰ درصد بود، اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی نیز اعلام کرده که شناسایی مودیان مالیاتی در استان رشد خوبی داشته است.   مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:در خصوص جرایم واحدهای صنعتی نیز بدون بررسی و کارشناسی‌های لازم، اعمال جرایم امکان‌پذیر نیست و این اداره کل از تولیدکنندگان در این زمینه حمایت می‌کند.   رجبی افزود: بسیاری از دستگاه‌های دولتی و نهادها نمی‌توانند هر ثبت سفارشی را برای واردات انجام دهند؛ به طور مثال، در صورت وجود کالای تولید داخل مشابه، امکان واردات وجود ندارد مگر در موارد خاص که بررسی فنی انجام گیرد.   مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: اگر واحد تولیدی افزایش تولید بیش از ۲۰ درصد داشته باشد، می‌تواند درخواست خود مبنی بر افزایش سهمیه تخصیص ارز را به اداره کل صنعت استان منعکس کند تا پیگیری لازم انجام شود، در این زمینه ابتدا باید میزان تولید قبلی واحد صنعتی در سامانه‌ها ثبت شود تا تقاضا برای تخصیص ارز اضافه انجام ‌گیرد.      

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • عکس| تصمیم عجیب سازمان لیگ درباره زنان هوادار تراکتور
  • عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • میزبانی دانشگاه آزاد از تیم ملی هاکی زنان
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند