Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@08:09:55 GMT

رشد صادرات استان زنجان به 90 درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۹۵۲۴

رشد صادرات استان زنجان به 90 درصد رسید

استاندار زنجان گفت: صادرات استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته،به لحاظ ارزش 90 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری با اشاره به اینکه طی 7 ماهه نخست سال جاری، 173  میلیون دلار صادرات از استان زنجان به سایر کشورها صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 90 درصد به لحاظ ارزش و 39 درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است ، اظهار داشت: سهم استان زنجان از واردات کشور 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد می باشد که در سال 96 برای نخستین بار، سهم صادرات استان از یک درصد فراتر رفت و و از 0/86 درصد در سال گذشته به 1.26 درصد در سال‌جاری رسید.‌

درویش امیری، با بیان اینکه سهم زنجان از صادرات کشور به 1.26 درصد افزایش یافت افزود: میزان صادرات و واردات یکی از شاخص های مهم توسعه استان است.

وی در این خصوص ادامه داد: مقدار درآمد پیش بینی شده  استان در سال 96، 731 میلیارد تومان است که در 6 ماهه نخست، 359 میلیارد تومان از آن محقق شده است.

به گفته استاندار زنجان، در 6 ماهه نخست سال گذشته 322 میلیارد تومان از درآمد پیش بینی شده محقق شده بود که امسال در مقایسه با مدت مشابه، 11.5 درصد رشد را در وصولی درآمدهای استان زنجان شاهد هستیم.

درویش امیری همچنین با اشاره به 775میلیارد تومان درآمد برای سال آینده در استان پیش بینی شده که با 9 درصد افزایش، در لایحه بودجه مصوب شده گفت: میزان واردات استان در 7 ماهه نخست سال 96 معادل 187 میلیارد تومان می باشد که استان زنجان واردات کالاهای مصرفی نداشته است و کل واردات استان برای مواد اولیه و ورود ماشین آلات جهت راه اندازی واحدهای صنعتی جدید در استان بوده و به رونق کسب و کار و افزایش اشتغال می انجامد.

مقام عالی دولت در استان ، میزان درآمد گمرک استان در نیمه نخست امسال 77 میلیارد تومان بیان کرد و ادامه داد: این میزان نسبت به درآمد 61 میلیارد تومانی گمرک در نیمه اول سال گذشته، رشد 26 درصدی داشته است.

وی، استفاده از منابع داخلی کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی، جذب سرمایه گذار خارجی و ارائه تسهیلات بانکی سه منبع مهم در کشور و استان برای تامین اعتبار مالی پروژه ها عنوان کرد، و گفت: دولت در سال گذشته، نزدیک به 1260 میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع بانکی به 600 واحد در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات در استان زنجان پرداخت کرده است.

استاندار زنجان،  با اشاره به اینکه در سال جاری طی 6 ماهه نخست سال، 780 واحد تولیدی از 325 میلیارد تومان تسهیلات منابع بانکی به منظور سرمایه گذاری یا سرمایه در گردش در استان بهره مند شده اند، تصریح کرد: تاکنون 72 پرونده متقاضیان استفاده از تسهیلات طرح رونق در سامانه بهین یاب به ثبت رسیده و تسهیلاتی معادل 317 میلیارد تومان پرداخت شده و 35 فقره دیگر نیز به ارزش 30 میلیارد تومان در مرحله عقدقرارداد قرار دارد.

به گفته درویش امیری ، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان توانسته طی 6 ماهه اول سال جاری رتبه دوم  کشوری را در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی کسب نماید ، خاطر نشان شد: استان زنجان یکی از 5 استان برتر کشور در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی بوده، در سال گذشته نیز در شاخص حجم سرمایه گذاری حوزه صنعت و معدن، رتبه 4 کشور و طی یکسال گذشته در زمینه سرمایه گذاری خارجی رتبه 10 کشور را کسب نموده است.

  استاندار زنجان،  با بیان اینکه 10هزار میلیارد تومان پروانه موافقت اصولی برای متقاضیان طرح های تولیدی و صنعتی در زنجان صادر شده است که با اجرا و بهره برداری از این پروژه ها، گام های موثری در زمینه رونق اشتغال و ارتقاء سطح اقتصادی استان برداشته خواهد شد، اضافه کرد: طی مراحل پایانی اجرای پروژه پتروشیمی زنجان و راه اندازی فاز دوم کارخانه پارس حیات نمونه ای از پیگیری و اجرای طرح های مهم اقتصادی در زنجان به شمار می رود.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۹۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از ۴۴۷ معدن ثبت شده در استان زنجان حدود ۲۰۰ معدن در وضعیت فعال قرار دارد.

مجید گلشنی امروز (سه‌شنبه ۷ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: درصد تغییرات مقایسه عملکرد پروانه بهره‌برداری معدن در هر سه بخش تعداد، سرمایه و اشتغال، افزایش را نشان می‌دهد.

 وی با اشاره به رشد ۴۸ درصدی در سرمایه‌گذاری و ۴۲ درصدی در اشتغال، افزود: این مهم نشان از توجه ویژه این اداره‌کل به حوزه معدن دارد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری عملکرد گواهی کشف معدن نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد ۱۱۸ درصدی شامل استان شده است.

 گلشنی بیان کرد: در این بخش با افزایش ۲۱۳ درصدی سرمایه‌گذاری، ۲۷ درصدی در اشتغال و ۲۷ درصدی در تعداد توانستیم قدم‌های ماندگاری برای استان زنجان برداریم. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در بخش دیگر سخنان خود اذعان کرد: سال گذشته ۱۵ واحد تولیدی راکد در این استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۲۰۰ میلیارد ریالی احیا شد.  

گلشنی خاطرنشان کرد: در نتیجه احیای این واحدها برای  بیش از ۱۸۰۰ نفر اشتغالزایی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • عزم اوقاف زنجان برای سرمایه‌گذاری با مشارکت مردم
  • افزایش ۱۶ برابری درآمد موقوفات زنجان
  • رشد صادرات ایران به چین در ۱۰ سال گذشته
  • درآمد موقوفات زنجان به ۱۱۵ میلیارد تومان رسید
  • رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان
  • پتانسیل خفته انرژی سبز در ایران بیدار شد
  • تجارت خارجی یک‌ میلیارد دلاری زنجان
  • رسیدن میزان تجارت خارجی زنجان به بیش از یک میلیارد دلار در سال گذشته