Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@13:49:12 GMT

نمایشگاه عکس آبی روشن در ارومیه گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۹۸۳۰

نمایشگاه عکس آبی روشن در ارومیه گشایش یافت

رئیس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این نمایشگاه با همت این انجمن در ارومیه برگزار می شود، گفت: نمایشگاه عکس 'آبی روشن' مجموعه عکسی از سفرهای مجتبی اسماعیل زاد طی سال های 1390 تا 1394 به طبیعت اطراف شهر ارومیه است.
احسان مهدیان افزود: در این نمایشگاه تعداد 26 عکس در ابعاد 60 در90 سانتیمتر از طبیعت و مناظر طبیعی آذربایجان غربی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه این عکاس پیش از این در جشنواره منطقه ای سینمای جوان شبدیز درخشیده بود، بیان کرد: نمایشگاه قبلی این هنرمند با عنوان ' شور تلخ ' در سال 1394 با تمرکز بر دریاچه ارومیه و هشدار خشک شدن این دریاچه برگزار شد.
مجتبی اسماعیل زاد نیز با بیان اینکه ارتباط انسان با طبیعت موضوعی است که در عکس های خود دنبال می کند، گفت: با وجود ظلمی که انسان ها به طبیعت می کنند طبیعت هنوز زیبایی های خود را دارد و این زیبایی ها در نمایشگاه 'آبی روشن' به تصویر کشیده شده است.
وی افزود: آبی روشن و سفیدی برف نمادهای آرامش و پاکی است و به همین علت عنوان نمایشگاه ' آبی روشن' انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه عکاس مستند گرا بوده و همه عکس های این نمایشگاه مستند است، بیان کرد: طبیعت و انسان موضوع اغلب عکس های وی بوده و طبیعت زمستانی سهم بیشتر این عکس ها را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: طبیعت زیباست و ما نباید کاری کنیم این زیبایی از بین برود؛ طبیعت نیازی به آدمی ندارد اما انسان ها برای بهتر زندگی کردن به طبیعت نیازمند هستند.
به گزارش ایرنا مجتبی اسماعیل زاد متولد 1369 در ارومیه بوده و علاوه بر عکاسی از پیشگامان برگزاری کارگاه های آموزشی در زمیه داستان نویسی در حوزه هنری آذربایجان غربی است.
این هنرمندعضو انجمن عکاسان ایران و عکاس خبرگزاری تسنیم است و پیش از این در پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان برای عکس مرگ تدریجی یک رویا در شبدیز برگزیده شده بود.
وی رتبه اول نخستین جایزه ادبی ارومیه در سال1391، رتبه اول هشتمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج ارومیه در سال 1393 و رتبه دوم جشنواره استانی شعر و داستان جوان آذربایجان غربی در سال 1387 را در کارنامه هنری خود دارد.
این هنرمند همچنین برگزیده جشنواره داستان کوتاه ایلام در سال1388 و برگزیده جشنواره منطقه ای داستان کوتاه شمالغرب کشور در سال 1387 است.
وی در دهمین جشنواره داستان و شعر سوره در بخش داستان کوتاه بزرگسال در سال 1391 نیز مورد تقدیر ویژه هیات داوران قرار گرفته بود.
انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی 25 جایزه را در سال های 1394 و 1395 در بیش از 70 جشنواره بین المللی فیلم و عکس برای این استان به ارمغان آورده است.
آموزش و تولید فیلم های کوتاه هنرجویی و حرفه ای، عکاسی و نمایش فیلم های تاثیرگذار در طول سال از فعالیت های مهم انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی است.
بازدید از این نمایشگاه تا30 آبان‌ماه جاری ساعت 17 تا 21 در گالری میلان به نشانی ارومیه، خیابان مولوی، خیابان امین، خیابان ارمغان، خیابان ارغوان، نبش کوچه 7 ادامه دارد.
7129/2093 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان

والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع روی تور لیگ برتر والیبال جمهوری آذربایجان انتخاب و همچنین در لیست تیم شش نفره تیم رویایی فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مهدی جعفروند بازیکن سابق تیم والیبال شهرداری ارومیه و لژیونر ارومیه‌ای کشورمان در رقابت‌های لیگ برتر والیبال جمهوری آذربایجان جز برترین‌های فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ قرار گرفت.

جعفروند که امسال در تیم والیبال آذرریل جمهوری آذربایجان حضور داشت، توانست همراه با این تیم و با کسب ۲۷ برد و تنها سه باخت قهرمان رقابت‌های لیگ برتر این کشور شود.

این بازیکن ۲ متر و ۹ سانتی‌متری در پایان رقابت‌های لیگ برتر توسط کارشناسان و ارزیابان لیگ آذربایجان به عنوان برترین بازیکن در پست مدافع روی تور برگزیده شد.

با این انتخاب وی همچنین در لیست تیم شش نفره منتخب و رویایی فصل گذشته لیگ برتر والیبال جمهوری آذربایجان نیز قرار گرفت.

کد خبر 748512

دیگر خبرها

  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • نجات مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد در ارتفاعات تالاجار اشنویه
  • طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس