Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهیلا خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نیاز مستمر خون، پایگاه های انتقال خون سراسر استان در روز اربعین تا ساعت 23 فعال بودند.
وی ادامه داد: در این روز 500 نفر به پایگاه خون گیری مراجعه کردند که 460 نفر شرایط اهدا خون را داشتند.
وی افزود: بیشتر اهدای کنندگان خون روز اربعین را دانشجویان دانشگاهای مختلف سیستان و بلوچستان در قالب کمپین اهدای خون تشکیل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه روزانه افزون بر 330 واحد خون و فرآورده های خونی در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است گفت: سه هزار بیمار تالاسمی، افزون بر 700 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث و سوانح و غیره در استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن 50 کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60 سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط اهدا کننده خون ذکر کرد.
خسروی تاکید کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان ها چشم انتظار یاری مردم سیستان و بلوچستان برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده های خونی را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد.
به گزارش ایرنا، جمعیت سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان به افزون بر 2 میلیون و 775 هزارنفر شامل بیش از 704 هزار و 888 خانوار رسیده است.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند

  سید محمد مهدی سجادی گفت: از ۲۸ فروردین ماه تا کنون، ۳۳۲ دوستان در ۱۳ شهرستان جنوب استان در ۱۰ روز گذشته درگیر سیل و آبگرفتگی بودند.

وی افزود: در حوادث جوی روزهای گذشته علاوه بر امدادرسانی به ۵۵ هزار و ۸۵۴ سیل‌زده، ۳۶۷۸نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۶۱ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

سجادی تصریح کرد: در سیل اخیر؛ ۹۲۵ دستگاه چادر امدادی، ۸۶۶۶تخته پتو، ۶۶۰۹تخته موکت، ۴۵۸۸ کیلوگرم نایلون پوششی، ۱۰۶۰۹ بسته غذایی، ۱۳۵۵۲ قوطی کنسرو، ۹۷۸۰ کیلوگرم برنج، ۲۱۰ قوطی روغن، ۱۳۷۵۶ بطری آب معدنی و سایر اقلام زیستی میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی توزیع‌شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: ۱۱۱تیم عملیاتی شامل ۵۲۴ امدادگر هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی به ۱۳ شهرستان متاثر از حوادث جوی جنوب استان مشارکت داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی