Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@02:58:06 GMT

سفر کتاب به روستاهای کم برخوردار گیلان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۹۹۲۲

سفر کتاب به روستاهای کم برخوردار گیلان

اسفندیار ضیایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: کتاب خانه های پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز در قالب سفر کتاب به همراه مربیان فرهنگی هنری به روستاها، اعزام می شوند.
وی اظهار داشت: اهدای کتاب به کتاب خانه های مدارس کم برخوردار، دیدار کودکان و نوجوانان با شاعران و نویسندگان برجسته کشور و استان، بازدید آنان از مراکز چاپ و انتشار کتاب و برگزاری جشن کتاب استانی، تقدیر از اعضای کتاب ‌خوان برتر استانی از دیگر برنامه ‌های هفته کتاب و کتاب خوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: ویژه برنامه ادبی (شوق حضور) با حضور اعضای ارشد و آفرینش‌ های ادبی کانون، برپایی کارگاه‌ های آموزشی فرهنگی هنری، با محوریت کارگاه صحافی کتاب، نقاشی،‌ سفالگری، نوشتن خلاق و داستان ‌نویس، کتاب‌ سازی، مسابقه و سرگرمی و نقد فیلم از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.
ضیایی افزود: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، ‌ادبی و هنری کودکان و نوجوانان همزمان با روز کتاب و کتاب خوانی، برپایی نشست تربیتی والدین و اولیای تربیتی با محوریت خواندن کتاب، جشن امضا با حضور نویسندگان و شاعران برجسته کشور و برپایی نشست تربیتی از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری گیلان به مناسبت هفته کتاب است.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری پنج مسابقه کشوری (شیوه‌های خلاق ترویج خواندن)، (طراحی پوستر)، (اقدام پژوهی)، (معرفی کتاب) و (معرفی اعضای کتاب خوان) از دیگر فعالیت های کانون گیلان در زمینه توسعه و عمق بخشی به فعالیت‌ های کتاب محور است.
برنامه ‌های بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی به منظور ترویج و توسعه فرهنگ کتاب خوانی در میان کودکان و نوجوانان و تقویت انگیزه‌های درونی آنان در فرآیند مطالعه برگزار‌ می ‌شود.
بر اساس آخرین آمار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، بیش از 50 هزار کودک و نوجوان استان در 31 مرکز فرهنگی هنری کانون عضو هستند.
24 تا 30 آبان هفته کتاب و کتابخوانی نام گرفته است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشار دهنده:بابایی
7286 /6030

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه «بزن بریم روستا» شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۵ از رادیو صبا پخش می‌شود.
معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و تولیدات و محصولات روستایی موضوع این برنامه است.
شبکه یک سیما پویش «کابوست منم» را برگزار می‌کند، در این پویش نوجوانان یک پیام تصویری خطاب به کابینه رژیم صهیونیستی ارسال می‌کنند.
نوجوانان علاقه مند می‌توانند پیام تصویری خود را به شمار ۰۹۱۰۸۹۹۴۲۹۲ در شبکه‌های اجتماعی بله، سروش پلاس، ایتا و روبیکا ارسال کنند.
مستند «پا به ماه» چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه دو پخش می‌شود.
این مجموعه با موضوع فرزند آوری که در هر قسمت  داستانی مستقل و متفاوت دارد، روایت‌های خانواده‌ها از روز‌های انتظار برای فرزند دار شدن است.
فیلم سینمایی  «هوانوردان» پنجشنبه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
این فیلم محصول ۲۰۱۹  داستان یک دانشمند علم هوا شناسی و یک خلبان است که با هدف افزایش رکورد جهانی ارتفاع پرواز با هم همسفر می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت