Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@09:32:30 GMT

اقتصاد مقاومتی فقط یک شعار نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۰۰۰۶

اقتصاد مقاومتی فقط یک شعار نیست

در این یادداشت آمده است: اینکه چندین سال پیاپی مقام معظم رهبری بر اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید دارند صرفا به معنای یک شعار در ابتدای سال نیست که فقط آن را بنر و پوستر کرده و همه جا نصبش کنیم.
اقتصاد مقاومتی یک فرهنگ است. یک فرهنگ ناب اسلامی برای دوری از افراط و ریخت و پاش. چرا نمی آییم قدری از ریخت و پاشهای اداری خود را کنترل کنیم و سر و سامانی به آن دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری این همه گردهمایی، سمینار و همایش بی نتیجه و صرف میلیون ها و میلیاردها تومان از پول بیت المال چه سنخیتی با اقتصاد مقاومتی دارد؟ همچنین این روزها که در آستانه فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی در ادارات هستیم اگر قدری درجه پکیج، شوفاژخانه و دیگر وسایل گرمایشی را کمتر کنیم و در ساعاتی که ادارات تعطیل است آنها را کلا خاموش کنیم قطعا می توانیم رقم کلانی را در زمینه مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی کنیم که این خود از اصول اولیه اقتصاد مقاومتی است.
نکشاندن جلسات اداری به ساعات ناهار و شام و صرف هزینه های کلان برای چنین موارد غیر ضروری از دیگر ملزومات عمل به اقتصاد مقاومتی است و همچنین استفاده کالاهای داخلی در سیستم اداری و بهره مندی از تولیدات داخل استان برای پذیرایی و … در ادارات نیز همگام با اقتصاد مقاومتی است و کلا اینکه اگر نگاه ویژه تری به این اصول ساده اقتصاد مقاومتی داشته باشیم می توانیم حقوق پرسنل اداره خود را به موقع پرداخت کنیم و به جای این ریخت و پاش ها مانع از عدم پرداخت چند ماهه حقوق پرسنل شویم.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) با افت ۷۶۴۸.۷ واحدی به ۲,۲۳۱,۴۴۹.۷۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۲۷۶۰.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۷۱۵ میلیارد سهم بود که طی ۳۰۳,۶۲۰ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۱,۶۵۶.۴۳۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۰۷۹,۲۰۳.۶۰۱ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6099378 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • کمیته استیناف آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخت
  • تحقق شعار سال منوط به احیای اصول اقتصادی قانون اساسی است
  • افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در دلیجان
  • برپایی نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان
  • برگزاری ۱۵ عنوان برنامه در هفته بسیج سازندگی
  • ستون رشد نقدینگی ریخت
  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال