Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، برنامه های روز جهانی یادبود قربانیان حوادث جاده ای در سه روز اجرایی می شود و با بسیج تمام نهادهای مرتبط، تردد در این محور رصد و کنترل می شود.
قرار است به مناسبت روز جهانی یادبود قربانیان سوانح جاده ای، یک محور در هر استان به عنوان محور بدون حادثه انتخاب شود که در این استان محور بجنورد- جنگل گلستان انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محور بجنورد-جنگل گلستان حلقه اتصال دو قطب سیاحتی و زیارتی کشور در استان های شمالی و استان خراسان رضوی است و هر ساله مسافران و زائران زیادی در این مسیر تردد دارند و حجم ترافیک در این مسیر بسیار زیاد است.

* جاده بجنورد- جنگل گلستان، جاده پر حادثه
رئیس پلیس راه خراسان شمالی در این باره با بیان اینکه جاده بجنورد- جنگل گلستان، جاده پر حادثه است گفت: به مناسبت سالروز یادبود قربانیان سوانح جاده ای تلاش داریم تا به صورت نمادین در این سه روز حوادث جاده ای در این محور را به صفر برسانیم.
سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار کرد: در این سه روز تمام ظرفیت های پلیس راه، هلال احمر، راهداری و اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بسیج می شوند تا علاوه بر جلوگیری از بروز حادثه، ایمنی های تردد در این مسر ارتقا یابد.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی با اشاره به اینکه زمان اجرای این برنامه ها با سالروز شهادت پپامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) مصادف شده است گفت: با توجه به تعطیلی ها در این مناسبت ها، شمار سفر ها در این محور بیشتر می شود از این رو پیگیری هایی انجام شده تا محدودیت های ترافیکی برای تردد ناوگان سنگین در این محور اعمال شود.

* برگزاری مراسم در 3 مدرسه حاشیه جاده
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه محور بجنورد- جنگل گلستان محور شریانی تعریف شده است اما اکنون مشخصات این محور در حد محور راه اصلی درجه 2 است گفت: پروژه چهار خطه کردن این محور اکنون در دست اجرا است و در قطعه هایی از این محور به صورت چهار خطه زیر بار ترافیکی است امید می رود هر چه زوتر این پروژه تکمیل شود و تمام محور به صورت چهار خطه زیر بار ترافیکی برود و از راه اصلی به راه شریانی ارتقا یابد.
علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: برنامه های متعددی در این سه روز برای ارتقای ایمنی ترددها در محور مزبور که به عنوان محور بدون حادثه انتخاب شده است با بسیح تمام دست اندرکاران تدارک دیده شده است.
وی با بیان اینکه آیین یادبود قربانیان سوانح جاده ای در ایران از سه سال گذشته برگزار می شود گفت: امسال این برنامه ها در روزهای 29 و 30 آبان و یکم آذرماه برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: در سه روز در این محور تمام گشت های راهداری و حمل و نقل شبانه روزی حضور دارند و تردد در محور را رصد دارند و براساس هماهنگی های انجام شده، اعضای کمیسیون ایمنی راه ها از جمله اورژانش، هلال احمر و پلیس راه حضور دارند و تمام محور زیر پوشش این طرح قرار می گیرد.
بدیعی مقدم افزود: به همین مناسبت مراسم یادبود برای قربانیان سوانح جاده ای در سه مدرسه حاشیه جاده بجنورد-جنگل گلستان برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: مدرسه روستای تاتار، چمن بید و رباط قره بیل واقع در حاشیه جاده بجنورد-جنگل گلستان برای برگزاری مراسم انتخاب شده است.

* ارتقای ایمنی تردد راکبان موتور سیکلت
مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در یکی از روستاهای حاشیه جاده بجنورد-جنگل گلستان، طرح ارتقای ایمنی تردد موتور سیکلت سواران اجرا می شود که در این طرح تلاش می شود تا با برگزاری دوره های آموزشی و نیز توزیع برچسب های شب نما، میزان سوانح راکبان موتور سیکلت کاهش یابد و با توزیع کلاه ایمنی نیز میزان صدمه و آسیب وارد شده به فرد در سانحه های احتماعی کاهش یابد.
بدیعی مقدم اظهار کرد: در این زمینه از دهیاران روستاهای حاشیه محور مزبور درخواست شده تا لیستی از راکبان موتورسیکلت ها را ارائه کنند تا برنامه های مزبور در روستاها اجرایی شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: دیدار از مصدومان سوانح جاده ای و دیدار با خانواده های قربانیان حوادث جاده ای از دیگر برنامه ها به مناسب روز جهانی یادبود قربانیان سوانح جاده ای است.

* دسترسی های کنترل نشده در جاده
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز گفت: در محور بجنورد-جنگل گلستان پنج باب مدرسه روستایی در حاشیه جاده وجود دارد که این روستاها شامل تاتار، بدرانلو، مهمانک، چمن بید و رباط قره بیل است و دانش آموزان برای رفتن به مدرسه به ناچار از عرض جاده عبور می کنند و البته این عبور عرضی بسیار خطرناک است.
حامد معروف با اشاره به اینکه یکی از دغدغه ها برای ایمنی ترددها در این جاده، وجود دسترسی های کنترل نشده است تصریح کرد: در محدوده روستاهای تاتار، مهمانک و کشانک دسترسی ها به محور برای عبور عرضی از جاده به صورت هم سطح و کنترل نشده است که این ایرادها باید اصلاح شود.
وی افزود: باید زیر گذر و یا روگذر ایجاد شود و عبور از جاده از تقاطع های غیرهم سطح انجام شود، علاوه بر آن باید دسترسی به جاده برای عبور عرضی محدود شود.
معروف خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی، ورود به این جاده و خروج از آن از هر نقطه میسر است امید می رود این مشکلات با تکمیل پروژه راهسازی مرتفع شود.
خراسان شمالی در مسیر تردد زائران امام رضا(ع) قرار دارد و سالانه 20 میلیون مسافر و گردشگر از این استان عبور می کنند.
محور بجنورد- جنگل گلستان یکی از محورهای پرتردد این استان است که بخش بسیار زیادی از حادثه های جاده ای خراسان شمالی در این محور رخ می دهد.
خراسان شمالی 467 کیلومتر راه اصلی، 746 راه فرعی و چهارهزار و 652 کیلومتر راه روستایی دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو کشته و ۵ زخمی در محور قاین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،رئیس پلیس راه استان گفت: ساعت ۱۲ و ۵ دقیقه ظهر امروز با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر یک کمربندی قاین بلافاصله مأموران و نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ رضایی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک سواری سمند که از بیرجند به سمت گناباد در حرکت بوده با یک سواری سمند دیگر که از سمت مقابل در حرکت بوده در کمربندی قاین در شرایط بارانی ولغزندگی بصورت رخ به رخ با یکدیگر برخورد کرده که بر اثر این حادثه ۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۵ نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی افزود: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز
  • وعده صادق، شکست دنیای استکبار
  • تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی
  • ۷ مصدوم انحراف از جاده خودروی سواری در محور آبادان به اهواز
  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور
  • دو کشته و ۵ زخمی در محور قاین
  • تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین / ۳۲ محور مسدود است
  • شکوهِ جنگل‌های هیرکانی النگدره در گلستان