Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@17:57:57 GMT

عاشقانه قجري

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۰۴۷۳

عاشقانه قجري

خبرگزاري آريا - تصويربرداري مجموعه تلويزيوني «بانوي عمارت» به کارگرداني عزيزالله حميدنژاد و تهيه‌کنندگي مجيد مولايي مدتي است در شهر کاشان آغاز شده است. اين سريال که به قلم احسان جوانمرد نوشته شده، داستاني عاشقانه را در مقطعي از دوران قاجار روايت مي‌کند که براي پخش از شبکه سه مراحل توليد را پشت‌سر مي‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پانته‌آ پناهي‌ها، عليرضا شجاع‌نوري، حسام منظور، شبنم فرشادجو، مينا وحيد، نيکي نصيريان، مهتاج نجومي، فريدون سوراني، مريم مومن و مهري آل‌آقا از جمله بازيگراني هستند که تاکنون مقابل دوربين رفته‌اند و قرار است در ادامه بازيگران ديگري هم به پروژه ملحق شوند.
پرداختن به فرهنگ اسلامي ـ ايراني
مجيد مولايي، تهيه‌کننده در پاسخ به اين سوال که شما قرار است در اين مجموعه چه مفاهيمي را به مخاطب انتقال بدهيد، به جام‌جم گفت: يکي از دلايلي که باعث شد من علاقه‌مند به تهيه سريال بانوي عمارت شوم، پرداخت به فرهنگ ديني و ايراني است که در گذشته نه‌چندان دور در زندگي‌هايمان پررنگ بود، ولي به مرور کمرنگ شده؛ فرهنگي که بسيار هم ارزشمند است.
وي ادامه داد: به عنوان نمونه، در گذشته زنان بعد از ازدواج پاي همه مشکلات مي‌ايستادند و مثل الان نبود تا اتفاقي مي‌افتد، سريع حرف طلاق را پيش بکشند بلکه سعي مي‌کردند با تدبير مسائل شان را حل کنند. بنابراين براي احياي اين مناسبت‌ها و فرهنگ‌ها بايد گام برداريم.
مولايي ادامه داد: در مجموعه تلويزيوني بانوي عمارت بدون اين‌که مدعي باشيم در لايه‌هاي زيرين تعريف يک قصه گرم براي مخاطبان به فرهنگ خوب گذشته همچون احترام به بزرگ‌ترها، صبر و تحمل و ... مي‌پردازيم. در ضمن مدت‌ها بود چنين سريال تاريخي‌اي پخش نشده بود که فقط از تاريخ نگويد، بلکه يک قصه در دل خود تعريف کند.
اين تهيه‌کننده با اشاره به اين که قصه اين مجموعه از اواخر دوران ناصرالدين شاه شروع مي‌شود، گفت: قصه از آن دوران آغاز مي‌شود و در دوران مظفرالدين شاه هم ادامه پيدا مي‌کند. دهم مهر ماه سريال را کليد زديم و در حال حاضر هم گروه در کاشان مستقر و مشغول تصويربرداري است.
مولايي درباره اين‌که طبق برنامه‌ريزي انجام شده، توليد اين سريال چقدر طول مي‌کشد، عنوان کرد: با توجه به اين‌که کار، تاريخي است و به لحاظ توليد دشوار، فکر مي‌کنم تصويربرداري 9ماه طول بکشد.
وي درباره انتخاب عزيزالله حميدنژاد که کارگرداني مجموعه چرخ فلک و چند فيلم سينمايي همچون اشک سرما، هور در آتش و... را در کارنامه دارد، براي ساخت اين سريال توضيح داد: من سريال چرخ فلک را با سه کارگردان پيش بردم که سليقه و نگاهم با آقاي حميدنژاد نزديک‌تر بود و به لحاظ حسي و عاطفي با يکديگر قرابت داشتيم. ضمن اين که دوستي ديرينه‌اي هم از قديم داريم.
اين تهيه‌کننده با اشاره به لوکيشن‌هاي اين مجموعه گفت: در حال حاضر، گروه در کاشان است. براي بخش‌هايي از کار دکور زديم. در عين حال از خانه طباطبايي‌ها هم استفاده کرده‌ايم. همچنين براي سکانس‌هايي از مجموعه از پرده آبي استفاده مي‌کنيم. تلاش مي‌کنيم فضاي اين مجموعه کاملا به دوران قجري نزديک شود و براي مخاطب هم باورپذير باشد.
مولايي درباره انتخاب بازيگران اين مجموعه گفت: وقتي ما پيش‌توليد سريال بانوي عمارت را شروع کرديم، همزمان حجم توليدات تلويزيون بالا رفت و همين کار ما را سخت کرد. ضمن اين که بودجه سريال هم پايين بود، اما همه مشکلات را پشت‌سر گذاشتيم. خوشبختانه يک گروه خوب و حرفه‌اي انتخاب شدند. ضمن اين که در کارهاي تاريخي، چون بازيگر، لباس و گريم خاصي دارد بايد درک درستي از نقش داشته باشد تا بتواند به بهترين شکل کارش را انجام بدهد. در مجموع از انتخاب بازيگران راضي‌ام.
روابط اجتماعي و انساني
عزيزالله حميدنژاد، کارگردان درباره اين که در سريال چرخ فلک به سراغ مسائل مبتلا به جامعه رفته بود و حالا با ساخت مجموعه بانوي عمارت يک درام تاريخي عاشقانه را تجربه مي‌کند، توضيح داد: مقطع تاريخي اين مجموعه برايم جذاب بود. در ضمن موضوعاتي که در سريال عنوان مي‌شود و تم عاشقانه‌اي که دارد، شخصيت‌هايي که در روابط اجتماعي و انساني عميق به سر مي‌برند و تلاش مي‌کنند همديگر را درک کنند و شرايط فرهنگي و اجتماعي زمان خودشان را به نحو احسن به نمايش بگذارند، برايم جذابيت زيادي داشت و باعث شد اين سريال را کار کنم.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا فقط يک قصه عاشقانه را در دل تاريخ تعريف مي‌کنيد يا به شرايط اجتماعي و سياسي آن زمان هم مي‌پردازيد، توضيح داد: مسلما علاوه بر تعريف درام عاشقانه در لايه‌هاي زيرين هم به شرايط اجتماعي و سياسي آن زمان مي‌پردازيم. فکر مي‌کنم اين سريال يکي از پرمخاطب‌ترين آثار تلويزيوني شود.
اين کارگردان درباره انتخاب پانته‌آ پناهي‌ها براي اين مجموعه گفت: پناهي‌ها نقش اصلي سريال را بازي مي‌کند، اما در حال حاضر نمي‌توانم توضيح بيشتري درباره اين شخصيت بدهم. با توجه به اقتضائات فيلمنامه، ما بهترين گروه را براي بازيگران اين مجموعه انتخاب کرديم که ترکيبي از بازيگران تئاتر، سينما و نابازيگران هستند.
حميدنژاد ادامه داد: لوکيشن‌هاي اين مجموعه در کاشان، تهران و قزوين واقع شده و با توجه به گروه حرفه‌اي بازيگران تلاش مي‌کنيم يک کار موفق ارائه کنيم.
وي درباره اين‌که آيا قصه بانوي عمارت زنانه است، توضيح داد: نقش زنان در اين مجموعه پررنگ است.
فيلي و نقش يک بازاري
محمد فيلي که در مجموعه بانوي عمارت بازي مي‌کند، درباره نقش اش به خبرنگار ما گفت: من قرارداد بازي در اين سريال را بسته‌ام، اما بازي من فروردين 97 شروع مي‌شود. قرار است نقش يک بازاري در زمان قاجار را بازي کنم. در حال حاضر در سريال «رنج پنهان» مشغول بازي هستم.
اين بازيگر با اشاره به بازي در مجموعه‌هاي تاريخي گفت: بازي در هر ژانري ويژگي‌هاي خودش را دارد. مسلما کارهاي تاريخي هم طعم و مزه خودش را دارد. البته من قبلا هم تجربه همکاري با حميدنژاد را نداشتم، اما وصف او را زياد شنيده‌ام.
تجربه يک نقش تازه با بانوي عمارت
شبنم فرشادجو، ديگر بازيگر مجموعه بانوي عمارت درباره نقشش به جام‌جم گفت: من نقش مهرالنسا، دايه همسر شازده را بازي مي‌کنم که نقش جالب و متفاوتي است. به هر حال فضاي سريال در زمان قاجار مي‌گذرد و همين به جذابيت‌هاي کار افزوده است.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا قبل از بازي در اين اثر، تحقيقي هم درباره اين مقطع زماني داشته است توضيح داد: من قبلاً در تئاتر مقطع قاجار را بازي کرده‌ام و به همين دليل با اين فضا آشنايي داشتم. در ضمن وقتي بازيگر لباس يک مقطع خاص تاريخي را مي‌پوشد و مثل آن دوران گريم مي‌شود، خيلي به او کمک مي‌کند به نقش نزديک شود. علاوه بر آن، نقش زنان هم در اين سريال پررنگ بوده و به جذابيت‌هاي اثر اضافه کرده است. اين بازيگر ادامه داد: نقشم در اين سريال تازه است و چنين ‌تجربه‌اي را در تلويزيون نداشتم. مهرالنسا يک زن جدي است. البته من نقش جدي قبلاً بازي کرده بودم، اما اين سريال ويژگي‌هاي خاص و منحصر به فرد خودش را دارد.
فرشادجو در پايان گفت: يکي از ويژگي‌هاي اين سريال حضور آقاي حميدنژاد در کسوت کارگردان است. قبلاً با او تجربه همکاري نداشتم. به کارش خيلي مسلط است و به سبک تئاتري کار مي‌کند. يعني يک ماه قبل از اين‌که کار شروع شود، جلسات دورخواني داشتيم و براي ضبط يک صحنه بارها تمرين مي‌کنيم تا بازي نابازيگران سريال يکدست شود و اين يک امتياز محسوب مي‌شود.
فاطمه عودباشي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش

ماهرخ عباسپور: حواشی مست عشق تقریبا هفته گذشته و ۴۸ ساعت پیش از اکرانش آغاز شد، همان فیلمی که اکران آن تقریبا یک هفته به تعویق افتاد و به پنجم اردیبهشت موکول شد و این تاخیر یک هفته‌ای بخاطر مسائل فنی رخ داد.

شاید بتوان گفت که «مست عشق» که مراحل اولیه ساخت آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است، یکی از پر حاشیه‌ترین فیلم‌های سینمای ایران به شمار می‌آید. بگذارید به روزهای ابتدایی شروع ساخت «مست عشق» بازگردیم؛ ۲۴ شهریور ۹۸ بود که اعلام شد قرار است داستان زندگی شمس و مولانا ساخته شود. اثری به نام «مست عشق» که حسن فتحی آن را کارگردانی می‌کرد و مهران برومند تهیه‌کننده‌اش بود. فیلمنامه را هم فرهاد توحیدی و حسن فتحی نوشتند. همان زمان هم اعلام شد که قرار است بازیگران و عوامل ایرانی و ترکیه‌ای همچون شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوراک توزکوپاران، بوران کوزوم و حسام منظور در این اثر حضور پیدا کنند. البته این فقط مقدمه‌ای بر حواشی داستان عاشقانه«مست عشق» با بازی شهاب جسینی و پارسا پیروزفر بود.

فیلم «مست عشق» با جذب ۲۰۸ هزار مخاطب از پنجم تا هفتم اردیبهشت رکورد بزرگی برای خود ثبت کرد.

این فیلم به کارگردانی حسن فتحی، برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری است که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا را به تصویر می‌کشد و بازیگران این فیلم نیز پارسا پیروزفر، شهاب حسینی و هانده ارچل هستند.

حالا دیگر بیش از یک ماه از اکران «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی، «بی‌بدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده، «ایلیا در جستوجوی قهرمان» به کارگردانی سید علی موسوی‌نژاد، «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری، «آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق و «پرویزخان»به کارگردانی، می‌گذرد و حدود دو هفته است که «سال گربه» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده و دو روز است که «مست عشق» روی پرده سینما رفته است.

فیلم «مست عشق» در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند. مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده و این رقم در دو روز کذشته به ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید و این میزان از فروش کمتر از ۴۸ ساعت جایگاه صدرنشین گیشه را از «تمساح خونی» گرفت و این فیلم را با تقریبا ۲۳۳ هزار مخاطب و فروش تقریبی ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در جایگاه دوم گیشه قرار داد. این فیلم با بازی الناز حبیبی، سعید آقاخانی و جواد عزتی روایت زندگی دو جوان ساده است که برای لو دادن یکی از مدیران شرکت که اهل قمار بازی است ناچار می‌شوند قمار کنند و برنده یک مبلغ هنگفت شوند و...

فیلم سینمایی «سال گربه» با ۱۹۶ هزار مخاطب و فروش ۱۰ میلیارد تومانی جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داده است. بهرام افشاری، سارا بهرامی و هومن برق نوررد از بازیگران این فیلم هستند در خلاصه داستان یک خطی فیلم سال گربه که بهرام افشاری بازیگر نقش اصلی آن است آمده است: داستان فیلم سال گربه داستان کسی است که دوست داشت معروف شود حالا به هر طریقی که شده.

در ادامه «بی بدن» با ۹۹ هزار مخاطب، «آسمان غرب» با ۳۲ هزار مخاطب، «ایلیا جست‌وجوی قهرمان» با ۳۰ هزار مخاطب، «آپاراتچی» با ۱۱ هزار تماشاگر، «نوروز» با ۸ هزار مخاطب و «پرویز خان» با فروش دو هزار بلیت به ترتیب جایگاه چهارم تا ششم گیشه را به خود اختصاص دادند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899883

دیگر خبرها

  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • عکس | عاشقانه ریما رامین‌فر با همسررش امیر جعفری
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • انعکاس چهره معلم در قاب جادو
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • «غریبه» سریالی درباره نخبه داروسازی به زودی روی آنتن می‌رود
  • یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش
  • (ویدئو) آهنگ عاشقانه‌ای که منوچهر هادی برای دخترش خواند