Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-20@02:05:23 GMT

90 % ایرانیان کم تحرک هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۰۵۵۳

30درصد ایرانیان فشار خون بالا دارند، یک چهارم مردم ایران نیز در هر دو گروه مرد و زن چربی خون بالا دارند، 90درصد کم تحرک هستند معاون آموزشی وزیر بهداشت و دبیر ستاد کنترل بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: 90 درصد ایرانیان کم تحرک هستند، 30درصد فشار خون بالا و 25درصد نیز چربی خون بالا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، باقر لاریجانی روز شنبه در نشست صبحانه کاری وزیر بهداشت و معاون امور زنان رئیس جمهوری در وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت از چند سال پیش با آمارگیری دقیق از وضعیت بیماری های غیر واگیر در کشور، اطلس بیماری های غیر واگیر را تهیه کرده است.
وی گفت: از 290 بیماری شناخته شده در کشور، عوامل خطر 60 بیماری در ایران رصد شده است و آمار شیوع آن را در اختیار داریم. چاقی، اضافه وزن، دیابت، فشار خون، چربی خون و کاهش فعالیت فیزیکی از جمله مهم ترین عوامل بروز بیماری های غیر واگیر در ایران است.
لاریجانی ادامه داد: 30درصد ایرانیان فشار خون بالا دارند، یک چهارم مردم ایران نیز در هر دو گروه مرد و زن چربی خون بالا دارند، 90درصد کم تحرک هستند.
دبیر کمیته کنترل بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: برخی زنان تصور می کنند، کارهای خانه هم جزو فعالیت فیزیکی است اما برای فعالیت فیزیکی باید ورزش و تحرک جدی تری داشته باشند و جبران کم تحرکی با این شوخی ها انجام نمی شود.
وی افزود: وزارت بهداشت تعهد داده است، تا سال 2020 حداقل 20 درصد از میزان کم تحرکی را در کشور کم کند با این روند معلوم نیست بتوانیم به این هدف برسیم.
وی گفت: در حوزه سلامت زنان وضعیت بیماری ها و اختلالات سلامت روان نیز نگران کننده است و از این نظر تفاوت آمار بین زنان و مردان مشهود است.لاریجانی افزود: متاسفانه مصرف سیگار و دخانیات نیز در بین زنان ایرانی رو به افزایش است و این مساله نیز به عوامل خطر بیماری ها در زنان اضافه شده است.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایرانیان جهان را به وجد آورد

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام تبریک کمیته ملی المپیک آمده است: قهرمانی مقتدرانه و ارزشمند تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای قهرمانی آسیا که با کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز همراه بوده است و رقابتهای دلاورانه و جانانه نمایندگان کشورمان برابر حریفان ، دل ایرانیان اقصی نقاط جهان را به وجد آورده و مایه خوشحالی و شور شعف ملت بزرگ ایران شد.

ضمن تبریک این قهرمانی به مسئولان زحمتکش فدراسیون،کادر فنی و افتخار آفرینان تیم ملی کشتی فرنگی برای افتخار آفرینان کشتی کشورمان در رقابتهای پیش رو آرزوی موفقیت داشته و امید است در سایه لطف باریتعالی و دعای خیر مردم و تلاش شما عزیزان نمایندگان کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در رقابتهای المپیک پاریس نیز با درخشش خود همچون گذشته دل مردم را شاد کنند.

کد خبر 6080518

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • تولید دستگاه حفاری زیر دریا، دستاوردی از ایرانیان
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایرانیان جهان را به وجد آورد
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد