Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@03:30:00 GMT

گـوش مردها به صداي زنان حساس است؟!

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۰۶۹۹

گـوش مردها به صداي زنان حساس است؟!

خبرگزاري آريا -

مهم نيست تا چه اندازه حق داريد! ممکن است کسي که مي‌خواهيد با دلايل‌تان قانعش کنيد، هيچ وقت استدلال‌ها و حرف‌هاي‌تان را نشنود اما باور کنيد نشنيده گرفتن حرف‌هاي‌تان تنها تقصير او نيست و اين ادعاي محققان که گوش مردها به صداي زنان حساسيت دارد تنها بهانه او براي فراموش کردن توصيه هاي شما نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگر از راه و رسم گفت‌وگو بي‌خبر باشيد، هر چه مي‌گوييد همسرتان از يک گوش مي‌شنود و از گوش ديگر بيرون مي‌کند. پس تا اين زندگي از آنچه که مي‌خواهيد بيشتر فاصله نگرفته، اين مطلب را بخوانيد و با کمک اين راه‌ها، پنبه را از گوشش بيرون‌بياوريد.
مذاکره کنيد نه جنگ
براي ايجاد اعتماد، فرد مقابل‌تان بايد فکر کند نظر شما، بهترين و عملي‌ترين نظري است که تا به حال شنيده است اما ناديده گرفتن احساسات او مي‌تواند تير خلاص را به اين گفت‌وگو بزند. اين احساس ناخوشايند باعث خواهد شد که به جاي ادامه دادن گفت‌وگو سپر دفاعي را در دست بگيرد و به جاي آنکه پذيراي حرف‌هاي شما شود، خودش را به نشنيدن بزند. در چنين شرايطي، حتي اگر به شما اجازه دهد که برنده بحث شويد، بردتان واقعي نخواهد بود. بدون توجه به احساسات همسرتان، هرگز اين بازي را نمي‌بريد، بلکه تنها مي‌توانيد حرف آخر را بزنيد و به مکالمه پايان دهيد. همسر شما بايد احساس کند نتيجه اين مذاکره بيشتر از آنکه به نفع شما تمام شود، مي‌تواند نظر او را جلب کند.
- نگوييد اين اتفاق بايد بيفتد چون مي‌خواهم، چون من مي‌گويم.
- براي رسيدن به هدف‌تان گرو کشي نکنيد و نگوييد اگر تو حرفم را نپذيري من هم تلافي مي‌کنم.
- صداي‌تان را پايين بياوريد. فضايي که ميان شما ايجاد مي‌شود، فضاي مذاکره است نه جنگ.
توهم توطئه نداشته باشيد
حتي اگر شريک زندگي‌تان با شما مخالفت مي‌کند يا احساسات‌تان را در بحث ناديده مي‌گيرد، به خود بگوييد که او قصد رنجاندنم را ندارد. به اين فکر کنيد که او با برنامه‌ريزي قبلي براي رنجاندن شما قدم برنداشته و آگاهانه نمي‌خواهد به شما و احساسات‌تان لطمه بزند.
باور کنيد آدم ها آن‌طور رفتار مي‌کنند که به نظرشان درست مي‌آيد و هميشه پشت اشتباهات‌شان آرزوي ضربه زدن به ديگران پنهان نشده است، پس کمي‌صبور باشيد و با محبت و دلسوزي بيشتري حرف‌هايش را بشنويد.
وقتي به استدلال‌هايي که مي‌آورد گوش دهيد، بهتر مي‌توانيد اشتباهاتي که در ذهنش مي‌گذرد را پيدا کنيد و با آوردن دلايل درست و منطقي ذهنياتش را تغيير دهيد. اين جريان به شما فرصت به اشتراک گذاشتن نظرات‌تان را مي‌دهد و باعث مي‌شود جريان گفت‌وگو را در دست بگيريد.
- به محض مخالفت‌تان با يک موضوع، بحث را شروع نکنيد. کمي‌به دلايل‌تان فکر کنيد و با جملاتي پخته به بحث وارد شويد.
- اشتباهات قبلي‌اش را به رخش نکشيد و نگذاريد پاي گذشته به اين مکالمه باز شود.
- وقتي حرف مي‌زند سکوت کنيد و نشان دهيد که به تک تک جملاتش فکر مي‌کنيد.
بردن را فراموش کنيد
يک گفت و گوي موفق، بر پايه احترام متقابل مي‌چرخد. اگر شما خودتان را داناي کل بدانيد و اين تصور را ايجاد کنيد که قصد قبولاندن نظرتان به او را داريد، هيچ وقت شنيده نمي‌شويد. حتي اگر با نگاهي که همسرتان به موضوع دارد مخالفيد، باز هم به او و نظرش احترام بگذاريد. شما اين شانس را داريد که به او براي درک بهتر موضوع کمک کنيد اما تنها زماني مي‌توانيد از اين فرصت استفاده کنيد که شمشير را از رو نبسته باشيد.
- نگذاريد لجبازي به اين گفت و گو وارد شود و به جاي برد به دنبال حل مسئله باشيد.
- پاي کساني که مي‌دانيد همسرتان روي آنها حساس است را به اين بحث باز نکنيد تا حالت دفاعي به خود نگيرد.
- هنگام بيان کردن ايده‌هاي‌تان، گاهي بگوييد «درست مي‌گويي! حالا نظرت راجع به اين راه چيست؟»
مراقب واکنش‌هاي‌تان باشيد
آرام و حساب شده قدم برداريد تا نبض گفت و گو را به دست بگيريد. يادتان نرود وقتي از کوره در مي‌رويد و مي‌خواهيد از نظرات‌تان دفاع کنيد، در واقع برگ برنده را به دست طرف مقابل‌تان مي‌دهيد، پس نفس عميق بکشيد و اجازه ندهيد تنش‌هاي دروني‌تان از زير پوست شما بيرون بزند و کنترل ماجرا را براي‌تان سخت کند. به جاي آنکه در مذاکره به فکر کنترل ديگري باشيد، خودتان را کنترل کنيد.
زبان بدن گاهي از جملات هم موثر است، پس مراقب حرکات‌‌تان باشيد.
- نگذاريد صداي‌تان از مدار آرامش خارج شود و حالت تهديد به خود بگيرد.
- به محض ورود تنش به گفت و گو، بگوييد «من به حرف‌هايت فکر مي‌کنم و بعدا دوباره در اين مورد صحبت مي‌کنيم.»
منبع:مجله سيب سبز


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین شاداب پرسپولیس قبل از دیدار حساس برابر سپاهان

آخرین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس قبل از رویارویی با سپاهان عصر دیروز برگزار شد. سرخپوشان پایتخت بعد از حضور در جلسه فنی تمرین خود را آغاز کردند. مرور برنامه‌های تاکتیکی و فوتبال هدفمند بخش‌های مختلف این تمرین یک ساعته بود.

سرخپوشان با روحیه بالا در این تمرین شرکت کردند و سپس برای حضور در اردوی پیش از بازی با سپاهان عازم هتل شدند.

تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۹:۳۰ امروز در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان می‌رود.

دیگر خبرها

  • عارف غلامی به بازی حساس رسید
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / سکه لب مرز حساس ایستاد
  • اقدام جوانمردانه بازیکنان نفت در شرایط حساس
  • هوای اصفهان و زرین شهر ناسالم برای گروه های حساس
  • ترکیب استقلال برای دیدار با تراکتور
  • ترکیب هوادار در بازی حساس با صنعت نفت
  • ترکیب تیم فوتبال استقلال اعلام شد/ ترکیب سرخپوشان برای دیدار حساس
  • کاپیتان پرسپولیس به ترکیب برمی‌گردد
  • محروميت ناگهانى قبل از نیمه نهایی حساس لیگ!
  • تمرین شاداب پرسپولیس قبل از دیدار حساس برابر سپاهان