Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@15:38:46 GMT

هيچ کس بعد از ازدواج آدم نمي شود!

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۰۷۰۰

هيچ کس بعد از ازدواج آدم نمي شود!

خبرگزاري آريا -

ازدواج نه کسي را تغيير مي دهد و نه زمينه نفوذ و اثرگذاري ديگران را بر فرد آسان تر مي کند. در حقيقت، ازدواج اغلب صفات نامطلوب را برجسته تر مي کند. به اين ترتيب ممکن است چند ماهي از عقد يا زير يک سقف رفتن تان بگذرد و آن وقت متوجه شويد خصوصيات همسرتان آزارنده تر از آن است که آنها را تاب بياوريد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تغيير دادن همسر يکي از باورهاي منفي و نادرستي است که بسياري از دختر و پسرها درگير آن هستند. اين باور در ميان نسل‌هاي قديمي‌تر به وضوح وجود داشت و با اينکه تقريباً از تمام بوته‌هاي آزمون، ناکام و سرافکنده بيرون آمد، امتداد آن، به اشکال جديد و فرم‌هاي ديگر در ميان نسل حاضر هم خود را نشان مي‌دهد!
باور همسر خود را بعد از ازدواج تغيير مي‌دهيم و او را با توجه به سليقه و عقايد خود، به شکل جديدي که مي‌خواهيم، در مي‌آوريم، يعني انسان را موجودي‌ مانند مجسمه تصور کردن که از جنس سنگ است و مي‌توان آن را به هر شکلي‌ تراش داد! انسان موجودي انتخاب‌گر است که در شرايط فرهنگي اجتماعي خاصي رشد کرده و عقيده و نظر دارد و قبل از ازدواج، عمري را با سليقه و باورهاي خود زندگي کرده و شخصيتش تا حدود زيادي شکل گرفته است.جالب است که در کمتر تعامل يا حتي معامله‌اي، چنين ديدگاهي وجود دارد.
بدبختشان نکنيد
همان طور که جوانان بايد يک سري مهارت هاي پيش از ازدواج را براي ساختن يک زندگي مشترک موفق فرا بگيرند، خانواده ها هم بايد با يک سري مهارت ها آشنا باشند. گاهي ديده مي شود خانواده ها به خاطر دلسوزي زيادي که نسبت به فرزندشان دارند، رفتارهاي اشتباهي انجام مي دهند و به عاقبت آن فکر نمي کنند. يک نمونه از اين رفتارهاي اشتباه، توجه نکردن به ظاهر خواستگار فرزندشان است. معمولا چنين خانواده هايي به اين فرض اميد مي بندند که فرد با توجه به فرهنگ و اصالت خانوادگي اش، تغيير مي کند. در صورتي که وقتي شخصيت فردي در نوجواني و جواني شکل گرفته باشد، به شدت تغيير آداب و رفتار براي او سخت خواهد بود.
آدم مي شود!
گاهي پدر و مادري که خودشان در تربيت فرزندشان کوتاهي کرده اند، براي فرزندشان به سراغ همسراني مي روند که آن همسر، فرزندشان را تربيت کند.
نکته جالب اين است که اين رفتار بيشتر از سوي پدر و مادر پسرها ديده مي شود در حالي که در ازدواج، به اين دليل که معمولا دختر از پسر کوچک تر است، اين دخترها هستند که از رفتارهاي همسرشان الگو مي پذيرند. بنابراين اين توقع پدر و مادر که فرزندشان بعد از ازدواج اصلاح شود، توقع بسيار نابه جايي است.
براي مثال، پدر و مادري که فکر مي کنند پسر معتادشان يا پسري که اهل کار نيست و روابط نامناسبي دارد، با ازدواج درست مي شود، توجه کنند که به دليل بي انگيزگي چنين افرادي براي تغيير، چنين اتفاقي پس از ازدواج نمي افتد. بنابراين خانواده ها اساسا اين فرضيه را که فرزندمان بعد از ازدواج سر به راه مي شود کنار بگذارند و حداقل دنبال دخترها و پسرهايي نروند که مجبور شوند به دروغ به آن ها بگويند که فرزند ما خوب است و بعد از ازدواج دروغ شان مشخص شود.
اين ها عوض نمي شوند
بسياري از ويژگي‌هاي نامطلوب قابل تغييرند، ولي نه توسط همسر يا ديگران؛ بلکه اين خود فرد است که مي‌بايست اقدام به تغيير آنها کند. به همين دليل تعدادي از روانشناسان، برخي ويژگي‌هايي را که اغلب قابل تغيير نيستند، فهرست کرده‌اند و توصيه‌شان اين است که به دليل تأثير سوء اين ويژگي‌ها بر خود فرد و طرف مقابل، بهتر است از وارد شدن به اين حوزه‌ها کلاً خودداري شود، اين ويژگي‌ها مختصراً عبارتند از:
- اعتياد: بدين علت که مصرف مواد مخدر و اعتيادآور، شخص را به صورت يک برده در مي آورد و قابليت او را براي درک و احساس به شدت مختل مي‌کند‌.
- خشم شديد و غير معمول: باعث مي‌شود ديگران تا آخر عمر از شخص وحشت داشته باشند و توسط خشم او کنترل شوند.
- کنترل و سختگيري زياد: باعث مي‌شود هرگز احساس آزادي عمل و رفتار، و امکان شکوفايي استعدادها و خلاقيت‌ها وجود را نداشته باشد.
- عدم شکل‌گيري شخصيت بالغ در فرد: اغلب منجر به عدم مسۆوليت‌پذيري مالي و اقتصادي، غير قابل اعتماد بودن و بي‌هدفي و بي‌انگيزگي در طول زندگي مي‌شود. به اين موارد بالا مي‌توان اختلالات جنسي، داشتن دوران کودکي پرآسيب، داشتن روابط التيام نيافته (با همسر يا نامزد قبلي) و… را هم اضافه کرد. بنابراين، عقل سليم حکم مي‌کند هرگز همسري را انتخاب نکنيم که در پي تغيير دادن او هستيم.
تحقيق کنيد
در هر شرايطي تحقيق براي ازدواج، کاملا لازم و ضروري به نظر مي رسد و نبايد براي چنين امر مهمي فقط به ظاهر افراد يا ويژگي هاي خانوادگي اکتفا کرد. تحقيق کردن با آشنا بودن با خانواده طرف مقابل هيچ منافاتي ندارد.
اين که يکي از خانواده ها فکر مي کند چون خانواده طرف مقابل را مي شناسد پس نيازي به تحقيق نيست يک اشتباه بسيار بزرگ است که ممکن است باعث مشکلات زيادي در زندگي فرزندشان شود. به نظر من تحقيقات بايد بسيار سختگيرانه باشد و هر خواستگاري را بايد در 5 مرحله مورد تحقيق قرار داد که به ترتيب تحقيق از: دوستان نزديک و صميمي، محل تحصيل، محل کار، محل سکونت و اقوام و آشنايان لازم به نظر مي رسد. با اين حال و با چنين تحقيقي اميد مي رود که بتوان به شناخت خوبي از خانواده طرف مقابل و خواستگار دست يافت.
منبع:خراسان، زيباشو


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.

گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.

پرداخت وام ازدواج با یک ضامن​

پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.

او افزود: این که بانک مطرح می‌کند دو ضامن برای تسهیلات قرض‌الحسنه نیاز است موارد استثنایی است که توجیهاتی مانند این دارد که گاهی ضامن اول که فرد معرفی می‌کند توان بازپرداخت ضعیفی دارد که در اینجا ممکن است بانک‌ها برخلاف مصوبه بانک مرکزی اعلام کنند که متقاضی یک نفر دیگر را هم معرفی کند تا دو نفر ضامن شوند.

در همین راستا و با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳ هم روز گذشته اعلام شد: در رابطه با تسهیلات ازدواج پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

امکان گزارش دهی تخلفات حوزه تسهیلات ازدواج فراهم است

بانک مرکزی هم اعلام کرده است: مردم می‌توانند هر گونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند که از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها است.

گفتنی است، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هیچ وجه دوبار پرداخت نمی‌شود و هر فرد تنها یکبار می‌تواند از تسهیلات ازدواج استفاده کند.

٢٢٣٢٢٢

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896817

دیگر خبرها

  • یافتن همسر مناسب مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده
  • رسوایی مقامات اسرائیلی در فریب شهرک‌نشینان
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • معرفی موسسات ازدواج در برنامه «بیا وسط»
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • تجلیل از دست‌اندرکاران رویداد کشوری جامعه پرداز در همدان
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی