Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد – مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به کاهش قبولی شرکت کنندگان در کنکور لرستان، عوامل این موضوع را تشریح کرد.

به گزارش امتداد نیوز، خدانظر دریکوند شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان به مطالبی که اخیرا در خصوص عدم موفقیت دانش آموزان و ضعف آموزش و پرورش در کنکور سراسری اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۰ رتبه کنکور استان ۲۷، سال ۹۱ رتبه ۲۸، سال ۹۲ رتبه ۳۰، سال ۹۳ رتبه ۳۱، سال ۹۴ رتبه ۳۲ و سال ۹۵ رتبه ۳۱ کشوری را داشته ایم و باید گفت که از نظر کنکور در سطح کشور، شرایط خوبی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: ۵۵ درصد شرکت کنندگان کنکور استان زن و ۴۵ درصد هم مرد هستند و درصد قبولی هم از ۴۸ درصد در سال ۹۰ به ۲۶ درصد در سال ۹۵ کاهش یافته است.

دریکوند گفت: در مجموع درصد قبولی کنکور در کشور از ۵۴ درصد به ۳۷ درصد کاهش یافته است و اختلاف پذیرفته شدگان ما با کشور هم چندان زیاد، نیست.

وی اضافه کرد: درصد قبولی زنان استان از ۴۷ درصد به ۲۴ درصد و درصد قبولی مردان از ۴۸ درصد به ۲۸ درصد کاهش یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: در تراز نمره هم ۴ استان کشور بعد از ما قرار دارند ولی عوامل مختلفی در وضعیت کنونی کنکور استان، دخیل هستند.

دریکوند گفت: ۵۵ درصد داوطلبین کنکور استان زنان هستند که متاسفانه در انتخاب رشته، استان های دور را انتخاب نمی کنند و برخی از آنها هم رشته برایشان خیلی مهم است و اصلا انتخاب رشته نمی کنند.

وی اضافه کرد: ما اگر تعداد غایبین از کنکور را هم اضافه کنیم، رتبه ما بهتر می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: از ۳۶ هزار نفر شرکت کننده در کنکور سال ۹۵ میزان ۷۰ درصدشان مربوط به کنکور تجربی سال قبل بوده اند.

دریکوند تصریح کرد: از این ۳۶ هزار نفر فقط ۳۰ درشان دانش آموز سال اولی بودند و ۲۴ هزار و ۱۹۷ نفر یعنی بیش از ۶۰ درصدشان رشته شان تجربی بوده و این در حالیست که متوسط رشته تجربی در کشور ۴۵.۵ درصد است.

وی افزود: میانگین نمره امتحان نهایی هم از دیگر مشکلات ما بوده که نسبت به سال قبل که ۳۱ بوده ایم وضعیتمان بهتر شده و به رتبه ۲۶ دست یافته ایم یعنی در یک سال ۵ رتبه رشد کرده ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: از دیگر مشکلات ما این است که دانش آموزان ما در رشته های تجربی مثل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … از دیگر استان ها پذیرش داریم و درحالی که دانش آموزان ما در انتخاب رشته، استان های برخوردار را انتخاب می کنند و در رقابت با دانش آموزان شهرهای بزرگ، عقب می مانند.

دریکوند گفت: از نظر رتبه زیر هزار نیز ما در سال ۹۴ تعداد ۴۱ رتبه و در سال ۹۵ هم ۵۲ رتبه زیر هزار کسب کردیم که در مجموع از این نظر ۳۰ درصد رشد داشتیم.

true برچسب ها : آموزش و پرورش لرستان خدانظر دریکوند کنکور true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه کسب می‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم وزیر آموزش و پرورش در صفحه‌ ویراستی خود نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجومعلمان ورودی 98 و  99 دانشگاه فرهنگیان ( که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند ) در مرحله ارتقا رتبه‌بندی 10 امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها 6 امتیاز و در بخش سنوات تجربی 4 امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر میکنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها
  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان