Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير کشور با بيان اينکه کارهايي که در بحث اربعين انجام مي‌دهيم بايد باثبات و ماندگار باشند، گفت: بايد يک طرح جامع در ستاد اربعين تعريف شود تا به کمک آن طرح، همه ابعاد را در نظر گرفته و کارها را با ثبات بيشتري انجام دهيم.
به گزارش ايسنا، عبدالرضا رحماني‌ فضلي در نشست شوراي اربعين استان خوزستان که در فرمانداري آبادان برگزار شد، اظهار کرد: مراسم اربعين امسال نسبت به سال‌هاي قبل از نظم و انسجام مناسبي برخوردار بود و در اين زمينه شاهد رضايت مردم بوديم و اميدواريم براي سال‌هاي آينده نيز اين روال با برنامه‌ريزي‌هاي توسعه‌اي که صورت مي‌گيرد، ادامه پيدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اميدواريم مراسم اربعين را در شأن و جايگاه امام حسين (ع) برگزار کنيم، افزود: خدمات، زيرساخت‌ها، امنيت، حمل‌ونقل و... مسائلي هستند که بايد به آنها براي سال‌هاي آينده توجه جدي شود و تلاش شود تا در سال‌هاي بعدي مساله اربعين عميق‌تر و اساسي‌تر مورد توجه قرار گيرد.
وزير کشور با بيان اينکه در ايام اربعين بيش از 60 ميليون وعده غذايي به زوار داده شد، تصريح کرد: در بحث برگزاري مراسم اربعين بايد از ظرفيت و توان بومي مردم استفاده شود. دولت توان تامين چنين بودجه‌اي براي بحث اربعين را ندارد و ارزش اين مسائل به آن است تا خود مردم برگزارکننده مراسم اربعين باشند.
رحماني فضلي عنوان کرد: بايد تلاش شود تا با برنامه ريزي بهتر و تقسيم کار مناسب‌تر بتوانيم مجموعه کارهايي را که در بحث اربعين انجام مي‌دهيم کارهايي باثبات و ماندگار باشند. بايد طرحي جامع در ستاد اربعين تعريف شود تا به کمک آن طرح، همه ابعاد را در نظر گرفته و کارها را با ثبات بيشتري انجام دهيم.
وي گفت: جابه‌جايي حدود دو ميليون و 300 هزار نفر در 20 روز براي ايام اربعين يک کار عظيم است که با هماهنگي‌هاي بسيار زياد انجام مي‌گيرد. اينکه همه سرويس‌ها و خدمات براي اين تعداد از زائران مهيا شود تا آنها از در خانه خود به کشور عراق بروند و به لطف خدا مجددا به کشور بازگردند، کاري بسيار سخت است.
وزير کشور بيان کرد: اربعين را بايد به عنوان يک امر اعتقادي و فرهنگي عظيم معرفي کنيم تا در جهت تعالي و رشد و بهبود اعتقادات و کمک به نظام جمهوري اسلامي از آن بهره‌برداري شود و همه تلاش کنند تا اين ابعاد اربعين را تقويت کنند.
رحماني فضلي با بيان اينکه همه بايد در جهت بارور کردن بعد اعتقادي و فرهنگي اربعين تلاش کنند، گفت: چشم همه دنيا به مساله اربعين است و در اين زمينه کشور ايران هر چه بتواند بهتر عمل کند، قدرت مديريت ايران به خوبي به نمايش در خواهد آمد.
وي ادامه داد: ايران به عنوان کشوري که به حکومت ديني اعتقاد دارد بايد موضوع اربعين و عاشورا را فراتر از مرز شيعه و اسلام ببيند و يک الگوي انساني و بشري بسيار مطلوب را از منظر افکار عمومي براي جهان معرفي کند.
وزير کشور عنوان کرد: بحث صلح، دينداري، عقل، عشق، ظلم ستيزي و عدالت موضوعاتي هستند که در بحث عاشورا و اربعين نهفته هستند و در حال حاضر بشر به دنبال اين مسايل است. دنيا اکنون تشنه صلح، عدالت و آزادي است و اين نيازي است که اکنون همه کشورها به دنبال آن هستند.
رحماني فضلي اظهار کرد: سال گذشته يکي از اصلي‌ترين مشکلات در بحث اربعين و تردد زوار، بحث ورود افراد بدون ويزا به کشور عراق بود که خوشبختانه امسال با هماهنگي‌هايي که در دستگاه‌هاي مختلف انجام گرفت، تقريبا مي‌توان گفت که هيچگونه ورود بدون مجوز به کشور عراق نداشتيم و اين مساله يک گام بسيار بلند است.
وي با بيان اينکهامسال همکاري ميان ايران و عراق در بحث ايام اربعين بسيار بهتر بود، گفت: در حوزه حمل و نقل، امنيت و تدارکات امسال اقدامات بسيار خوبي را شاهد بوديم. امسال در مرزها هيچ‌گونه ترافيک، تراکم بيش از حد جمعيت و راهبندان را شاهد نبوديم و همه دستگاهها پاي کار آمدند و تلاش کردند تا مشکلات حل شوند.
وزير کشور تصريح کرد: استان خوزستان و استان ايلام نقش بسيار خوبي در برگزاري مراسم اربعين داشتند و در اين زمينه بايد از استانداران اين دو استان و همه دستگاههاي اجرايي که تلاش کردند تا اين مراسم به بهترين شکل برگزار شود، تشکر کرد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت موسوم به اوپک گزارش داد که عراق و قزاقستان مازاد تولید نفت خود را که حدود یک میلیون بشکه در روز است تا پایان سال جاری میلادی به طور کامل جبران خواهند کرد.

براساس گزارش المیادین، اوپک اعلام کرد که یک کارگاه آموزشی سازنده با قزاقستان، عراق و منابع ثانویه در مورد طرح‌هایی برای جبران مازاد تولید برگزار کرده است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرآیند مبادله موفق با هدف به اشتراک گذاشتن برنامه‌های جبرانی برای عراق و قزاقستان برای مقادیر مازاد تولید در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۲۴ که در مجموع حدود ۶۰۲ هزار بشکه در روز برای عراق و ۳۸۹ هزار بشکه در روز برای قزاقستان بود، انجام شد.

اوپک اعلام کرد که برنامه‌های مشترک بین دو کشور به تفصیل نشان می‌دهد که کل مقادیر اضافی تا پایان سال جاری جبران خواهد شد.

وزارت انرژی قزاقستان ماه گذشته اعلام کرد که این کشور به توافق اوپک پلاس متعهد است و به تدریج مازاد تولید را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در طول سال جبران خواهد کرد.

قزاقستان خاطرنشان کرد: در پی تصمیم پنجاه و سومین نشست کمیته نظارت وزرای مشترک، قزاقستان طرح جبرانی مفصلی را تهیه کرد که بر اساس آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به تدریج مازاد تولید را جبران خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی