Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ گارد ساحلی اسپانیا روز شنبه اعلام کرد بیش از دویست و پنجاه آواره و مهاجر غیرقانونی که قصد داشتند با پنج قایق ابتدایی از مغرب به اسپانیا بروند در دریای مدیترانه رهگیری شدند.

گارد ساحلی اسپانیا اعلام کرد نیرو‌های ساحلی امروز دویست و پنجاه و یک مهاجر غیرقانونی را در دریای آلبوران رهگیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان این افراد چندین زن و کودک نیز وجود دارند.

طبق اعلام سازمان بین المللی مهاجرت، از ژانویه گذشته تا کنون بیش از پانزده هزار و چهارصد مهاجر غیرقانونی از مسیر مدیترانه خود را به اسپانیا رسانده اند و در همین مدت یکصد و پنجاه و پنج نفر نیز در این سفر پرخطر جان خود را از دست داده اند.

سازمان بین المللی مهاجرت شمار مهاجران غیرقانونی و آوارگانی را که از ابتدای امسال تا کنون در دریای مدیترانه کشته شده اند دو هزار و نهصد و بیست و پنج نفر اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، این منبع در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد از ژانویه امسال یکصد و پنجاه و چهار هزار و ششصد و نه مهاجر غیرقانونی از راه‌های دریایی خود را به خاک اروپا رسانده اند. هفتاد و پنج درصد از این افراد وارد ایتالیا شده اند و بقیه به یونان، قبرس و اسپانیا رفته اند.

سازمان بین المللی مهاجرت اوت امسال پیش بینی کرده بود امسال اسپانیا از نظر ورود آوارگان غیرقانونی از یونان نیز سبقت خواهد گرفت و به دومین ورودی آوارگان غیرقانونی در اتحادیه اروپا تبدیل خواهد شد.

طبق اعلام این سازمان بین المللی، گر چه شمار ورود آوارگان و پناهجویان از طریق دریای مدیترانه به اسپانیا با آمار آوارگانی که از همین مسیر خود را به ایتالیا رسانده اند، قابل مقایسه نیست، پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده شمار پناهجویانی که خود را به اسپانیا می‌رسانند نسبت به آن‌هایی که به یونان وارد می‌شوند، بیشتر خواهد بود و دولت اسپانیا باید از همین حالا خود را برای موج جدید هجوم آوارگان در ماه‌های آینده آماده کند.

طبق اعلام سازمان بین المللی مهاجرت، مقامات اسپانیا به تنهایی و به شکلی مسئولانه با هجوم آوارگان به کشورشان مقابله می‌کنند، اما اگر هجوم آوارگان به این کشور شدت پیدا کند، بدون تردید مادرید به کمک‌های منطقه‌ای و بین المللی نیاز پیدا خواهد کرد.

به رغم اجرای برخی تدابیر منطقه‌ای از جمله آموزش نیرو‌های ساحلی لیبی که از معابر اصلی آوارگان آفریقایی به سمت اروپا محسوب می‌شود و همچنین عملیات سوفیا که کشور‌های اروپایی به منظور مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی در مدیترانه به اجرا گذاشته شده اند، هجوم آوارگان به کشور‌های اروپایی از طریق دریای مدیترانه ادامه دارد.

انتهای پیام/

۲۵۰ آواره و مهاجر غیرقانونی در مدیترانه رهگیری شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ۱۷ هزار نظامی آمریکایی و فیلیپینی، از امروز دوشنبه به مدت سه هفته، رزمایشی مشترک را برگزار می‌کنند که شامل مانور در آبراه کلیدی دریای چین جنوبی می‌شود.

رزمایش ازآن‌جهت اهمیت دارد که پکن-مانیل درباره مالکیت بخشی از دریای چین جنوبی با یکدیگر اختلاف دارند.

فرانسه و استرالیا هم که روابط نظامی با فیلیپین را توسعه داده‌اند، در این رزمایش دریایی مشارکت دارند.

نکته مهم دیگر در رزمایش اخیر این است که برای اولین بار در خارج از آب‌های سرزمینی فیلیپین برگزار می‌شود.

رزمایش‌های سالانه «شانه‌به‌شانه» که از امروز تا ۱۰ ماه میلادی می‌ادامه دارد، در میانه تنش دیپلماتیک و تقابل‌های دریایی فیلیپین و چین ازجمله استفاده از جریان فشار آب قوی علیه شناور‌های فیلیپین و درگیری‌های لفظی برگزار می‌شود.

مقام‌های رسمی پکن-مانیل می‌گویند که رزمایش مشترک علیه هیچ کشور ثالثی نیست، اما به بهبود همکاری نظامی میان دو کشور منجر می‌شود.

به گزارش آنا، واشینگتن دقیقاً یک هفته قبل از آغاز این رزمایش، اعلام کرد که یک سامانه موشکی میان‌برد (MRC) را که به نام تایفون نیز شناخته می‌شود، در جزیره «لوزون شمالی» فیلیپین مستقر کرده است.

برآورد تحلیلگران با توجه به اینکه این سامانه می‌تواند مواضع چین را هدف قرار دهد، این است که پکن ممکن است نیروی‌های خود را در منطقه دریای چین جنوبی افزایش دهد و به‌این‌ترتیب تنش در منطقه بالا بگیرد.

آبان سال گذشته نیز آمریکا و فیلیپین توافقنامه همکاری هسته‌ای غیرنظامی امضا کردند که به واشینگتن اجازه می‌دهد فناوری و مواد هسته‌ای را به مانیل صادر کند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند