Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@14:30:49 GMT

خواب برف چه تعبیری دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۰۹۸۷

خواب برف چه تعبیری دارد؟

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امام صادق (ع) فرمود: «درباره خواب دیدن‌ها بیندیش، خداوند راست و دروغ آن را با هم در آمیخته، چرا که اگر همه آن خواب دیدن‌ها، راست باشد، همه انسان‌ها پیامبر خواهند شد، و اگر همه دروغ باشد، بیهوده و بى‌فایده خواهد گردید».

حضرت امام جعفر صادق (ع) می‌فرمايد: «ديدن برف به خواب بر شش وجه است، اول: رزق و روزی، دوم: زندگانی، سوم: مال بسيار و ارزانی نرخ‌ها، چهارم: لشگر بسيار، پنجم: بيماری، ششم: غم و اندوه».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بيند در تابستان برف جمع می‌كرد، دليل كه مال بسيار و حلال جمع كند.

اگر به زمستان جمع می‌كرد، دليل كه به عيش خوش گذراند و منفعت بسيار يابد.

يوسف نبی عليه السلام گويد: «ديدن برف عذاب و فتنه بود»

محمد بن سيرين می‌گويد: «برف به خواب ديدن، غم و اندوه و عذاب است، مگر اندكی ديده بود. اگر در زمستان برف بيند، يا به جايگاهی كه پيوسته در آنجا برف است، دليل كه اهل آن موضع را غم و اندوه رسد».

 جابرمغربی می‌گويد: «ديدن برف به خواب لشگر هزيمتی است، خاصه كه با برف بيند».

  ابراهيم كرمانی می‌گويد: «برف به خواب ديدن در سردسير، دليل بر خير و نيکی كند و در گرمسير، دليل بر غم و اندوه و قحط است. اگر بيند برف به وقت خود می‌خورد، بهتر از آن است كه بی‌وقت بود».

 منوچهر مطيعی تهرانی گويد: «برف در خواب غم و اندوه است. روزهايی که برف می‌بارد هوا گرفته، ابر و مه غليظ آسمان را پوشانده، آمد و رفت و معاشرت کم می‌شود و بيشتر مردم اگر سر کار نباشند وقت خود را در خانه و در کنار آتش می‌گذرانند. در اين حالت انسان غمگين می‌شود. همين حالت در خواب هست با اين تفاوت که غمگين هست و آنگاه خواب برف می‌بيند زمينه غم در روح و ضمير او وجود دارد و با اين زمينه چون می‌خوابد برف در خواب می‌بيند. عموم معبران برف را غم و اندوه و کسالت تعبير کرده‌اند و فقط اين می‌ماند که برف را چگونه و کجا ببينيم. اگر در خواب ببينيد جايی برف می‌بارد که آنجا را نمی‌شناسيد ابن سيرين نوشته برای صاحب آن جا و مکان غمی می‌رسد ولی اين خواب گويای بيم از غم و اندوهی است که نمی‌دانيد عامل آن چيست. اما هست و در روزهای آينده نيز با شما همراه خواهد بود. اگر ببيند که در تابستان برف جمع می‌کند بيان کننده يک غنيمت است و غنيمت چيزی است که رايگان و بی‌زحمت به دست شما برسد. اين خواب به بيننده می‌گويد که سودی از جايی نصيب او می‌شود که انتظارش را ندارد و اگر در زمستان ديديد که برف پارو می‌کند و برف را دور می‌ريزد کسالت و غم و اندوه را از خود می‌زدايد. بيرون بردن برف از خانه نيز دور کردن غم خانوادگی است. از کرمانی نقل است که برف در سردسير خير و برکت است و در گرمسير غم و اندوه».

 

 انتهای پیام/

تعبیر خواب برف

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است

حسین بامیری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد : همانطور که نبی مکرم‌ اسلام (ص) کار و کوشش را همانند جهاد در راه خدا مقدس دانسته و کارگر را به مجاهد فی سبیل‌الله تشبیه می‌نماید و همان اجر و پاداش را برای او متذکر می‌گردد.

وی تصریح کرد: آیین مقدس اسلام کار مفید و سازنده را عبادت تلقی نمود و رشد تعالی انسان را تنها در سایه کار و کوشش می‌داند، در دین مبین اسلام نیل به مدارج عالیه کمال و راه رسیدن به مراتب پیشرفت، صرفاً در سایه کار و تلاش آگاهانه براساس معیارهای الهی بوده، و به همین جهت اسلام با عبادت تلقی کردن کار و کوشش، انسان‌ها را توصیه به رعایت آداب و شرایط عبادت در انجام کارهای مختلف کرده است.

بامیری بیان داشت : نگاهی که دین مبین اسلام به جامعه کارگری دارد نگاه رأفت همراه با احترام است، جامعه‌ی کارگری ما یک جامعه‌ی وفادار به کشور و وفادار به نظام بوده،ما چه در شکل گیری انقلاب و چه بعد از انقلاب و چه در ۸ سال دفاع مقدس شاهد از خود گذشتگی از این عزیزان بوده ایم و به دفعات زیادی این عزیزان مقابل دشمنان این نظام صف آرایی کرده جانانه از این نظام انقلاب دفاع کردند.

وی با اشاره به خلأهای موجود در قوانین مربوط به قانون کار در کشور بیان داشت : اگر شجاعت و از خود گذشتگی این قشر زحمت کش و بی ادعا نبود، اکنون شاهد این همه پیشرفت در تمامی حوزه ها نبوده ایم ، متاسفانه قوانینی که فعلا در کشور در خصوص قوانین مربوط به قانون کار می‌باشد، خلأهایی مشاهده می‌شود و در برخی موارد نیز قوانینی که وضع شده است به درستی اجرا نشده که این کار باعث بوجود امدن نارضایتی‌هایی شده که اکثرا هم به حق بوده است.

بامیری در پایان خاطر نشان کرد : بسیار ضرورت دارد که در قوانین وضع شده در رابطه با کار بازنگری صورت پذیرد و قطعا این امر در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مربوطه با جدیت پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6092778

دیگر خبرها

  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • فیلم تعجب و بهت عرب‌ها از دیدن نیسان طلایی سایپا!
  • واکنش عرب‌ها با دیدن نیسان طلایی ایرانی (فیلم)
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • آیا همه خون‌ها قرمز هستند؟
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی