Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تور ATP لندن از امروز (يکشنبه) با حضور هشت تنيسور برتر جهان در انگليس آغاز مي شود.
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ايسنا ، رافائل نادال، راجر فدرر، الکساندر زورف، گريگور ديميتروف، مارين چيليچ، دومنيک تيم، ديويد گوفين و جک ساک، از 12 تا 19 نوامبر با هم در تور ATP لندن رقابت خواهند کرد. هشت تنيسور برتر جهان در دوران حرفه اي شان 216 قهرماني در رقابت هاي ATP داشتند و توانستند 36 گرنداسلم را به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين 6 عنوان تور ATP لندن در اين ميان ديده مي شود که همه اين عناوين متعلق به فدرر است. نادال هرگز نتوانسته است قهرمان اين بازي‌ها شود (او فينال 2010 و 2013 را با شکست به پايان رساند) و زورف و ديميتروف براي نخستين بار اين رقابت‌ها را تجربه مي‌کنند.
نبود اندي ماري، نواک جوکوويچ و استن واورينکا به علت آسيب ديدگي باعث شد تنيسورهاي جوانتر فرصت حضور در تور ATP لندن را کسب کنند که در ادامه به 8 تنيسور حاضر در اين رقابت ها اشاره مي شود.
رافائل نادال (رنکينگ يک، 10.645 امتياز)
تنيسور اسپانيايي سال فوق‌العاده‌اي را پشت سر گذاشت. مرد شماره يک جهان توانست مشکلات جسماني‌اش را پشت سر بگذارد و دوباره در اين رشته پادشاهي کند. او در شروع سال به عنوان چهارم بازي هاي برزيبن دست يافت اما توانست به فينال اوپن استراليا برسد و نايب قهرمان شود. او فينال آکاپولکو و ميامي را تجربه کرد. نادال سه فينال را با شکست پشت سر گذاشت اما توانست فاتح رقابت‌هاي مونته کارلو، بارسلونا و مادريد شود.
در ادامه نادال در رقابت‌هاي رم چهارم شد اما سپس با شکست واورينکا فاتح رولان گروس شد و براي دهمين بار عنوان قهرماني در اين بازي‌ها را به دست آورد. تنيسور اسپانيايي در سين‌سيناتي چهارم شد اما سال موفق خود را با قهرماني در اوپن آمريکا تکميل کرد. مرد شماره يک جهان همچنين فاتح بازي‌هاي پکن شد اما در رقابت‌هاي شانگهاي در فينال از فدرر شکست خورد. نادال در بازي‌هاي پاريس به عنوان چهارم دست يافت با اين حال جايگاهش را در رنکينگ تثبيت کرد و سال 2017 را به عنوان مرد شماره يک جهان به پايان رساند.
نادال در بازي هاي پيش رو با گوفين، ديميتروف و تيم هم گروه است. آمار او برابر گوفين عالي بوده است و هميشه او را شکست داده است. همچنين از 10 رويارويي‌اش با ديميتروف 9 بازي را با پيروزي پشت سر گذاشت اما برابر تيم نتايج خوبي را به دست نياورده است و از 7 بازي، 5 شکست در کارنامه اش ديده مي شود.
راجر فدرر (رنکينگ 2، 9.005 امتياز)
فدرر نيز مانند نادال سال موفقي را پشت سر گذاشت. او توانست اوپن استراليا را با پيروزي برابر نادال به پايان برساند و براي پنجمين بار قهرمان اين بازي‌ها شود. همچنين جام قهرماني را در ويمبلدون بالاي سر برد (در فينال چيليچ را شکست داد). تنيسور سوئيسي سه مسترز هزار امتيازي ايندين ولز، ميامي و شانگهاي را با پيروزي پشت سر گذاشت. همچنين رقابت‌هاي 500 امتيازي بازل و هال را با پيروزي به پايان رساند. او پس از اين پيروزي ها توانست رکورد خود را به 95 قهرماني در رقابت‌هاي ATP برساند و از رکورد لندل پيشي بگيرد.تنها جيمي کانرز با 109 قهرماني بالاتر از تنيسور سوييسي قرار دارد. حريفان فدرر در اين گروه ساک، چيليچ و زورف هستند.
الکساندر زورف (رنکينگ 3، 4.410 امتياز)
زورف بهترين عملکرد را در ماه‌هاي مي و اوايل آگوست داشت. او پس از حذف در يک چهارم نهايي مادريد توانست فاتح بازي‌هاي رم شود. همچنين فينال رقابت‌هاي هال را برابر فدرر از دست داد اما توانست رقابت‌هاي واشنگتن و مونترال را با پيروزي پشت سر بگذارد. تنيسور آلماني پيش از آن قهرماني در مون پليه و مونيخ را تجربه کرده بود. زورف در شنزن و وين در مرحله يک چهارم نهايي حذف شد و به نيمه نهايي پکن رسيد. تنيسور آلماني در گرند اسلم ها نتايج خوبي کسب نکرد و خيلي زود از اين بازي ها حذف شد..
دومنيک تيم (رنکينگ 4، 3.815 امتياز)
تنيسور اتريشي در رقابت‌هاي سيدني به عنوان چهارم دست يافت و در اوپن استراليا در مرحله يک شانزدهم نهايي مغلوب گوفين شد. در ادامه در روتردام به عنوان چهارم دست يافت اما توانست بازي‌هاي ريودوژانيرو را با پيروزي پشت سر بگذارد. او در فينال‌هاي بارسلونا و مادريد مغلوب نادال شد. در رقابت‌هاي رم در نيمه نهايي از جوکوويچ شکست خورد و در نيمه نهايي رولان گروس از نادال شکست خورد. پس از اين بازي‌ها نيز نتايج درخشاني کسب نکرد. در مرحله يک شانزدهم نهايي ويمبلدون حذف شد و در يک چهارم نهايي تنيس سينسيناتي از اين بازي ها کنار رفت.
مارين چيليچ (رنکينگ 5، 3805 امتياز)
سال براي تنيسور کروات از مسابقات روتردام آغاز شد. او در يک چهارم نهايي مقابل تسونگا شکست خورد. در آکاپولکو مغلوب نادال شد و در يک چهارم نهايي مونته کارلو نتوانست از سد راموس بگذرد. او در بازي‌هاي استانبول به عنوان قهرماني دست يافت اما در يک چهارم نهايي بازي‌هاي رم حذف شد. در رولان گروس نيز چنين نتيجه‌اي کسب کرد. چيليچ به فينال ويمبلدون رسيد اما مغلوب فدرر شد.
گريگور ديميتروف (رنکينگ 6، 3.650 امتياز)
ديميتروف سال درخشاني نداشت اما نتايج بدي کسب نکرد. او توانست به نيمه نهايي اولين گرند اسلم سال برسد و در بازي‌هاي روتردام چهارم شود. تنيسور بلغارستاني در مسترز هزار امتيازي تنها در مادريد و مونترال توانست از مرحله يک شانزدهم نهايي عبور کند. در بازي‌هاي سينسيناتي سوم شد. او تا نيمه نهايي بازي‌هاي پکن صعود کرد و در شانگهاي تا مرحله يک چهارم نهايي رسيد. همچنين فينال استکهلم را تجربه کرد. او در مجموع توانست 6 عنوان در رقابت‌هاي امسال کسب کند اما در گرند اسلم نتايج درخشاني کسب نکرد.
ديويد گوفين (رنکينگ 8، 2.975 امتياز)
تنيسور بلژيکي در جايگاه هفتم رنکينگ تنيس مردان جهان قرار دارد و واورينکا سوييسي بالاتر از اوست. تنيسور سوئيسي به علت آسيب ديدگي نتوانست در بازي‌هاي لندن شرکت کند. گوفين در بازي‌هاي استراليا، مادريد تا مرحله يک چهارم نهايي پيش رفت. سپس به نيمه نهايي مونته ‌کارلو رسيد. دو فينال را در صوفيه و روتردام مقابل ديميتروف و تسونگا از دست داد اما توانست بازي‌هاي شنزن و توکيو را با قهرماني پشت سر بگذارد.
جک ساک (رنکينگ 9، 2.765 امتياز)
تنيسور آمريکايي سال خوبي را تجربه و 15 رتبه صعود کرد. او توانست در بازي‌هاي پاريس قهرمان شود و در بازل تا يک چهارم پيش برود. در طول اين سال دو رقابت 250 امتيازي اوکلند و درلي بيچ را با پيروزي پشت سر گذاشت. ساک همچنين در بازي‌هاي ميامي و آتلانتا تا مرحله يک چهارم نهايي رسيد و سه نيمه نهايي ايندين ولز، هيوستون و واشنگتن را تجربه کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای گل سپاهان را راهی یک چهارم نهایی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال آبی‌پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) و سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۹:۳۰ و در ورزشگاه شهدای فولاد رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان ۹۰ دقیقه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید و در نیمه دوم وقت‌های اضافه، شهریار مغانلو موفق شد گل پیروزی را برای سپاهان به ثمر برساند.

بازیکنان سپاهان بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه ۱۰، روی ضربه رضا شکاری این تیم به گل رسید اما داور گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. در ادامه حملات بازیکنان سپاهان ادامه داشت و در دقیقه ۲۳، امید نورافکن از فاصله دور اقدام به شوت زنی کرد که توپ او با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۰ و روی سانتر زیبای رامین رضائیان، کاوه رضایی با ضربه سری زیبا توانست قفل دروازه آبی پوشان را باز کند تا حساب کار یک بر صفر به سود سپاهان شود.

در نیمه دوم هم تیم سپاهان چندین بار به سمت دروازه آبی پوشان نزدیک شد اما بازیکنان این تیم نتوانستند گل‌های بیشتری را وارد دروازه کنند. بازیکنان آبی پوشان جنوب فشار خود را برای به تساوی کشاندن بازی زیاد کردند و در دقیقه ۲+ ۹۰، میلاد پاک پرور توانست گل تساوی را برای این تیم به ثمر برساند تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در نیمه اول وقت‌های اضافه توپی از خط دروازه‌ها رد نشد؛ در نیمه دوم و در حالی که بازی به سمت نتیجه تساوی می‌رفت تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود، شهریار مغانلو (آقای گل لیگ برتر) در دقیقه ۱۱۸ و از روی نقطه پنالتی گل دوم را برای شاگردان مورایس به ثمر رساند تا سپاهان جواز حضور در یک چهارم نهایی را به دست آورد.

کد خبر 6089390

دیگر خبرها

  • آرسنال با فتح دربی شمال لندن به قهرمانی امیدوار ماند
  • پرافتخارترین تیم های جام حذفی به یک چهارم نهایی هم نرسیدند
  • ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف - هرات آغاز شد
  • اعلام نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال/ سپاهان صعود کرد، پرسپولیس حذف شد
  • نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم
  • نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال؛ صعود سپاهان، حذف پرسپولیس 
  • تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد
  • پرسپولیس حریف گربه سیاه نشد/ حضور یک تیم از لیگ دسته اول
  • ۸ تیم مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • آقای گل سپاهان را راهی یک چهارم نهایی کرد