Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به جرات مي‌توان گفت بزرگترين سورپرايز ليست کارلوس کي‌روش براي دو بازي دوستانه با پاناما و ونزوئلا، گنجانده شدن اسم امير عابدزاده در جمع مدعوين بود.
به گزارش سرويس ورزشي "جام نيوز"، به جرات مي‌توان گفت بزرگترين سورپرايز ليست کارلوس کي‌روش براي دو بازي دوستانه با پاناما و ونزوئلا، گنجانده شدن اسم امير عابدزاده در جمع مدعوين بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به اين ترتيب پسر دروازه‌بان افسانه‌اي تاريخ فوتبال ايران که اين ماه‌هاي آخر را لژيونر شده بود، سر از تيم اول مملکت درآورد تا شايد اين دعوت (حتي اگر موقت هم باشد) زندگي حرفه‌اي او را زير و رو کند. در مورد حضور عابدزاده کوچک در تيم ملي اما، يک نکته حاشيه‌اي جالب هم وجود دارد. او سومين دروازه‌بان ايراني است که بعد از ترک پرسپوليس، از سوي کارلوس کي‌روش به تيم ملي فوتبال کشورمان فر اخوانده مي‌شود؛ يک اتفاق عجيب و بامزه که پيش‌تر براي عليرضا حقيقي و سوشا مکاني هم رخ داده بود.
ريشه‌هاي فوتبال امير عابدزاده به طور کامل در باشگاه پرسپوليس شکل گرفته است. در نيمه دوم دهه هفتاد و دوران درخشش پدرش، امير دست در دست احمد براي گرم کردن قبل از مسابقات وارد زمين مي‌شد و يک گوشه براي خودش شيرجه مي‌زد و توپ مي‌گرفت. از آن به بعد او در تيم نوجوانان پرسپوليس مشغول به بازي شد و سرانجام در ليگ دوازدهم به فهرست بزرگسالان اين تيم راه يافت. با اين وجود آن سال نه ژوزه و نه گل‌محمدي امير را بازي ندادند و نهايتا در حالي که چند هفته از ليگ سيزدهم گذشته بود، او با نظر علي دايي از پرسپوليس جدا شد. پس از آن عابدازده مدتي را در راه‌آهن بازي کرد و حالا هم عضو ماريتيموي پرتغال است، جايي که از آن به تيم ملي دعوت شده است.
عليرضا حقيقي هم داستان مشابهي داشت. او فوتبالش را از پايه‌هاي پرسپوليس شروع کرد و با مهار پنالتي علي دايي در بازي با سايپا در ليگ ششم به شهرت رسيد. حقيقي سه مقطع در تيم بزرگسالان پرسپوليس بازي کرد که در مجموع هيچکدام از آنها براي او و هواداران خوشايند نبودند. آخرين حضور حقيقي در پرسپوليس به ليگ سيزدهم برمي‌گشت و جالب اينکه عليرضا هم مثل عابدزاده با نظر دايي از پرسپوليس رفتني شد. با اين وجو چند ماه بعد از جدايي حقيقي از جمع سرخ‌ها، شوک بزرگي براي فوتبال ايران اتفاق افتاد و اين دروازه‌بان، پيراهن شماره يک تيم ملي کشورمان را در جام‌جهاني 2014برزيل به تن کرد!
به اين فهرست بايد سوشا مکاني را هم اضافه کنيم؛ گلر پرحاشيه‌اي که در ليگ‌هاي سيزدهم و چهاردهم براي پرسپوليس بازي کرد، اما عملکرد او هم چنگي به دل نزد. وقتي سوشا از پرسپوليس جدا شد، کميته اخلاق او را شش ماه محروم کرد، اما درست در طول همين شش ماه بود که کي‌روش او از باشگاه ميوندالن نروژ به تيم ملي دعوت کرد. گرچه مکاني پيش‌تر هم چند باري سابقه دعوت به تيم ملي را داشت، اما حضور او در تيم اول ايران آن هم بعد از تمام حاشيه‌هايي که در پرسپوليس درست کرد واقعا دور از انتظار بود. جالب اينجاست که مکاني در مسابقات مقدماتي جام‌جهاني هم براي ايران در ديدار رفت با سوريه «فيکس» بازي کرد!
بانک ورزش
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس با اتوبوس به اراک رفت!

خستگی سفر با اتوبوس قطعا از هواپیما بیشتر است و پرسپولیس در آستانه یک دیدار حساس، سفر زمینی را انتخاب کرده است.

طرفداری | پرسپولیس با اتوبوس به اراک رفت.

پرسپولیس در چهارچوب جام حذفی، فردا باید برابر آلومینیوم اراک قرار بگیرد و این دیدار برای سرخ‌ها اهمیت بالایی دارد.

پرسپولیسی‌ها تصمیم گرفتند در آستانه این دیدار حساس به اتوبوس به اراک سفر کنند که در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • آمار عجیب پرسپولیس بدون کاپیتان؛ سرنوشتی که بدون عالیشاه گره می خورد!
  • خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
  • عادت عجیبی که مهاجم تیم ملی ترک نمی‌کند!
  • عادت عجیب زرافه‌ها در خوابیدن؛ زرافه چطور می‌خوابد؟
  • آشتی‌کنان، چند ساعت قبل از عجیب‌ترین فوتبال!
  • حذف پرسپولیس در یک بازی عجیب و دراماتیک
  • پرسپولیس ِ بانکی حذف شد! ۴ چنگ گربه‌سیاه اراکی برصورت سرخ‌ها
  • جام حذفی| گربه سیاه پرسپولیس را در اراک کُشت/ صعود رویایی آلومینیوم در بازی که 19 گل داشت!
  • ترکیب عجیب پرسپولیس در اوقات اضافه
  • عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس با اتوبوس به اراک رفت!