Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمالی ترین بخش اروپا به دلیل داشتن طبیعت دست نخورده، شهرهای دنج و چشم انداز زمستانی معروف است. جاذبه های گردشگری اسکاندیناوی به دلیل درا بودن کشورهای متعدد با طبیعتی چشم نواز بسیار زیاد است. با همگردی در سفر به اسکاندیناوی همراه باشید تا بیشتر با این منطقه آشنا شوید.

ایستگاه متروی استکهلم

این مترو، طولانی ترین گالری هنری دنیا شناخته شده و نقاشی های جالبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین نقاشی زیرزمینی در دهه 1970 کشیده شده است. سطح ناهموار و رنگارنگ دیوارها و سقف آن یک حس سورئال را منتقل می کند. از هر 100 ایستگاه 90 تای آن نقاشی هایی از 150 هنرمند را به نمایش می گذارد. هدف اصلی در این شهر آوردن هنر به جامعه با استفاده از فضای اجتماعی بود. این ایده به خوبی جواب داد و امروزه این ایستگاه احتمالا معروف ترین ایستگاه متروی دنیاست. در سفر به اسکاندیناوی، دیدن سوئد و مترویش را از دست ندهید.

رودخانه راپا

با اینکه این رودخانه فقط 75 کیلومتر طول دارد، در راه خود از منشا تا دریاچه جاکجایوره از مناطق زیبایی عبور می کند. معروف ترین قسمت رودخانه، دلتای لایتور در مدخل دریاچه است. با توجه به طبیعت دست نخورده و چشم انداز زیبا گاهی به این منطقه، آلاسکای قاره اروپا گفته می شود. به راستی در این منطقه، حیات وحش چشمگیری برای کشف وجود دارد. این منطقه در نزدیکی پارک ملی سارک کشور سوئد یافت می شود که کوهنوردان را به خود جذب می کند. با هواپیما یا هلیکوپتر به راحتی می توان به این دلتا رفت و بازدیدکنندگان می توانند برای دیدن جاذبه های گردشگری اسکاندیناوی، تور رزرو کنند.

هتل برفی کرکنس نروژ

سازندگان از یک تکنیک خاص برای ساخت این هتل در نروژ استفاده کرده اند. آن ها تکه هایی یخ از دریاچه نزدیک آنجا آوردند که هرروز بزرگتر می شود. این هتل، یک گوزن شمالی دوست داشتنی دارد که وقتی مهمانان وارد می شوند، به آنها خوش آمد می گوید. هر اتاق این هتل، خاص و هنری بوده و بار یخ آن بسیار جالب است. اتاق های شگفت انگیز هتل دنج و راحت هستند. طبیعت دست نخورده اطراف فعالیت های مختلفی همچون ماهیگیری دارند.

لپلند فنلاند

طبیعت این منطقه از اسکاندیناوی به دلیل موقعیت جغرافیایی آن بسیار متنوع است. بیشتر قسمت های فنلاند با درختچه های تایگا پوشیده شده است. شمالی ترین ناحیه آن به دایره قطب شمال می رسد. در زمستان، بازدید کنندگان در سفر به اسکاندیناوی، می توانند نورهای شمالی را در منطقه اریورا تحسین کنند. همچنین در دهکده روانیمی، خانه بابانوئل قرار دارد. این دهکده، بیشترین بازدیدکنندگان را از تمام دنیا دارد. در هوای آزاد فعالیت های گوناگون انجام دهید، نورهای شمالی را نگاه کنید، با بابانوئل آشنا شوید و در دهکده ایگلو اقامت کنید.

رومزدال، دیوار ترول نروژ

این دیوار حیرت انگیز بخشی از کوه ترولتیندن در دره رومزدالن و از جاذبه های گردشگری اسکاندیناوی است. دیوار 1100 متری (3600 فوتی) بلندترین صخره عمودی در اروپاست. این صخره، چالش جالبی برای صخره نوردان و پرش کنندگان است. این سنگ سخت نیست. طوفان های مکرر و ذوب شدن یخ باعث ریزش سنگ می شوند. از آنجایی که به طور مداوم توسط طبیعت تغییر شکل داده می شود، پیدا کردن ریشه آن سخت است. ده راه مختلف توسط گروه های حرفه ای کوهنوردی حرفه ای ثبت شده و هنوز راه های دیگری نیز وجود دارد. یکی از صخره های معروف برای کوهنوردان است. حتی اگه صخره نوردی حرفه ای نباشید، چشم انداز آنجا نفس گیر است. آنجا انتخاب های زیادی برای کوهنوردی و پیاده روی وجود دارد. مزکز AAK fjellsport اطلاعات، امکانات و حتی کلاس های صخره نوردی را ارائه می دهد.

هلسینکی فنلاند

افراد بومی و مهمانان در سفر به اسکاندیناوی می توانند در این شهر اسکی کنند. دورتادور هلسینکی جنگل است که مسیری 200 کیلومتری برای اسکی کردن فراهم می کند. تپه ها مکان مناسبی برای سورتمه سواری هستند که یک سرگرمی محبوب خانوادگی است. در این میان پیست های اسکیت سواری در شهر همیشه شلوغ هستند. راه رفتن روی یخ های دریای بالتیک یک فعالیت محبوب اما عجیب دیگر است و همچنین معروف ترین حمام بخار فنلاندی که همراه با شیرجه زدن در آب سرد و یخ است را باید تجربه کرد. هلسینکی را در زمستان ببینید. فعالیت های متعدد در هوای آزاد و غذاهای خوشمزه در رستوران، اینجا را محل مناسبی برای زمستان می کنند. کسانی که دلشان برای برف تنگ شده، حتما جذب اینجا می شوند. این کشور شمالی اسکاندیناویایی در این موقع از سال هیچگاه بدون برف نیست.

آندویا، ساحل هوی ویکای نروژ

این ساحل زیبا در شمالی ترین جزیره مجمع الجزایر وسترالن و در منطقه اسکاندیناوی قرار دارد. سرتاسر این جزیره، ظاهری زیبا دارد، همراه با قله های بلند که به 705 متر (2313 فوت) می رسند و جزیره را احاطه کرده اند. از جزیره هوی ویکا و سواحل دیگر می توان در یک خط ساحلی از استاو تا بلیک دیدن کرد. این راه 9 کیلومتری (5.6 مایلی) در 5 ساعت طی می شود. این مسیر، چشم انداز های زیبایی از کوه ها، ساحل، تپه و خطوط ساحلی دارد. کسانی که پیاده روی می کنند، این فرصت را نیز دارند که به تماشای دسته های مرغ دریایی، مرغ نورورزی و پرنده قهوه ای بپردازند.

استکهلم سوئد

این شهر زیبا جوی اسنکاندیناویایی دارد، همچون خانه های رنگارنگ زیبا، مردم صمیمی و آب و هوای سرد در زمستان. از موزه ها، رستوران ها، کافه ها، بارها و بوتیک ها دیدن کنید. در این بوتیک ها اجناس بی عیب و نقصی دیده می شود. برای هرکس موقعیت های گوناگونی برای بازدید از رویداد های فرهنگی، رستوران و مغازه ها دیده می شود.استکهلم شهری راحت و در عین حال، دنج و امروزی است.

نوردلند، لوفوتن نروژ

این مجمع الجزایر در نروژ شمالی و در بخش اسکاندیناوی، بسیار زیبا و خاص است. با اینکه در دایره قطب شمال قرار دارد، اما آب و هوای متعادلی دارد. با توجه به اینکه لوفوتن بسیار گرم است، در عرض جغرافیایی شمالی قرار دارد و این کمی عجیب است. همچنین این مکان زندگی غنی دریایی از جمله عمیق ترین صخره مرجانی دارد. در لوفوتن علاوه بر داشتن چشم اندازی زیبا امکان انجام فعالیت های گوناگونی دیده می شود. بازدیدکنندگان به کوهنوردی، پیاده روی، دوچرخه سواری و موج سواری می پردازند. آنستاد معروف ترین محل برای موج سواری است. در تابستان طول روز 24 ساعت است که بهترین تجربه را برای صخره نوردان و کوهنوردان فراهم می کند.

کوپنهاگ دانمارک

پایتخت دانمارک ترکیبی از بهترین امکانات در اسکاندیناوی و محلی دنج در منطقه است. این شهر پایتخت تمدن است. بسیاری از هنرمندان در این شهر اقامت دارند و در کنار گالری های متعدد و موزه ها، کارهای هنری به سادگی در خیابان ها دیده می شوند. شهر کریستینیا شهری مستقل در اطراف پایتخت است. ساکنین شهر و مهمانان مد و سبک زندگی آزادی را ترویج داده اند. افرادی که شغلی هنری را دنبال می کنند یا ماجراجو هستند به کرسیتینیا می آیند تا الهام بگیرند. کوپنهاگ، جاذبه های متعددی از جمله باغ های زیبای گیاه شناسی و پارک ها گرفته تا کلوب های شبانه هیجان انگیز دارد.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عیدیHD»؛ سفری به سرزمین طنز و خلاقیت

به گزارش قدس آنلاین، در ایام نوروز ۱۴۰۲، پلتفرم فیلیمو با رونمایی از برنامه گفتگو محور طنز "عیدیHD" به کارگردانی و اجرای امیرحسین قیاسی، گامی نو در عرصه سرگرمی مخاطبان خود برداشت. این برنامه ۱۰ قسمتی با فضایی شاد و صمیمی، با بهره‌گیری از طنز هوشمندانه، خلاقیت در اجرا، حضور چهره‌های محبوب و استفاده از جذابیت‌های بصری و موسیقی، به یکی از برنامه‌های محبوب نوروزی تبدیل شد و توانست نام خود را در میان برنامه‌های گفتگو محور طنز ماندگار کند.

برخلاف بسیاری از برنامه‌های گفتگو محور مرسوم که در چارچوب سوالات کلیشه‌ای و تکراری گرفتار شده‌اند، عیدیHD با اتکا به خلاقیت و نوآوری، فضایی متفاوت و جذاب را برای مخاطبان خود رقم زد. قیاسی با دوری از کلیشه‌ها و پرسش‌های تکراری، به گفتگوی صمیمی و خودمانی با مهمانان برنامه می‌پرداخت و با طرح پرسش‌های ظریف و طنزآمیز، آنها را به واکنش‌های جالب و خنده‌دار وادار می‌کرد. این رویکرد، فضایی شاد و مفرح را برای مخاطبان ایجاد می‌کرد و آنها را به تماشای ادامه برنامه ترغیب می‌کرد.

علاوه بر پرسش‌های طنزآمیز، قیاسی از خلاقیت در اجرا نیز بهره می‌برد. استفاده از جذابیت‌های بصری مانند نمایش تصاویر و ویدئوهای مرتبط با موضوع گفتگو، اجرای حرکات طنزآمیز و همچنین خرق عادت در نحوه معرفی مهمان، به جذابیت برنامه می‌افزود. این خلاقیت‌ها، عیدیHD را از یک برنامه گفتگو محور معمولی متمایز می‌کرد و آن را به تجربه‌ای منحصر به فرد برای مخاطبان تبدیل می‌کرد.

حضور چهره‌های محبوب و شناخته شده سینما و تلویزیون در عیدیHD، از دیگر عوامل موفقیت آن بود. مریم امیرجلالی، ابوطالب حسینی، بهمن هاشمی و ... از جمله مهمانان این برنامه بودند که با حضور خود، لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان رقم زدند. این چهره‌های محبوب با شوخ طبعی خود، به جذابیت برنامه می‌افزودند و مخاطبان را به تماشای ادامه آن ترغیب می‌کردند.

استفاده از موسیقی‌های خاطره‌انگیز و نوستالژیک در برنامه، حس و حال خاصی به آن می‌بخشید. بخش اجرای زنده موسیقی که ترانه‌های خاطره‌انگیز را با ملودی‌های متفاوت اجرا می‌کرد، از دیگر جذابیت‌های عیدیHD بود. این بخش از برنامه، علاوه بر ایجاد فضایی شاد و صمیمی، حس نوستالژی را در مخاطبان زنده می‌کرد و آنها را به یاد خاطرات گذشته می‌انداخت.

تیتراژ ابتدایی برنامه که ترکیبی از آهنگ‌های ضرب‌دار با رژه ارتش‌های مختلف جهان بود، از همان ابتدا نوید یک برنامه متفاوت و سرگرم‌کننده را می‌داد. این تیتراژ بامزه و خلاق، مخاطبان را برای تماشای ادامه برنامه مشتاق می‌کرد و آنها را به دنیای طنز و خلاقیت عیدیHD رهنمون می‌شد.

عیدیHD با طنز هوشمندانه، خلاقیت در اجرا، حضور چهره‌های محبوب و استفاده از جذابیت‌های بصری و موسیقی، به یکی از برنامه‌های محبوب نوروزی در فیلیمو تبدیل شد. این برنامه نشان داد که با کمی خلاقیت و نوآوری، می‌توان برنامه‌های گفتگو محور را به تجربه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده برای مخاطبان تبدیل کرد. عیدیHD نه تنها لحظات مفرحی را برای مخاطبان خود رقم زد، بلکه به عنوان نمونه‌ای از یک برنامه گفتگو محور خلاق و متفاوت، در ذهن مخاطبان ماندگار شد و به عنوان نقطه عطفی در تاریخ برنامه‌های گفتگو محور طنز در ایران شناخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • سفری تصویری به «سرزمین مقدس»
  • «عیدیHD»؛ سفری به سرزمین طنز و خلاقیت
  • رخ نمایی پلنگ ایرانی با غرش‌های بلند در صخره‌های دماوند (فیلم)
  • (ویدئو) غرش‌های بلند پلنگ ایرانی در صخره‌های دماوند
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • (تصاویر) پشتو قالاسی، قلعه‌ صخره‌ای آذربایجان شرقی
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • ◄ زیبایی اتوبان اصفهان شیراز ؛ آزادراه چشم نواز را در تعطیلی 15 اردیبهشت ببینید + فیلم
  • اردیبهشت ماه؛ بهترین زمان برای دیدن جاذبه های رویایی ایلام