Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@20:09:32 GMT

موکب‌های اوقاف همدان همچنان فعال هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۳۷۷۸

موکب‌های اوقاف همدان همچنان فعال هستند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، اظهار کرد: طی ایام اربعین حسینی در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش، 6 موکب در پذیرایی از زائران مرقد سیدالشهدا(ع) برپا شده شد که همچنان برخی از موکب‌های به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی خاطرنشان کرد: مسجد امام خمینی(ره) گردنه اسدآباد، مسجد امام خمینی(ره) روستای روعان واقع در محور سه‌راهی همدان – فامنین، مجتمع خدماتی فدک واقع در آزاد راه همدان به تهران، مجتمع خدماتی پردیس غرب در محور بازگشت آزاده راه همدان به تهران و حسینیه 14 معصوم واقع در ورودی شهر همدان(پل شهرک فرهنگیان) مکان‌های میزبانی زائران اباعبدالله(ع) در طول مسیر برگزاری مراسم عظیم اربعین حسینی در استان دارالمومنین همدان هستند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه این موکب‌ها تا 23 آبان ماه به صورت شبانه‌روزی به زائرین  خدمات ارائه می‌دهند، بیان کرد: در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش، در مسجد امام خمینی(ره) اسدآباد طی این مدت، روزانه بالغ بر 4 هزار غذای گرم بین زوار حسینی توزیع شد.

 حجت‌الاسلام محمد کاروند بیان کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر مسجد امام خمینی(ره) گردنه اسدآباد به امکانات خوبی از جمله آب بهداشتی، سیستم‌ گرمایشی و موتورخانه، سرویس‌‌ بهداشتی ، فرش ، صوت و غیره مجهز شده است.

 کاروند با بیان اینکه طی ایام اربعین حسینی در موکب کربلا که به نام مبارک حضرت فاطمه الزهرا(س) در محل شارع باب القبله، روزانه 15 هزار وعده غذایی شامل صبحانه، نهار و شام توزیع شد، افزود: در این موکب علاوه بر پخش غذا، 11 هزار جفت کفش و 4 هزار دست لباس نیز بین مستمندان  توزیع شد.

 وی با بیان اینکه این کفش‌ها و لباس‌ها از محل موقوفات به ویژه نیات مرتبط با موقوفه مرحوم سیف‌الدوله و کمک یکی از خیران تهیه شده بود، افزود: یکی از نیات میرزا محمد ملقب به سیف الدوله که در شهرستان ملایر موقوفات فراوانی دارد؛ کمک به زائران مستمند حضرت سیدالشهدا(ع) است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در موکب فاطمه‌الزهرا(س) واقع در شهر کربلای معلی روزانه چندین نوبت میان وعده بین زوار توزیع می‌شود ، افزود: انواع خشکبارو سیب از جمله میان ‌وعده‌های توزیع شده در این موکب است.

 وی با اشاره به اینکه به علت حجم بالای اطعام، خادمین این موکب 24 ساعته در آشپزخانه فعالیت کردند، گفت: از فعالیت‌های گسترده موکب حضرت زینب(س) حسینیه چهارده معصوم پذیرایی و ارائه خدمات به زائران تا 25 آبان ماه است.

کاروند با بیان اینکه روزانه به صورت متوسط 3 هزار پرس غذای گرم در محل این موکب توزیع می‌شود، در ادامه از اعزام روحانیون مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه به کربلا خبر داد و افزود: این روحانیون مسلط به زبان خارجی بودند و درباره آداب زیارت، رفع شبهات و پاسخ به سئوالات زوار خدمات ارائه می‌کردند.

انتهای پیام/ ش

فعالیت موکب‌های اربعین حسینی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز است

معاون حقوقی مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی: صرفا دستگاه‌های خدمت رسان اداری، در روز پنجشنبه تعطیل خواهند شد.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • فیلم/ تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز است
  • (ویدیو) تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز؟
  • تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند