Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@01:18:39 GMT

انواع مختلف خانه در کشورهاي سراسر جهان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۳۷۹۷

انواع مختلف خانه در کشورهاي سراسر جهان

خبرگزاري آريا - برترين‌ها: در طول تاريخ، انسان‌ها سعي کرده اند خانه هايي متناسب با محيط اطرافشان بسازند. با توجه به معيارهايي که در سراسر جهان وجود دارد از جمله دسترسي به ابزار، مصالح و شرايط آب و هوايي، افراد در نقاط مختلف جهان، مفهوم خانه را دائما از نو تفسير و تعريف مي‌کنند. براي بسياري از ما، خانه يک چهار ديواري روي يک پايه دائمي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما براي برخي افراد مي‌تواند يک پناهگاه برفي، يک غار مخفي يا حتي يک قايق شناور باشد. در اينجا، انواع خانه‌ها را بررسي مي‌کنيم تا چگونگي و چرايي چنين طيف گسترده و متنوع خانه را در سراسر اين سياره درک کنيم.
غار خانه ها، ماتماتا، تونس
در ماتماتا، تونس، غارخانه‌هاي باستاني که در ماسه سنگ‌ها ايجاد شده اند مردم را در تمام طول سال راحت نگه مي‌دارند. اين خانه‌ها که حول يک گودال مرکزي به وجود آمده اند و توسط شبکه‌اي از معابر به هم متصل مي‌شوند، ساکنانشان را در برابر آفتاب شمال آفريقا و بادهاي صحراي بزرگ آفريقا حفظ مي‌کنند. امروزه بسياري از غارخانه‌هاي سراسر جهان به هتل‌هاي منحصربفرد تبديل شده اند.

آبسرا (Stilt House)، کامبوج، جنوب شرقي آسيا
در جنوب شرقي آسيا که باران‌هاي شديد زياد مي‌بارد جوامعي را مشاهده مي‌کنيد که در آبسرا‌ها زندگي مي‌کنند. آبسراها روي پايه‌هاي چوبي بنا مي‌شوند تا ساکنان و اموالشان را از سيل حفظ کنند. هم چنين آن‌ها به اندازه کافي بالا طراحي شده اند تا ساکنانشان از حمله موجودات موذي مثل مار‌ها و حشرات در امان باشند. علاوه بر اين، بام آن‌ها شيبدار است تا آب باران به راحتي و بدون آسيب رساندن به خانه پايين بيايد. اگرچه اين خانه‌ها عمدتا در جنوب شرقي آسيا ساخته مي‌شوند، اما در نيمکره غربي که خانه‌ها در معرض آسيب‌هاي طوفان هستند هم وجود دارند. تصور مي‌شود که در غرب اين خانه ها اولين بار توسط قبايل بومي آمريکا استفاده شدند.

خانه‌هاي مدور، لسوتو، آفريقاي جنوبي
در آفريقاي جنوبي، کلبه‌هاي تک اتاقه مدور با استفاده از مصالح طبيعي و منابع محلي ساخته مي‌شوند. اين خانه‌ها هم مثل کلبه‌هاي اسکيمويي به طور سنتي به عنوان شکارگاه‌هاي موقت استفاده مي‌شدند. امروزه اين خانه‌ها توسط افرادي که علاقمند به صرفه جويي در مصرف فضا و انرژي هستند خريداري مي‌شود.

يورت (Yurt)، قرقيزستان
يورت ها، چادرهاي قابل حملي هستند که به طور سنتي از پوست حيوانات ساخته مي‌شوند و قرن هاست توسط عشاير آسياي مرکزي استفاده مي‌شوند. در حالي که در گذشته، اين سازه‌ها به عنوان پناهگاه‌هاي موقت استفاده مي‌شدند، روش‌هاي ساخت معاصر و دسترسي به مواد جديد باعث شده به عنوان مساکن دائمي مورد استفاده قرار گيرند.

خانه‌هاي زيرزميني، کوبر پدي، استراليا
کوبر پدي (Coober Pedy) علاوه بر اينکه به عنوان پايتخت اوپال جهان شناخته مي‌شود يکي از شهرهاي استرالياي جنوبي است که با خانه هايي مشهور است که زير سطح زمين ساخته شده اند. اين خانه‌هاي منحصر به فرد به عنوان واحه‌اي دور از گرماي بيرون که گاهي به 45 درجه سانتيگراد مي‌رسد و طوفان‌هاي گرد و غبار ساخته شده است. به همين دليل نيمي از ساکنان شهر هم چنين موزه، کليسا و حتي يک هتل، اين سبک زندگي زيرزميني را انتخاب کرده اند.

ايگلو (کلبه‌هاي يخي اسکيمويي)، جزيره بافين، کانادا
ايگلو‌ها اگرچه مثل قديم شايع نيستند، اما توسط دوستداران فضاي باز و طبيعت به عنوان پناهگاه‌هاي موقت استفاده مي‌شوند. آن‌ها به طرز ماهرانه‌اي با برف فشرده ساخته شده اند و با کمک يک آتش کوچک و مسدود کردن بادهاي سرد بيرون ساکنان خود را گرم نگه مي‌دارند. امروزه ايگلو‌ها که عميقا با تاريخ و فرهنگ اينوئيت‌ها ارتباط دارند در جزيره بافين، کانادا و ديگر مکان‌هاي برفي آمريکاي شمالي يافت مي‌شوند.

خانه‌هاي کوچک، پورتلند، اورگان
امروزه بسياري از افراد به دنبال خانه هايي با ابعاد استاندارد هستند که فضاي کمتري اشغال مي‌کند؛ بنابراين جوامعي با خانه‌هاي کوچک در سراسر آمريکا به خصوص پورتلند در اورگان ظاهر شده اند. ساخت اين خانه‌ها آسان، نسبتا ارزان و براي کساني که به فضاهاي کوچک علاقه دارند مناسب هستند.

خانه‌هاي ويکتوريايي و ادواردي، سانفرانسيسکو، کاليفرنيا
سانفرانسيسکو علاوه بر جغرافياي تپه اي، با خانه‌هاي ادواردي و ويکتوريايي اش شناخته مي‌شود که پنجره‌هاي برجسته و درهاي تزئين شده دارد. اکثر اين خانه‌هاي رنگي در اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم ساخته شده اند. امروزه آن‌ها در سراسر شهر ديده مي‌شوند.

ساختمان‌هاي خشتي، آکوما، نيومکزيکو
آکوما پابلو (Acoma Pueblo) يک سايت تاريخي در نيومکزيکو است. مردم آکوما حدود 2000 سال در اين سايت زندگي مي‌کرده اند و خانه‌هاي خود را از آجرهاي خشتي در قرن هفدهم ساخته اند. امروزه حدود 300 خانه خشتي هنوز در آکوما وجود دارد.

خانه‌هاي روستايي نان زنجبيلي، مارتا وينيارد، آمريکا
به نظر مي‌رسد خانه‌هاي نان زنجبيلي مارتا وينيارد مستقيما از دل کتاب داستان‌هاي آب نباتي و شيرين بيرون آمده است. اين خانه‌هاي چوبي در قرن نوزدهم ظاهر شده اند. از آن زمان به دليل دکوراسيون مزيني که دارند به عنوان «معماري گوتيک نجار» شناخته مي‌شوند.

خانه هاي قايقي، لندن
در حالي که مثل بقيه دنيا، بيشتر لندني‌ها در خانه‌هاي ساخته شده در خشکي زندگي مي‌کنند، برخي زندگي در قايق‌هاي روي کانال را انتخاب کرده اند. کانال ريجنت، آبراهي به طول تقريبي 14 کيلومتر است که قايق‌هاي زيادي در آن وجود دارد. خانه‌هاي قايقي جايگزين ارزان آپارتمان‌ها و خانه‌هاي گران قيمت لندن هستند و محبوبيت فزاينده‌اي به عنوان خانه و محل کار کسب کرده اند.اما قبل از اينکه اين سبک زندگي را انتخاب کنيد بايد بدانيد يک زندگي عشايري در انتظارتان خواهد بود، زيرا قانون اجازه نمي‌دهد ساکنان بيش از 14 روز در يک محله باقي بمانند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر پریناز ایزدیار و رضا عطاران به کاخ صدام حسین!

پدرام پورامیری در نخستین فیلم مستقل خود با تهیه کنندگی مجتبی رشوند، در حالی پیش تولید این فیلم را شروع کرده که رضا عطاران در این فیلم، نقش مردی را بازی خواهد کرد که به‌دلیل شباهت به صدام از او می‌خواهند تا نقش بدل او را ایفا کند! نکته قابل توجه حضور پریناز ایزدیار در این فیلم است. البته مشخص نشده این بازیگر چه نقشی را بازی می‌کند. پورامیری پیش‌تر با حسین دوماری کار‌های مشترکی را انجام داده است.

با توجه به حضور رضا عطاران در این فیلم، «صدام» پورامیری طنز است و البته پریناز ایزدیار سابقه حضور در فیلم و سریال‌های طنز را ندارد و تنها به‌عنوان نقش فرعی در فیلم «ورود آقایان ممنوع» حضور داشت.

ایده ساخت فیلمی درباره «صدام» چه طنز و جدی در ایران نبوده و برای نخستین بار است که ساخته می‌شود؛ البته در سینمای جهان هم ساخت و اکران فیلمی درباره «صدام» کمتر بوده، هر چند درباره دیگر دیکتاتور‌های بزرگ، فیلم‌های مختلفی ساخته شده است. با این حال، سال گذشته اعلام شد که کارگردان سریال «چرنوبیل» قرار است فیلمی درباره زندگی صدام بسازد.

قرار بود یوهان رنک، فیلمی به نام «زندانی در کاخش» را درباره صدام حسین بسازد، فیلمی که با اقتباس از کتاب پرفروش ویل باردنورپر با عنوان «زندانی در کاخش: صدام حسین، نگهبانان آمریکایی او و آنچه تاریخ ناگفته می‌گذارد» بوده و داستان درباره ۱۲ سرباز آمریکایی است که در ماه‌های آخر زندگی صدام حسین نگهبان وی بوده اند.

پیش‌تر نیز فیلمی با عنوان «بدل شیطان» در سال ۲۰۱۱ ساخته شد؛ این فیلم براساس اظهارات لطیف یحیی ساخته شده و سوء استفاده‌هایی را که به‌عنوان بدل پسر بزرگ صدام حسین، عدی حسین در دهه ۸۰ و ۹۰ تجربه کرده به تصویر می‌کشد. دامینیک کوپر در این فیلم هم در نقش یحیی و عدی صدام حسین را بازی می‌کند.

منبع: همشهری

tags # رضا عطاران ، پریناز ایزدیار سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سفر پریناز ایزدیار و رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • برای خانه‌ات بجنگ!
  • روز جهانی زبان انگلیسی ۱۴۰۳ + پوستر International English Language Day
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن
  • 5 تفاوت سیم و کابل برق چیست؟ | بررسی کامل به همراه معرفی فروشگاه معتبر خرید سیم و کابل برق
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟