Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبود علائم راهنمایی و رانندگی، وجود چاله چوله های متعدد، روکش نبودن آسفالت جاده دسترسی به منطقه توریستی کوه گل باعث شده که این جاده دسترسی از ایمنی لازم برخوردار نباشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازسفیر دنا، امروز "راه" یکی از مهمترین و اصولی ترین راههای توسعه و پیشرفت هر شهر و دیاری است و وجود راههای مناسب می تواند بر توسعه روز افزون یکی شهر و یا یک استان کمک شایانی بکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرومیتی که هنوز پابرجاست

استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل داشتن یک موقعیت خاص جغرافیای همیشه از داشتن این نعمت مهم و بالقوه چه در راههای زمینی، هوایی و حتی ریلی بی بهره بوده که باعث شده این استان در محرومیتی کهنه و تاریخی غوطه ور شود.

شهر سی سخت یکی از شهرهای کوهستانی استان در منطقه سردسیر و در پهنای دنای سرافراز و قله های زیبای زاگرس جنوبی در 35 کیلومتری مرکز کهگیلویه وبویراحمد بوده که با دلیل داشتن ظرفیت های متعدد در توسعه گردشگری یکی از شهرهای مستعد در جنوب غربی کشور در بحث توریست پذیری است.

این شهر زیبا با داشتن ده جاذبه مهم گردشگری یکی از شهرهای مستعد در غرب کشور از آن یاد می شود که به آن افسانه های گمنام دنا نیز می گویند و برخی لقب سرزمین برف وافتاب را به آن نهاده اند.

شهری که قدرش را نمی دانیم

موقعیت خاص گردشگری دنا موجب شده تا شهر سی سخت به عنوان یکی از چهارده شهر نمونه گردشگری کشور انتخاب و روستای زیبای کریک نیز به عنوان روستای نمونه گردشگری استان انتخاب و معرفی شود.

از طرفی دیگر حجم ورود گردشگر در سالیان گذشته به این شهر زیبا خود گواه اهمیت مسئله گردشگری و لزوم توجه به زیر ساختهای این شهر زیبا است،موضوعی که بارهای بار مسئولان استانی به آن اذعان داشته و به لزوم توجه بیش از پیش به این شهر تاکید داشته اند.

سی سخت که به مانند نگینی سبز در دامنه دنای سرافراز قرار گرفته خود دارای مواهب طبیعی بی شماری است که مواهب خدادادی آن زحمت مسئولان را کم کرده و تنها نیاز این شهر توجه به ابتدایی ترین نیازمندی ها در حوزه گردشگری است، از طرفی منطقه چشمه میشی و کوه گل سی سخت به عنوان پیشانی طبیعت دنا در طول سالیان متمادی نیازمند حداقل توجهی به انتظارات این منطقه بود تا لاعقل گردشگران از این شهر و منطقه زیبا فراری نشوند.

وضعیت بغرنج توریستی ترین مگان گردشگری جنوب غرب کشور

جاده دسترسی و مناسب به عنوان اصلی ترین نیاز یک منطقه گردشگری یکی از اولویت های اساسی است که قبل از هر چیزی باید به آن توجه و مسایل و مشکلات پیرامون آن را با دقت مورد توجه قرار داد.

 این  موضوع درحالی است که مهمترین منطقه گردشگری شهرستان دناو جنوب غرب کشور در کانون بی توجهی ها قرار گرفته است.

منطقه توریستی تفریحی گردشگری کوه گل دنا با وجود جاذبه های از قبیل دریاچه های کوه گل، چشمه سه هزار ساله آبسردون، آبشار کوه گل و قله های زیبای سچانی و حوض دال امروز از مزیت بالای در امر توسعه گردشگری برخوردار است.

خطر در کمین گردشگران منطقه کوه گل

این جاذبه های تفریحی که در 5کیلومتری شهر توریستی سی سخت قرار دارد ام امروز مورد بی مهری برخی مسئولان قرار گرفته و جاده دسترسی به آن از تمامی امکات ایمنی بی بهره است.

نبود علائم راهنمایی و رانندگی، وجود چاله چوله های متعدد، روکش نبودن آسفالت جاده دسترسی به این منطقه توریستی و حتی صعب العبور و خطرناک بودن این جاده باعث شده که این جاده دستری از ایمنی لازم برخوردار نباشد.

این جاده دستری که در ابتدای آن یکی از مهمترین جاذبه های شهر سی سخت به نام چشمه میشی و جدول آب معروف آن قرار دارد، هنوز انچنان که باید ساماندهی نشده و همین موضوع باعث شده که بیشتر گردشگران با دلهره و ترس به سوی این مکان توریستی رهسپار شوند.

نبود علائم رانندگی و روشنایی کوه گل را تهدید می کند

هر چند که این جاده دسترسی به دلیل برف گیر بودن و بارش سنگین برف در زمستان بسته است و همین موضوع باعث بی کیفیتی آسفالت این جاده شده، اما توجه مسئولان امر به توسعه زیر ساختهای آن بسیار حائز اهمیت تر از گذشته است.

منطقه توریستی تفریحی کوه گل که یکی از جاذبه های ده گانه و توریستی جنوب غرب کشور است، امروز همت مسئولان برای توسعه زیر ساخت هایش را می طلبد که مسئولان باید برای توسعه آن همت بیشتری به خرج دهند.

مدیر کل راه و شهرسازی شهرستان دنا در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه به بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز این جاده اشاره کرد وگفت: این جاده به طول هفت کیلومتر در زمره فعالیت های اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان بوده و این نهاد هیچ دخالتی در ساماندهی آن ندارد.

مرادیان با بیان اینکه اجرای طرح های بهسازی و روان سازی و همچنین دیگر طرح ها در زمزه کارهای این نهاد(میراث فرهنگی) است، بیان کرد: این پروژه در تملک فعالیت های میراث فرهنگی استان بوده و در سال 94 اجرای این پروژه با میراث فرهنگی استان بر زمین زده شده است.

لازم به ذکر است محمود باقری مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای مراسم کلنگ زنی این پروژه در سال 94 که با حضور استاندار پیشین استان بر زمین زده شده بود،گفت:منطقه گردشگری کوه‌گل شهرستان دنا یکی از مناطق زیبا و گردشگرپذیر استان است که نیاز است جاده این مکان گردشگری بازسازی و برخی از نقاط آن اصلاح شود.

وی با بیان اینکه این جاده به طول هفت کیلومتر اعتبار اولیه آن ۵۷۰ میلیون تومان برآورد شده است،تصریح کرد: تعداد آب‌روهای لوله‌ای ۱۱ دهانه، یک دهانه پل به طول سه‌متر، احداث دیوار نگهبان به متراژ ۱۰۶ متر، حجم خاکبرداری ۲۳ هزار مترمکعب و ۵۰۰ مترمکعب حجم خاکریزی است که در این جاده انجام می‌شود.

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدت قرارداد این جاده ۱۵۰ روز است، بیان کرد: کارفرما اداره کل میراث فرهنگی استان و پیمانکار شرکت آنی‌سازان بویراحمد است

لازم به ذکر است کلنگ تعریض و ساماندهی جاده کوه گل سال 94 به زمین خورد ،که بعد از دو سال هم چنان دارای نقاط حادثه خیز و خطرناکی است  تنها عملیات بهسازی، آسفالت و آسفالت جدید این جاده به طول ۳۰۰ متر انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود

بهادری جهرمی گفت: این دولت در طول دوره گذشته تعامل خوبی با مجلس یازدهم داشت، همین مسیر تعاملی دولت با مجلس دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا به طبس و قدردانی از مردم سمنان برای استقبال پرشور از رییس‌جمهور و هیات دولت در سفر استانی اخیر اعضای کابینه، بیان کرد: اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند.

وی افزود: رییس‌جمهور هم‌اکنون در سفر به پاکستان هستند و سعی می‌شود برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. ایشان فردا به سریلانکا خواهند رفت و توافقات دوجانبه وجود خواهد داشت و یک پروژه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهور با فعالان بخش خصوصی برگزار شد و این جلسات با توجه به شعار سال و لزوم دخیل کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد برگزار و دنبال می‌شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر فردای رییس‌جمهور به سریلانکا گفت: سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا با محوریت توسعه روابط است و با توجه به اقدامات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در منطقه، توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور نیز دنبال می‌شود و در زمینه تبادلات اقتصادی اهمیت دارد. حجم تجارت خارجی دو کشور افزایش یافته و صادرات ما به پاکستان هم افزایش داشته است. پاکستان در سال گذشته ششمین مقصد صادراتی برای ما بوده و میزان صادرات از ۱.۵ میلیارد دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. در این سفر هدف‌گذاری شده که حجم تجاری تبادلات به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ارزش این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که توسط دولت سریلانکا تامین شده و کار اجرا توسط نخبگان ایرانی انجام شده است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • انواع درب ساختمان
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود